עלות "עצרת המאות" בבנייני האומה: למעלה מ-400 אלף שקל

עצרת הענק שתוכננה בבנייני האומה לפתוח את עשרות העצרות לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נכשלה והפכה ל"עצרת המאות". מדוע אירע הכישלון ולאן הלכו 400 אלף שקלים? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(דרעי והרבנים, אמש. צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

11 חודש לפטירת פוסק הדור: בבנייני האומה בירושלים נערכה אמש (חמישי) עצרת התעוררות במלאות 11 חודש לפטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

העצרת, תוכננה להיות עצרת ענק שתוביל את עשרות העצרות המתוכננות בחודש הקרוב לזכרו של מרן זצ"ל, אך מהר מאוד התברר כי העצרת לא הצליחה למלאות את יעודה.

זה התחיל בארגון ותכנון כושל של העצרת. הציבור לא היה סבלני לשבת כמעט שש שעות על כיסאות בנייני האומה. בנוסף, אלה שהגיעו עם כרטיסים עזבו באמצע האירוע ואלה שהגיעו ללא כרטיסים נאלצו להמתין זמן רב בחוץ וחלקם כלל לא נכנסו.

העצרת שתוכננה להיות עצרת בהשתתפות אלפים, עד כדי שכירת מספר אולמות בבנייני האומה לשם כך, הפכה לעצרת קטנה בה השתתפו רק מאות אנשים. מיד בסיום הערב, החלו בש"ס לערוך חשבון נפש, כאשר גם האחריות לכישלון החלה להתגלגל מאחד לשני.

מארגני האירוע הבטיחו שהאולם יהיה מלא עד אפס מקום. למרות שמדובר בתחילת זמן אלול בעולם הישיבות, היה מי שהציע להביא עשרות אוטובוסים מרחבי הארץ מטעם ארגון "אל המעיין" כדי להבטיח שהאולם יהיה מלא, אך זה נענה בשלילה בהבטחה שלא יהיה מקום אחד ריק בבנייני האומה. כנראה שמי שהציע לארגן אוטובוסים הבין לאן זה הולך.

מעמד הסליחות בבנייני האומה, אמש

מלבד זאת, האירוע כמעט ולא פורסם ברחבי ירושלים ובאמצעי המדיה. מרבית האנשים כלל לא ידעו שביום חמישי מתוכננת עצרת ענק בבנייני האומה. כעת, לאחר הכישלון, גם מארגני האירוע מודים בכך זאת למרות שתקציב הפרסום של העצרת עמד על 22.5 אלף שקלים.

דבר נוסף המעיד על תכנון כושל של העצרת. מדי שנה, באירוע של "ועתה כתבו לכם", נשלחו הזמנות למעלה מ-1,000 רבנים ואילו הפעם הוזמנו כמאה רבנים בלבד, מה שגרם לבימת הכבוד להישאר ריקה עד שיו"ר ש"ס אריה דרעי הזמין בכניסתו את חכ"י ש"ס לעלות ולהתיישב בבימת הכבוד.

מלבד זאת, העובדה ששני בניו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, רבה של חולון הגאון רבי אברהם יוסף, והרב משה יוסף, לא השתתפו בעצרת כמו גם המשב"ק ר' צבי חקק, היה בא ככדי להעיב על אחדות השורות וליכוד ההמונים.

הבוקר, יש בש"ס מי שמעריך כי כישלון העצרת אמש תשפיע על ההחלטה האם לקיים את עצרת הענק באצטדיון רמת גן בעשרת ימי תשובה, במלאות 12 חודשים לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, או שמא להסתפק באולם קטן יותר אותו הם יוכלו למלא באנשים.

לידי "כיכר השבת" הגיע הנספח ובו דרישת התשלום שהועברה לוועדת הכספים בעיריית ירושלים לקראת "עצרת המאות". סך התקציב לארגון עמד על יותר מ-400 אלף שקלים (!).

לא כל הרבנים הוזמנו (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מהנספח עולה כי עלות הדפסת והדבקת המודעות בירושלים הוא 15 אלף שקל, עלות הפרסום ברדיו - 7,500 שקלים, עלות ההגברה, התאורה והמסכים - 58 אלף שקלים, עלות צילום האירוע - 11,500 שקלים, עיצוב בימת הכבוד כולל פרחים, שילטו במה ושלטי הכוונה - 27,500 שקל.

בנוסף, עלות השכרת שלושה אולמות בבנייני האומה, עבור 4,350 איש - 78 אלף שקלים, עלות הסדרנים - 25 אלף שקלים, עלות עריכת הסרט שהוקרן באירוע - 22 אלף שקלים, עלות רכישת הספרים שחולקו למשתתפים בעצרת - 78 אלף שקלים.

בסך הכל, ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה 415 אלף שקלים עבור העצרת.

בכיר בש"ס, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא מקווה שדרעי עורך חשבון נפש. "דרעי צריך להבין שיש בעיה בש"ס ובארגון של התנועה. עליו להפסיק להקשיב לחבורת חנפנים חסרי ניסיון שמבטיחים לו אירוע גדול וכעת מגישים רשימת תירוצים על הכישלון".

אלי שמחיוף, שארגן מדי שנה את אירוע "ועתה כתבו לכם", אומר בשיחה "כיכר השבת": "אני עמדתי בכל שנה בראשות הפרויקט שנקרא 'ועתה כתבו לכם', השנה מכיוון שאני לא בעירייה לא הייתה לי אפשרות לנהל את האירוע, היה ברור שאני אנחה את האירוע כמי שהקים את המפעל הזה, אבל חוץ מהנחיה לא היה לי שום תפקיד בארגון, אפילו לא בזימון רבנים ואישי ציבור.

"אין ספק שהעיתוי שנקבע בתחילת זמן אלול הוא עיתוי בעייתי והיה ברור שלא ישחררו את תלמידי הישיבות להשתתף באירוע. ויותר מכך, בישיבה שהשתתפתי קודם האירוע אני אמרתי זאת במפורש שהעיתוי הוא לא נכון וצריך להקדים את האירוע ליום שלישי, ערב ראש חודש אלול. לצערי, לא התקבלה הצעתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר