רב העיר אלעד הרב מרדכי מלכה: "אמרתי למשפחה שבנם הוא קרבן של כלל ישראל"

רבנים ואישי ציבור רבים עולים לבית משפחת יפרח באלעד, לחזקם בשעה הקשה. רב העיר הרב מרדכי מלכה בראיון מיוחד על רגעי ההתמודדות והחיזוק של בני המשפחה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"החטוף הזמין את חבריו לשבת - המקומות היו ריקים": ביום שישי, שעות אחדות קודם השבת, עם פרסום ההודעה הרשמית על פיגוע החטיפה, ברחבי העיר כבר נודע כי אייל יפרח, תושב אלעד בן 19, תלמיד הישיבה הגבוהה "שבי חברון", נחטף יחד עם חבריו.

רבנים ואישי ציבור מיהרו אל בית הוריו בכדי לעודדם ולחזקם, בהתמודדות הקשה עם הבלתי נודע.

הרב מרדכי מלכה, רב העיר אלעד, היה בין הבאים שניסה לעודד את בני המשפחה. לדבריו, הוא הגיע לעודד ויצא מחוזק.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר הרב מלכה על הדקות המעטות בחיק משפחת החטוף. "אלה רגעים קשים שכמובן עצם העובדה שלא ידוע מה המצב של הילד זה הוא זמן מתוח ולא קל ובמיוחד כאשר הכינו את שולחן השבת עם המקומות שהיו מתכוננים שהבן יהיה יחד עם החברים שהזמין לשבת, אין ספק שזו דילמה קשה ומתח גדול ורגעים קשים", אומר הרב.

"אמרתי להם", מספר הרב מלכה, "כמובן שכל ניסיון שהקדוש ברוך הוא נותן לאדם, אין ספק שהוא מתכוון בזה לנסות את האדם והניסיון שלהם הוא איך לקבל את השבת למרות הכול, לדעת שהכול בידי השם".

"נכון שטבעו של העולם שהאדם חושב שהוא ישן והכול רגיל, אבל האמת היא שאנחנו חייבים לחיות באמונה וכל יום זה נס", מוסיף הרב.

"אמרתי להם דבר אחד", מספר הרב מלכה, "שאתם צריכים לדעת שהבן שלכם הוא קרבן של כלל ישראל, זאת לא בעיה שלכם, זאת בעיה של כלל ישראל. זה שהוא נבחר זה בגלל כנראה שיש לו נשמה גבוהה ומיוחדת. זכיתם לבן שאתם לא יודעים את המעלות שלו. ייתכן וחשבתם שהוא בן כמו כל הבנים אבל אין ספק שהוא בן ייחודי שהוא הפך להיות כקרבן של עם ישראל".

"הם הזדהו עם הדברים, שמחו והתעודדו והבינו שהם שליחים של עם ישראל שנמצאים בצרה. כמובן שכינסתי את כל המשפחה, האבא, האמא וכל הילדים וביקשתי מהם שבזמנים הללו - ערב שבת קודש, זהו זמן מסוגל מאוד ותדליקו נרות ותבקשו שעוד הילד יחזור לשבת", סיפר הרב והוסיף כי יש לקבל קבלות, "אבל גם אם לא צריך להתחזק ולהאמין שהכול מאת השם. הפנייה היא שחייבים לקבל קבלות ולהימנע מלשון הרע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר