רה"י התפוצות: "ההתפרעות מצדיקה את יש"ו"

ראש ישיבת התפוצות, ומי שבמשך שנים אפוטרופוס על חלקים גדולים מקבר דוד המלך, מגנה את ההתפרעות במתחם הקבר בה נעצרו עשרות פעילים, אך תוקף את האפיפיור (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אביו של ראש הישיבה - מיסד ישיבת התפוצות - הרב מרדכי גולדשטיין על רקע קבר דוד (צילום: פלאש 90)

ביקור של האפיפיור פרנציסקוס הראשון בישראל מעורר סערה בקרב זרמים רבים ביהדות החרדית והדתית , בעיקר בעקבות הסערה שקדמה לביקור עם הדיווחים על מסירת קבר דוד לידי הוותיקן.

הרב יצחק גולדשטיין ראש ישיבת התפוצות, הסמוכה למתחם הקבר בירושלים מותח ביקורת בשיחה עם "כיכר השבת" כנגד המפגינים שהתבצרו הלילה במתחם קבר דוד: "אני מגנה את ההתפרעות, אני חושב שזה לא מועיל ורק מזיק. זה נותן עילה להסביר למה ישו צודק והם מטשטשים את הבעיה המרכזית שזה אי עשיית צדק ושבירת הסטטוס קוו שמחזיק למעלה ממאה שנה".

בהתייחסו לאפשרות כי קבר דוד יימסר לידי הוותיקן, נשמע הרב נחרץ בדעתו: "אנחנו מרגישים שהאפיפיור עושה פה אי צדק, יש פה סטטוס-קוו מזמן הבריטים שהקומה העליונה ששימשה כמקום שבו כל אחד יוכל להתפלל אבל לא לעשות שום טקסים דתיים וברגע שקבוצה כזו או אחרת עושה טקסים דתיים היא בעצם רוכשת לעצמה בעלות מעל קבוצות אחרות וזה אי צדק".

"צריך לדבר על הפן האנושי שהכנסייה עצמה דוגלת ודורשת צדק, אהבה ואחווה התגלה במערומיה שהיא הולכת ודרושת ורומסת את הצדק שנעשה פה לפני מאה שנה. הרמב"ם פוסק בהלכות עבודה זרה שעבודה זרה בישראל צריך לשרש וזהי מצווה ולכן לעשות מעשה כזה מעל קבר דוד זה פשוט לבזות את קודשי ישראל". הוסיף ראש הישיבה.

הרב סבור כי האפיפיור נוהג באיפה ואיפה כלפי האוכלוסיות השונות: "למעשה בשורה התחתונה עיקר המאבק מצידנו, אנחנו צריכים לעמוד על האי צדק על הסטטוס-קוו שמופר כאן. העולם יכול להבין זאת כי שבירת סטטוס-קוו, צדק חברתי שלקחת קבוצה אחת מזו של השנייה זה אי צדק".

למרות כל זאת פוסק הרב כי אין בעיה הלכתית שהאפיפיור יבקר במדינת היהודים: "אנחנו מכבדים כל בנאדם באשר הוא גם אם הוא עובד עבודה זרה. אנחנו בעולם פתוח ואנחנו לא יכולים לעצור אף אחד כמו שאנחנו לא רוצים שיעצרו אותנו במקומות אחרים. אנחנו עדיין בגלות. אין איסור הלכתי שגוי יבקר בארץ, יש איסור חנייה בארץ כלומר להשכיר לו דירה זו עבודה זרה. יש בעיה במעשה שהוא עושה שהוא בעצם דרוס ורומס את רגשותיהם של מאמינים אחרים וזה לא צדק ובעיה הלכתית".

האם ישנה בעיה הלכתית שרבנים יבקרו אותו?

"צריך לדון האם מותר לבקרו מפני השלום, מי שלא מחויב לפגוש אותו ודאי שאסור לו להיות בצילו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר