"אנשים שמחו על המאמר נגד ריבלין; לא היה נכנס ללא אישור הרבי"

משה חיים שיינפלד, שמאמרו ב"המודיע" נגד הצבעה לרובי ריבלין בבחירות לנשיאות עורר סערה, אומר כי הציבור שמח על כך וכי הוא לא חושב שזה נכנס ללא אישור האדמו"ר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן עם ריבלין (צילום: פלאש 90, צילום מסך)

סערת המודיע-ליצמן: בעוד מרבית חברי הכנסת החרדיים מעדיפים לשמור עדיין על עמימות מכוונת בנוגע לאופן הצבעתם בבחירות לנשיאות המדינה, הרי שהיחיד שכבר הצהיר למי יצביע הוא ח"כ יעקב ליצמן נציג הסיעה המרכזית (חסידות גור) שהודיע כי יתמוך ברובי רבלין.

"חתמתי לו ואני מתכוון לממש את הבטחתי", אמר ליצמן בראיון לבצלאל קאהן ברדיו "קול חי" והוסיף כי לא שאל את הרבי מגור זאת משום שבנושא זה של הבחירות לנשיאות לא שאלו אף פעם.

אלא שבסוף השבוע בחר עיתון "המודיע", בטאון תנועת אגודת ישראל, המזוהה עם חסידות גור ועם ליצמן לפרסם מאמר חריף ובולט של הפובליציסט משה חיים שיינפלד (הנמנה אף הוא על עסקניה של התנועה ונגידיה של החסידות) בו הוא קורא שלא להצביע בשום אופן למועמד מפלגת השלטון.

שינפלד אף תקף באופן נחרץ את אותם אלו שחתמו למועמד החבר במפלגת הליכוד כשהוא מצהיר כי זו העת לנקום בממשלה על אשר עוללה לציבור החרדי, לתורת ישראל ולילדי ישראל.

בסביבתו של ליצמן הבהירו ביום שישי כי המאמר היה בידיעתו ובאישורו אך מנגד הצהירו כי בכוונתו להצביע ככל שיורו לו גדולי ישראל.

הבוקר (ראשון) במהלך ראיון לתוכניתו של מרדכי לביא, "שמונה עד עשר", ברדיו "קול ברמה", אומר שיינפלד כי לא שמע את ליצמן מצהיר שיתמוך בריבלין ביומיים האחרונים. שיינפלד אף טוען שקיבל תמיכה מחסידי גור רבים שעודדו אותו על מאמרו.

"כיכר השבת" מגיש את תמליל הראיון:

"אף אחד ששייך למרכיבי הקואליציה הנוכחית שגדולי ישראל קבעו שהיא שמד ושרוצה לפגוע בתורת ישראל ובילדי ישראל, אף אחד מהם לא יכול לקבל מאיתנו קול אחד", אומר שיינפלד, "לא דווקא נגד ריבלין אלא נגד כל מי שקשור לקואליציה הנוכחית. ריבלין בחור טוב וסימפטי מאוד אבל בדבר הזה (חוק הגיוס) הוא הצביע יחד עם הקואליציה".

"לא מפריע לי שזה לא לרוחו של נתניהו, אנחנו לא עוסקים באנשים פרטיים אלא עוסקים במפלגה, עוסקים בציבור שהוציא מיליון איש לרחובות ברגע שפגעו בו וזה לא עניין אישי של מועמד כזה או אחר", טעון שיינפלד.

לדבריו, "כל המוסד הזה מיותר ומדובר רק בתפקיד ייצוגי וחיצוני אז לפחות בזה נסגור חשבון".

אתה דיברת עם ליצמן בעניין הזה? כי אנחנו שמענו אותו מבהיר בצורה ברורה שריבלין הוא המועמד שלו ואפילו חתם לו

"לא שמעתי שהוא אמר את זה ביומיים האחרונים. המודיע מייצג חוג מסוים ותנועה וחושב שלא לתמוך בריבלין או בכל נציג של מפלגת השלטון, אבל כנראה שאם ליצמן תומך בו אז אולי יש לו כיסוי לזה".

ואולי זה אומר שליצמן נחלש בעיתון המודיע?

"אני רוצה שתבין דבר אחד. בשנים האחרונות, אני לא מעורב בפוליטיקה, פעם הייתי יותר, לצערי התנועה לא מתפקדת. אני כותב בעיתון המודיע וכותב גם במקומות אחרים באופן קבוע כבר עשרות שנים ואני כותב את מה שאני חושב שזו דעת הקהל בציבור, אני מתפלל בערב ובבוקר, הולך ברחוב, אנשים אומרים לי ואני משתדל לכתוב את מה שהציבור הזה חושב".

האם אתה כותב את מה שהציבור חושב או שלפני שאתה כותב דבר כזה אתה מדבר עם הרבי מגור?

"אני לא איש פוליטי ואני מדבר עם האדמו"ר רק בעניינים שמדברים עם אדמו"ר, פוליטיקה אני לא מדבר עם אדמו"ר. אני מניח שאנשים שעוסקים בפוליטיקה צריכים לדבר אתו גם בנושאים הללו ,אני כותב בעיתון המודיע עיתון מבוגר ואחראי ומה שמתפרסם שם בדרך כלל, המערכת יודעת מה לעשות.

"אני מתפלל בליל שבת בבית כנסת של גור עם 120 אברכים ובשבת ביום אני מתפלל בשטיבל שמתפללים בו 160 אברכים ואם היית רואה את השמחה על מה שכתבתי, פשוט לא יכולתי ללכת ברחוב, אנשים שמחו על כך.

"אין לי מושג אם דבר כזה היה מתפרסם ללא אישור האדמו"ר בנוגע לזה אני לא יודע".

האם ליצמן דיבר איתך ביומיים האחרונים?

"לא. לא פגשתי אותו. לא דיבר איתי".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר