מסתמן: אשר מישאלי ימלא את מקומו של אלי שמחיוף בעיריית ירושלים

לאחר גזר הדין הקשה של אלי שמחיוף ובעקבות חוות הדעת המסתמנת לפיה ייאלץ לעזוב את עיריית ירושלים בש"ס נערכים למנות מחליף ומסתמן כי יהיה זה אשר מישאלי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי שמחיוף (צילום: פלאש 90)

היום שאחרי: בש"ס המקומית בעיריית ירושלים נערכים ליום שאחרי חבר המועצה אלי שמחיוף, שיצטרך אחרי שנים ארוכות לעזוב את מסדרונות "כיכר ספרא" בתקווה שלא יגיע אל בית הכלא לרצות את העונש שנגזר עליו אתמול בפרשת הולילנד.

שמחיוף עצמו הודיע אתמול (שלישי) לברקת, מיד לאחר גזר הדין הקשה בו נגזרו עליו שלוש וחצי שנות מאסר כי הוא משהה עצמו מכל תפקיד בעיריית ירושלים, אך לא מתפטר, כך שהוא ממשיך למעשה להיות חבר מועצת העיר.

אך בלשכת ראש העיר עדיין ממתינים לקבל חוות דעת משפטית, שלפי ההערכות ב'כיכר ספרא', חוות הדעת תקבע כי חברותו במועצת העיר פקעה באופן אוטומטי עם מתן גזר הדין בו הוא הורשע בעבירה שיש עמה קלון.

בעקבות כך, בש"ס נערכים למנות חבר מועצה חדש. באופן טבעי, מי שאמור להיכנס למועצת העיר במקומו של שמחיוף הוא אשר מישאלי, הממוקם במקום השישי ברשימה המקומית.

גורמים בש"ס המזוהים עם אלי ישי טוענים מאז מתן גזר הדין כי בצמרת ש"ס מנסים להדיח את מישאלי מהמקום השישי בשל היותו מקורב לאלי ישי ובמקומו להכניס את פנחס עזרא הנחשב לאיש של אריה דרעי.

אך מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי גם בש"ס המקומית וגם בארצית מתכוונים למנות את מישאלי לחבר מועצת העיר במקומו של שמחיוף.

"אנחנו טרם יודעים מה יהיה בחוות דעת, אין ספק שמישאלי ייכנס במידה ושמחיוף יודח, אבל כרגע לא מתעסקים בזה, אלו רגעים קשים לשמחיוף", אמר גורם בש"ס.

אשר מישאלי עצמו אומר שטרם קיבל עדכון בנושא.

יצוין כי במידה ומישאלי אכן ייכנס, הרי שלראשנה בתולדות ש"ס בעיריית ירושלים ארבעה מתוך חמשת חברי מועצת העיר הם אברכים צעירים מלבד סגן ראש העיר צביקה כהן, וזאת לאחר שנים אורכות שבכיסאות ש"ס ישבו חברי מועצה ותיקים.

כזכור אתמול שופט בית משפט המחוזי בתל אביב גזר על שמחיוף שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, שנה וחצי על תנאי, קנס 300 אלף שקל וחילוט 165 אלף שקל.

במהלך גזר הדין אמר השופט רוזן כי "שמחיוף היה שליח ציבור נאמן, אשר במשך שנים רבות שירת בעיריית ירושלים וזה היה כל עולמו".

במהלך הקראת גזר הדין חשף השופט דוד רוזן כי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בקש ממנו להביא בחשבון בגזר הדין את "מעשיו הטובים והסיוע למוסדות ציבור וחינוך לכל פונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר