עצרת האחדות: מי ניצח ומי הפסיד?

לא מעט אנשים ציפו להשיג "תמונת כישלון" מהעצרת, אך התאכזבו לגלות את האחדות, ברבנים ובאלפי המשתתפים. דרעי שידר אחדות והצליח להעיר את השטח הש"סי (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רגע של נחת. אריה דרעי ב"עצרת האחדות" (צילום: פלאש 90)

שנה לפטירת מרן פוסק הדור: "עצרת האחדות" שנערכה אמש (ראשון) באצטדיון "הארנה" בירושלים, הוכיחה לכל הספקנים כי תנועת ש"ס כאן, כדי להישאר.

בשעות הערב אתמול, ישבו להם מעט אנשים בבתיהם ועקבו אחר המתרחש באצטדיון "הארנה", בשאלה האם הציבור הספרדי יוכיח אחדות סביב ההנהגה הרוחנית והפוליטית שלו או שמא הם ישיגו את "תמונת הכישלון" וינופפו בה כדי לחבוט בתנועת ש"ס.

אט אט החלה רחבת האצטדיון להתמלא באלפי אנשים, בני תורה ספרדים, שביקשו להיכנס וליטול חלק ב"עצרת השנה", במלאות י"ב חודש לפטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מקים תנועת ש"ס ומחולל המהפכה בציבור הספרדי.

לפי הערכות גורמי האבטחה בעצרת השתתפו כחמישה עשר אלף איש, כאשר חלקם נאלצו להישאר מחוץ להיכל הספורט ולצפות בעצרת האחדות במסכים. במקביל, ב"בנייני האומה" התכנסו אלפים מנשות ישראל לעצרת התעוררות לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

לאחר ההצלחה המרשימה בעצרת, הן בכמות המשתתפים המרשימה והן באחדות מקיר לקיר של הציבור הספרדי על רבניו ומנהיגיו, מסכם דרעי את חודש אלול כהצלחה גדולה, לאחר שהצליח להעיר את השטח של ש"ס, כשהציבור הצביע ברגליו והגיע להשתתף בעצרות שארגנה התנועה. נראה כי הלקח מהכישלון בעצרת הראשונה ב"בנייני האומה" נלמד במהרה.

בשלבי ארגון "עצרת השנה", בעוד היו מי שניסו להזהיר מפני כישלון אפשרי ומנו מספר סיבות אפשריות לכך, דרעי התעקש והבטיח כי הציבור יגיע. והציבור אכן בא.

כחלק מהפקת הלקחים, החזיר דרעי את אנשיו הוותיקים לניהול האירוע. החל ממנכ"ל 'אל המעיין' הרב משה אילוז, יחד עם אבי אמסלם, צוריאל קריספל ויגאל גואטה שפעלו ללא לאות לצד מנכ"ל ש"ס חיים ביטון שפיקד על האירוע, יחד עם כל נציגי ש"ס הבכירים ברחבי הארץ.

מי שנכח באירוע הבחין כי השטח של ש"ס מתעורר. ימי העצרות הגדולים של ש"ס חזרו, ההמונים המתינו כל העת דרוכים לכניסת גדולי ישראל אותם הם קיבלו בשירה אדירה, כאשר הראשל"צ הגר"י יוסף זכה לתשואות רבות מהציבור עם כניסתו, מה שהזכיר את הימים בהם היה נכנס אביו הגדול זצ"ל לכנסים מסוג זה, ובכך, בתוך שנה הצליח הגר"י יוסף לאחד את הציבור הספרדי סביבו.

לצד זאת, ניתן למנות את האחדות שהציגה משפחת יוסף, כאשר כל בניו של מרן זצ"ל, הרבנים הגאונים הרב אברהם, הרב יצחק, הרב דוד והרב משה, השתתפו בעצרת ונשאו דברים לזכרו של אביהם.

אך יותר מכל בלט לעין ציבור המשתתפים, רובם ככולם בני תורה, תלמידי ישיבות ואברכי כוללים, שהגיעו באוטובוסים מרחבי הארץ אל העצרת, מה שמוכיח יותר מכל שתנועת ש"ס המזרחית הצליחה להפוך למפלגה חרדית המייצגת גם את בני התורה, שזו היא ההצלחה הגדולה של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל - להפוך את בני התורה הספרדים לעוגן מרכזית בציבור החרדי.

יו"ר ש"ס אריה דרעי התעלה על עצמו במהלך האירוע כאשר למרות העקיצות שהוא סופג בחודשים האחרונים מצד אנשיו של אלי ישי בכלי התקשורת, גם הבוקר לאחר העצרת, הוא התעקש להושיב את אלי ישי בקדמת הבמה ובניגוד לעצרת 'השבעה' אף הזכיר אותו והלהיב את הציבור בשבחו על אלי ישי כמי ששמר על ש"ס בימים קשים בזמן כהונתו כיו"ר התנועה ושימש במסירות את מרן זצ"ל.

קשה מאוד לדעת האם האירוע מעיד על חזרת התנועה ספרדית לימיה הטובים לקראת הצלחה בקלפי בבחירות הבאות, הכל עדיין יכול להתפרק ברגע אחד של מחלוקת, אלי ישי טרם אמר את המילה האחרונה, הוא הבטיח שאחרי השנה הוא יפתח את פיו בנושא הפנים פוליטי בתוך ש"ס, כך שהמחלוקת הקשה עוד יכולה לחזור ובגדול.

למרות זאת, דרעי לא חושב על כך, הוא בטוח שהמחלוקת תמנע, אבל לראשונה אחרי הרבה זמן הוא הלך לישון כשהוא שקט ושמח כשהצליח לחדש את הרוח של הציבור הספרדי.

לאחר העצרת הלך דרעי להתפלל על קברו של מרן הגר"ע יוסף, הוא התפלל שיהיו הצלחות מסוג זה לכבודו של מרן, לא שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר