"עצרת המאות"

מנכ"ל ש"ס לשעבר: כישלון העצרת - 'הקש בגג' לש"ס

כישלון העצרת במלאות 11 חודש לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מסעירה את הרוחות בציבור הספרדי. מנכ"ל ש"ס לשעבר נתי לסרי טוען כי הכישלון נבע בשל המחלוקת בהנהגה הרבנית הספרדית, והוא 'הקש בגג' לש"ס. מנגד, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון אומר כי "זו לא הייתה הצלחה אבל לא כישלון מהדהד" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף, הגר"ש כהן והגר"ד יוסף בבנייני האומה (צילום: פלאש 90)

"עצרת המאות": בבנייני האומה בירושלים נערכה ביום חמישי עצרת התעוררות במלאות 11 חודש לפטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, שתוכננה להיות עצרת ענק שתוביל את עשרות העצרות המתוכננות בחודש הקרוב לזכרו של מרן זצ"ל, אך נכשלה בשל השתתפותם של מאות בני אדם בלבד.

נתי לסרי, חבר מועצת העיר ירושלים, ומי שהיה מנכ"ל ש"ס בימי היו"ר הקודם אלי ישי, והוחלף בחיים ביטון, המנכ"ל הנוכחי, שהיה אחראי לכנס בבנייני האומה, לא בוחל במילים כשהוא מטיח ביקורת קשה נגד ההנהגה בשל המחלוקת בצמרת הרבנית והפוליטית.

לסרי רומז בצורה ברורה כי אי הגעת האנשים לאירוע הייתה בשל המחלוקת בצמרת הרבנית הספרדית ולדבריו זוהי סיבת הכישלון הכינוס בבנייני האומה.

בראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה", אמר נתי לסרי: "לצערי הרב, כנראה שהציבור הספרדי זו משפחה אחת גדולה ויש לה כאב בטן. אנחנו כולנו משפחה אחת ורוצים את האחדות בתוכנו, אם היה אירוע בירושלים ולא הצלחנו למלאות, אז אנחנו צריכים לבדוק למה?".

לסרי אומר כי הכישלון באירוע ביום חמישי הוא בגדר "מבצע 'הקש בגג' באווירת הימים האלו", כשהוא רומז שדרעי צריך להתעורר ולהבין שיש בעיה קשה בשטח של ש"ס. "הציבור הצביע ברגליים ולא הגיע", אומר לסרי, "זרמים מהציבור מנעו מעצמם להגיע באירוע".

מנכ"ל ש"ס חיים ביטון עם היו"ר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

מתוך דבריו של לסרי ניתן להבין כי הוא סבור שהמחלוקת עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, היא שגרמה למבוכה בעצרת ולציבור שבושש מלהגיע.

חיים ביטון, מנכ"ל ש"ס הנוכחי, עלה לשידור אחרי לסרי ואמר: "אני חייב להודות שלא שמעתי את כל דבריו של מר נתי לסרי. אני לא רוצה להתייחס למילה 'הקש בגג'. חייב לציין שאנחנו לא מרוצים מהתוצאה של בנייני האומה".

"אני רוצה לדבר על נתונים, היו 2,400 איש בעת ובעונה אחת בזמן הגעתם של מועצת חכמי התורה, לכן כל ה'מאות הקטנות' קצת מוגזם, זו לא הייתה הצלחה אבל לא כישלון מהדהד. אני לוקח על עצמי חלק מהאחריות", אומר ביטון.

בהמשך דבריו, טען חיים ביטון כי דבריו של נתי לסרי שהציבור הצביע ברגליים ולא הגיע כמחאה על הפילוג הספרדי אינם נכונים: "אני חושב שזה ממש לא נכון, זה עניין ברור של שיטה שניסינו להפיק את האירוע הזה, לא פרסמנו בצורה ראויה".

מאות המשתתפים בעצרת בבנייני האומה (צילום: שלומי כהן)

בהמשך, הפתיע חיים ביטון וטען כי הוא משער שהראשל"צ הגר"ש עמאר הוזמן לאירוע. "אני לא הייתי אמון על המזמינים, אני משער לעצמי שכמו כל הרבנים הוא הוזמן, אני לא יודע לענות על זה, אני משער לעצמי שכן". בלשכתו של הגר"ש עמאר מכחישים וטוענים כי הרב כלל לא הוזמן.

לא מעט ביקורת נשמעה על כך שגם בניו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הגאון רבי אברהם והרב משה לא השתתפו באירוע לאחר שלא הוזמנו. חיים ביטון מכחיש את הטענות וטוען: "הרב אברהם והרב משה הם הוזמנו, בשילוט הם לא נרשמו כי אף אחד לא נרשם במודעות הרחוב, לא כתוב אף שם, מלבד הרב אלבז שיעלה לסליחות".

מנכ"ל ש"ס לשעבר נתי לסרי עם היו"ר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

בכירים בש"ס טענו בסוף השבוע כי הכישלון בבנייני האומה יחייב לבטל את עצרת הענק שמתוכננת להיערך באצטדיון רמת גן בעשרת ימי תשובה שבין ראש השנה ליום כיפור.

ביטון מתייחס לכך בראיון ואומר כי "אני לא רואה שום קשר למה שקרה בבנייני האומה, היות ולא בקשנו להביא מכל הארץ, אני לא חושב שיש סיבה לבטל את האירוע שאמור להיות בעשרת ימי תשובה. אנחנו לא עם עיניים סגורות הולכים קידמה, נשקול את הנושא הזה".

האזינו לראיונות המלאים באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר