הרב צימביליסט: יש לי סמכות להמשיך לדון בתיק פוניבז'

הבורר בסכסוך פוניבז' הודיע כי למרות מכתבם של גדולי ישראל הוא ימשיך לדון בתיק. "יש לנו את הסמכות לדון". צפו: מכתב התמיכה של הגרי"ש אלישיב ברב צימביליסט ( חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב כהנמן והרב מרקוביץ (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ' - כיכר השבת)

הסכסוך בישיבת פוניבז': למרות מכתב חברי בית הדין של הגאב״ד רבי נסים קרליץ, עליו חתמו מרנן הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן והגאון רבי חיים קנייבסקי, החליט היום הבורר הרב חיים גדליה צימבליסט כי ימשיך לדון בתיק פוניבז'.

הרב מיצבליסט פרסם היום את החלטתו להמשיך בדיון, "אין ספק כי יש לנו את הסמכות לדון כפי שהורה לנו הגרי”ש אלישיב זצ”ל כמה וכמה פעמים". הרב צימבליסט הבהיר כי את פסק הדין שניתן בזמנו - בסמכותו לשנות, אך בתביעות החדשות נגד הגר”א כהנמן הוא לא יוכל לדון. תאריך דיון בתיק נקבע לכ' אייר.

במכתבו, כותב הרב צימביליסט כי "באשר לדרישת צד א' (הרב כהנמן) שלא נתכנס לדון בעקבות מכתב שכתבתי בתש”ס שאם הגראי”ל יבקש שלא נתכנס נקבל את דעתו א. הרב אלישיב בשיחות אישיות רבות הורה לי לדון עד לסיום הסכסוך ב. המכתב לא נכתב כהחלטה של בית הדין אלא כמכתב אישי להגראי”ל ואין לו תוקף מחייב ג. סוכם בזמנו על סידור הענינים הטכניים שבם יפשר הגראי”ל אך כלל לא על ליבת הסכסוך ד. המכתב נכתב ע”מ לאפשר להגראי”ל לדון והרי לא דן".

עוד מבהיר הרב צימבליסט כי מטרת ההתכנסות והדיונים היא כדי להכריע בטענותיו של הגר”ש מרקוביץ בהן הוא טוען להפרות פסק הדין, וכי זכויותיו שניתנו בפסק קופחו על ידי הרב כהנמן

יצויין, כי בתגובה להחלטת הרב צימבליסט להמשיך לדון בפרשה, החליט עו”ד רפאל שיוביץ - הבורר מטעם הרב כהנמן לפרוש מהתיק, ואם לא ימונה לו מחליף הדיון יתנהל בהרכב חסר.

בהזדמנות זו מפרסם "כיכר השבת" את מכתבו הנדיר של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב לרב צימבליסט, בו הוא מחזק את ידיו ומעודד אותו להמשיך בתפקידו. על מכתב זה, הסתמך כעת הבורר כשהחליט שלא להיכנע ללחצים ולהמשיך בתפקידו.

"א. בזמנו נתבקשתי להציע את האיש המתאים לדון בסכסוך של ישיבת פוניבז', אחרי עיון בדבר הצעתי את ידידי הגאון הגרח"ג צימבלסיט שליט"א לשמש בתור אב"ד בסכסוך הנ"ל, ואחרי הסכמת הצדדים הנוגעים בדבר פניתי להגרח"ג, ואחרי הפצרות רבות הסכים הנ"ל לקבל עליו את התפקיד הזה".

"אכן ידעתי גם ידעתי מ"ש המהרש"א סנהדרין ז' עמ"ש חז"ל "רב כי הוה אתי לבי דינא אמר הכי ברעות נפשיה לקטלא נפיק", וכתב המהרש"א, "ונראה לפרש ברעות נפשא לקטלא שהיה ירא שירדפנו חזק החייב". אך לא היה לי ספק בזה, שהרי ברור שהמדובר במהרש"א הוא בשהמתדיינים הם דוקא אנשים מן השוק שלא חונכו על ברכי התורה ולא גדלו על אדני המוסר ומכלל לאו אתה שומע הן".

"לדאבוני לא כך הם פני הדברים, ואלה אשר הפס"ד לא נשא חן בעיניהם התחילו בכתבי פלסתר להשמיץ בדברי לעג, בביטויים שפלים ובאיומים. ואף מתפארים שעוד ידם נטויה ולא פחדו ממ"ש ביו"ד רמ"ד המבזה ת"ח אין לו חלק לעולם הבא ולא שמו על לב מ"ש חז"ל ברכות י"ט שאני צורבא מרבנן דקוב"ה תבע ביקריה".

"והואיל ועל ידי נגרם עג"נ וצער להגרח"ג שליט"א מצאתי לנכון להודיע צערי לרבים על כך, ולפום צערא אגרא, יוסיף השי"ת להגרח"ג שליט"א שנות חיים ארוכים טובים ונעימים וימשיך לדון ולהורות מתוך שלוות הנפש והרחבת הדעת".

"ב. מילתא דפשיטא כביעתא בכותחא אם על הבא לדון בערכאות נאמר דהוא מרים יד בתורת משה, הרי על המופיע בערכאות לבטל, לשנות או לפרש פסק דין הניתן ע"י בי"ד על אחת כמה וכמה".

"ואני חותם בברכה השי"ת שהשלו' שלו יפרוס סוכת שלומו על הישיבה"ק וישכין ביניהם אחוה שלו' וריעות, ובתפילה שלא יתחלל שם שמים ח"ו".

בברכת התורה יוסף שלו' אלישיב

המכתב. סריקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר