בשל חשד לאי סדרים: 8 דקות דיון בוועדת המכרזים באלעד

נושא השמאות והמדידות בתחום הבנייה, לוקה בחסר באלעד. לאור זאת ועדת המכרזים התכנסה כדי לפתור את הנושא אך סיימה בתוך 8 דקות את הדיון בחשד לאי סדרים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישיבת וועדת המכרזים (צילום: המייל האדום)

חשד לאי סדרים במכרזים בעיריית אלעד: זה זמן רב שנושא השמאות והמדידות שאמורות לשמור על אכיפת הגבייה בתחום הבנייה, קרי, היטל השבחה וארנונה, לוקה בחסר בעיר אלעד. לאור זאת ועם סיום תפקידו של השמאי הנוכחי, החליטו בעירייה להביא לסיום המשבר בהקדם.

ביום שלישי התכנסה ועדת המכרזים כאשר חברי הוועדה היו צריכים להצביע איזו חברה תקבל לידיה את השליטה על השמאות ואיזו חברה תפקח על המדידות. אלא שהישיבה שהחלה במטרה להביא לסיום הסאגה - סיימה את דיוניה כשענן חשדות מרחף מעל.

חבר הוועדה, פיני גרוס, טען במהלך הדיון כי הוא לא מוכן לאשר את המכרזים בשל חששות לאי-סדרים. גרוס הבהיר לנוכחים כי לדעתו יש בעיות של אי-תקינות.

יושב-ראש הועדה, סגן ראש-העיר, ברק צברי, הבהיר ליועץ המשפטי כי הוא מבקש לערוך בירור משפטי מקיף בנושא ועליו לשוב עם תשובות ברורות ורק אז תתכנס הוועדה בשנית בכדי לאשר את המכרזים. הישיבה הסתיימה, שמונה דקות לאחר התכנסותה.

משמעות ההחלטה היא כי עד ישיבתה השנייה של הוועדה לא יאושרו המכרזים וכי המצוקה בנושא תימשך. עוד נגזר מכך, שנציגי שתי החברות יצטרכו להגיע פיזית לישיבת הועדה הבאה, זאת כדי לעמת אותם עם הנתונים של חבר הוועדה, פיני גרוס.

צוריאל קריספל, סגן ראש העיר הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את הבעיה בעיר: "עד כה נושא השמאות והמדידות מתנהל בעצלתיים, ישנם לא מעט דירות שהעירייה לא יכולה לגבות מהם כסף עבור ארנונה או היטל השבחה כי הכל מתנהל לאט. העירייה מפסידה בשנה כמה מיליונים ולכן צריך לטפל בנושא במהירות ולהוסיף כוח אדם שיזרז את ההליכים".

בשיחה עם "כיכר השבת", פיני גרוס, חבר מועצת העיר, מתח ביקורת נוקבת כנגד יו"ר הוועדה: "לפי מהלך העניינים היה נראה שיו"ר ועדת המכרזים, ברק צברי, הגיע במטרה להוריד את זה מסדר היום כי הוא הבין שהמלצות המהנדס זה רצונו של ראש העיר וחברי הוועדה".

לדברי גרוס, "ההחלטה שהוא רצה לקבל זה בניגוד להמלצות המהנדס ועל כך אמרתי שזה שמתחכך יום יום עם השמאי וגם המודדים, המלצתו תהיה הכי מקובלת ותוך כדי אמרתי שנראה שצורה שמציע מעבר למחיר מחירון בשעה שהשמאים לא יכלו לעשות זאת - עורר חשד ולכן צריך לבדוק את זה".

"יו"ר ועדת המכרזים נתפס על המשפט הזה וסגר את הדיון כמו שהוא רצה לעשות מהתחלה. הוא פשוט תפס טרמפ על זה, הוא בכלל לא רצה לאשר. הוא מחפש להתנגח בראש העיר ומראש עם תחילת הדיון הוא נטה לכיוון שלא לאשר את המכרזים", סיכם גרוס.

ברק צברי, סגן ראש העיר, אמר בתגובה: "זו פשוט חוצפה, מזלי שהיה שם היועץ המשפטי והמהנדס, ואני לא מתפלא על סילוף האמת לאחר שנדחק לפינה".

"חבר הועדה פיני גרוס חושש ממה שאמר, כשהשמאים יגיעו נשמע על איזה חששות של אי סדר הוא מדבר ואני מקווה לטובתו שיש לו קרקע מוצקה לחשדות שהעלה ושלא יהיה חשוף לתביעות מצד השמאים. יתירה מזו, אני רוצה לציין שרציתי להעלות את ההצעות לאישור והצבעה אך ברגע שפיני גרוס טעו לחשדות של אי סדרים הייתי חייב לעצור ולהעביר את הטיפול ליועץ המשפטי עד לסיום בירור העניין, ובשלב זה נעלתי את הישיבה".

"היועץ הסביר שעל מנת לערוך בירור צריך לזמן את השמאים, ובישיבה הבאה אכן זה יקרה. ושוב, אני מקווה לטובת פיני גרוס שיש לו בסיס לחשדות" אמר צברי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר