בלעדי ב"כיכר השבת"

צפו: המשא של הגאון רבי מאיר מאזוז ל"עצרת האחדות"

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון הרב מאיר מזוז לא השתתף ב"עצרת האחדות" לזכר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אך שלח נאום בוידאו • צפו במשאו של הרב מאזוז לעצרת • בלעדי (חרדים,חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דובי קורן)

אלפי בני אדם בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, חברי מועצת חכמי התורה, ראשי ישיבות, רבנים ודיינים השתתפו אמש (ראשון) ב"עצרת האחדות" במלאות י"ב חודש לפטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל שנערכה בהיכל הספורט "הארנה" בירושלים.

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", יצא לפני העצרת בקריאה נרגשת לתלמידיו להשתתף בעצרת ולכבד את זכרו של מרן זצ"ל, אך אמש נבצר ממנו להשתתף.

כשהוברר כי הרב לא יוכל להשתתף בעצרת, הוקלט הרב מאזוז בוידאו שעה קלה לפני העצרת, כשהמטרה הייתה להקרין את דבריו בפני אלפי המשתתפים, אך מפאת תקלה טכנית, שידור הדברים לא יצא אל הפועל.

כעת אתר "כיכר השבת" מביא לראשונה את דבריו של הגר"מ מאזוז כפי שהוקלטו עבור העצרת.

בפתח דבריו אומר הרב מאזוז: "במלאות 12 חודש להסתלקותו של מרן גאון עוזנו פאר ישראל והדרו רבנו עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה שהחיה את היהדות, לא רק את יהדות ספרד אלא הרים את קרן ישראל בעולם כולו, הרים את קרן התורה בעולם, כשהעולם רואה שאדם שהתחנך על ברכי התורה בלי שום השפעה מבחוץ, לא פילוסופיה, לא מדעים, לא שום דבר, הוא גדל מיוחד במינו".

הרב מאזוז דיבר בשבח ספריו של מרן זצ"ל, כיצד נהנים מכל משפט שכתב ועל מאור הפנים של מרן בפני כל אחד ואחד.

"פעם היה בדרך", סיפר הרב מאזוז, "אבא אחד הביא לו את הילד שיעשה לו חלאקה, והרב היה באוטו, יצא מן האוטו, הילד עמד על-יד האוטו הרב נתן לו צ'אפחה, סטירה של הרב זו ברכה, סטירה גימטרייה 284 - זה רמב"ם, מכניס את כל הרמב"ם לראש שלו".

"אבל הילד הזה טיפש, 'מה הרב נותן לי סטירה, מה עשיתי, מה פשעי ומה חטאתי?', ברח, לא רצה לקבל ברכה מהרב, והרב בן 85 שיהיה בריא, יורד מהאוטו ורץ אחרי הילד, 'תמחול לי תסלח לי'", מספר הרב מאזוז, "'לא אני לא מוחל, למה נתת לי סטירה', אמר לו 'בוא איתי, בוא תעלה הביתה', הילד הסכים ברוך השם והרב כתב לו הקדשה על ספר ענף עץ אבות, לילד הרב כותב הקדשה".

צפו בדבריו של הגאון רבי מאיר מאזוז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר