כרמל שאמה חוזר לכנסת: "הליכוד יוכל לחזור ליחסים טובים עם החרדים"

הרבה מאושרים ב'הליכוד' מהיבחרו של רובי ריבלין לנשיאות המדינה, ביניהם גם כרמל שאמה הכהן, שיחזור לכנסת. כרמל: "הליכוד יוכל לחזור ליחסים טובים עם החרדים" (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חוזר לכנסת: כרמל שאמה הכהן (צילום: פלאש 90)

כרמל שאמה חוזר לכנסת ומפרגן לחרדים: חבר-הכנסת כרמל שאמה הכהן חוזר לכנסת במקומו של ראובן (רובי) ריבלין שנבחר לתפקיד נשיא המדינה. על פי החוק, עם היבחרו של נשיא חדש פגה כהונתו של ריבלין כחבר כנסת ולכן נכנס שאמה הכהן באופן מידי כחבר כנסת, עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות המדינה.

בתקופת כהונתו כנסת הקודמת, שאמה הכהן היה ידוע כמי שיש לו יחסים טובים עם חברי-הכנסת החרדים אולם מאז עזב את תפקידו, הכללים בכנסת השתנו: לא עוד יחסים טובים עם החרדים. הבוקר (רביעי) עם כניסתו באופן רשמי לתפקיד, הוא נשמע אופטימי באשר לאווירה העכורה בין חרדים וחילונים ובין מפלגתו "הליכוד ביתנו" למפלגות החרדיות.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "ככל שנוכל לעשות ולקרב, הלוואי. לי יש אווירה מצוינת עם החרדי ועם חברי-הכנסת החרדים. אתה יודע, אני רק היום ישבע אמונים, אז נשמע ונשב עם כולם ונעשה מה שעשינו בעבר, לחבר בין חילונים וחרדים ולדלג מעל מכשולים.

"אין לי ספק שהליכוד יוכל לחזור ליחסיו הטובים עם החרדים. אפשר לעשות דברים", הוא אומר בבטחה. לדבריו למרות שנדמה היה כי חוק הגיוס הוא מוקד לקרע עם החרדים, הדבר יכול להתפרש בהמשך כטוב לחרדים. "חוק הגיוס זה בעבר, עוד היישום שלו לא ברור, כמו גם ההצלחה שלו. הטענות של החרדים שהם רואים את החוק הזה כאסון מבחינתם יכול להיות שהם יתבררו כנכונות בחלקם או יכול להיות שזה לא כצעקתה".

לפני ארבע שנים בעת שכיהן כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, שאמה בסך הכל רצה לרשום באופן חוקי את שם המשפחה המלא, המוכר והמסורתי שלהם ולהוסיף לשם המשפחה הקיים - שאמה, את "הכהן". אלא שבהגיעו למשרד הפנים נתקל שאמה-הכהן בהתנגדות מצד הפקידים.

ח"כ שאמה-הכהן אישר אז את הפרטים וסיפר ל"כיכר השבת": "ביקשנו להוסיף בתעודת הזהות שלי ושל בני משפחתי את השם הנוסף שלנו "הכהן". הפקיד אמר לנו שהוא לא מאשר זאת, הואיל ובכדי לאשר כהונה הם זקוקים לאישור מסמכות רבנית כלשהי. עד לרגע זה לא הצלחתי להבין מדוע זה נדרש והאם יש לדרישה זו בסיס חוקי".

בפועל, כרמל ומשפחתו החליטו ללכת בדרכי-נועם ופנו לבקש את האישור המיוחל מהרב השכונתי ברמת-אפעל, בו הוא מתגורר. "כשביקשנו את האישור מהרב הוא הביע את פליאתו מעצם הבקשה ואף אמר כי לא רק שמעולם לא נדרש לאשר כהונה, להיפך, תמיד מבקשים ממנו אישור על היעדר כהונה, מסיבות של נישואין וגירושין", מספר שאמה-הכהן.

לבסוף דרכי הנועם השתלמו ושאמה-הכהן קיבל את האישור המיוחל "כשחזרנו למשרד הפנים עם אישור הרב נענו הפקידים להוסיף את השם לי, לאשתי ולילדינו".

לח"כ שאמה-הכהן חשוב היה להדגיש כי בחגיגת בר המצווה לבנו, עלה עם בניו לדוכן לברכת כהנים בבית הכנסת השכונתי. "כהונתי מוכרת לכולם", הוא מצהיר ומקווה כי גם אותם אלו שחשבו בעבר כי הוא בכלל דרוזי, יהיו בטוחים כי לא רק שהוא יהודי כשר - אלא אפילו מהשכבה הגבוהה: "אני מקווה שבעקבות הפרסום הזה יידעו כולם שיש גם יהודים ששמם שאמה, ולא סתם יהודים - אלא כוהנים", הוא אומר כשחיוך על פניו.

כרמל שאמה הכהן כיהן בכנסת ה-18 כחבר כנסת מטעם הליכוד ואף כיהן כיושב ראש ועדת הכלכלה וסגן יושב ראש הכנסת. הוא בן 41, עו"ד במקצועו, וכיהן עד אתמול כחבר מועצת העיר ברמת גן והיה ליריבו של ראש העיר הנבחר - מולו התמודד בבחירות האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר