הסבא ישראל לייכטר בראיון: "גזר הדין - הישג גדול"

ישראל לייכטר, סבו של חנוך בוימל ז"ל, שנהרג בעת שנשכח ברכב על-ידי נחמן שטיצר, מרוצה מגזר הדין שהשית על הנהג עבודות שירות בלבד ומספר על תוכניותיהם לעתיד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הסבא ישראל לייכטר עם הנהג נחמן שטיצר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

יממה אחרי שבית המשפט גזר את דינו של נחמן שטיצר, מלמד ממודיעין עילית, ששכח ברכבו במשך שעות ארוכות את הילד חנוך בוימל ז"ל בן ה-4 עד שנמצא ללא רוח חיים, סבו של הילד מגיב ואומר כי הוא מרוצה מפסק הדין וכי מדובר בהישג גדול.

הסבא ישראל לייכטר, אומר בתגובה ראשונה ל"כיכר השבת" על גזר הדין: "בגלל העדות שלי הם לא השיתו עליו עונש מאסר אלא רק עבודות שירות".

לדבריו, "בית המשפט לא יכל שלא לגזור עליו אף עונש ולפתור אותו בלי כלום. אני חושב שזה שהוא לא נשלח למאסר בפועל ושלא דרשו ממנו פצויים, אני חושב שזה הישג הכי גדול".

"השופטת אומרת ודבריה כתובים בפרוטוקול שהיא פסקה את הדין כתקדים משפטי שילמדו לעזור אחד לשני, למחול ולסלוח האחד לשני ובגלל זה היא פסקה כך. השופטת הבהירה כי פסיקתה הינה רק על מקרים מסוג זה ואין ללמוד למקרים אחרים", הוסיף הסבא.

לייכטר מוסיף כי לדעתו שטיצר לא יישפט על-כך בשמיים: "הרי הוא גורם בנזיקין, הוא חייב בדיני שמיים ולא בדיני אדם, אז אם שפטו ודנו אותו כאן למטה, אז אין דין למעלה ומעכשיו יהיה לו רק טוב ורחמים משמיים".

הסבא אומר כי בכוונתם לעזור למשפחות נזקקות: "בעקבות גזר הדין אנחנו רוצים למנף את העמותה שהקמנו אני ונחמן שטיצר. אתמול בבית המשפט אמרנו שאנחנו לא רוצים לקבל פיצויים, מאחר והנהג אין לו איך להתחיל את החודש, הקמנו עוד עמותה שתעזור למשפחות במצוקה לכלכל אותם".

עו"ד עופר בר טל, פרקליטו של שטיצר, אמר ל"כיכר השבת": "בית המשפט גזר את דינו ואנחנו מאוד שמחנו לקרוא שגזר הדין לא כולל עונש מאסר אלא באופן מאוד יוצא דופן רק שישה חודשי עבודות שירות ללא שום תקופת מאסר".

הפרקליט אומר כי השופטת שהקלה בעונשו של הנהג, הייתה נרגשת מאוד מהתנהגות המעורבים בפרשה: "בית המשפט קיבל את העמדה שלנו. השופטת הייתה ממש נרגשת, היא כתבה שכולנו צריכים ללמוד על היכולת למחול זאת לאחר המחילה יוצאת הדופן של משפחת הקורבן. השופטת אמרה שהמשפחה הזאת משמשת דוגמה לכל אחד מאיתנו על סליחה ומחילה והיכולת להכיל אירוע כל כך קשה בלי רצון לגרום נזק לאף אחד אחר".

האסון התרחש בחודש אלול תשע"ב, אז הסיע נחמן שטיצר, ששימש כמלמד בתלמוד-תורה בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, את הילד חנוך חיים בוימל בן ה-4 בדרכו לתלמוד תורה.

שטיצר, שהסיע יחד עם הילד בוימל ומספר ילדים נוספים, הוריד אותם מרכבו, אך שכח את הילד חנוך ברכב, בכל שעות הבוקר. רק בשעות הצהריים, כששב אל הרכב, גילה את הזוועה ומצא את הילד ללא רוח חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר