שערורייה ב"לאונרדו פלאזה"

המלון שמארח את האליטה החרדית מגיש בשר וחלב

מלצר במלון "לאונרדו פלאזה" המארח רבים מאישי הציבור הבכירים במגזר החרדי, הגיש לסועדים במלון חמאה באמצע ארוחה בשרית. הרב שמואל בורנשטיין, האחראי על כשרות מהדרין י-ם: "מדובר במלצר חדש שלא הבחין בין מרגרינה לבין חמאה. הוא פוטר". מנכ"ל המלון: "מתנצלים, זה לא יקרה שוב" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גוגל)

לבעיית הכשרות החמורה שנתגלתה במהלך סעודת ליל שבת בשבת האחרונה לא ציפו עשרות אורחים חרדים, בהם כאלה הקרובים לבתי גדולי ישראל. במהלך הסעודה, אחד המלצרים הגיש מוצר חלבי בעוד שבאותו שולחן סעדו האורחים מאכלים בשריים.

אחד מהאורחים החרדים שראה את המתרחש סיפר ל"כיכר השבת" על שאירע: "במהלך סעודת ליל שבת ישבו לפניי משפחה שאינה דתית. המשפחה ביקשה מהמלצר הערבי חמאה. לאחר כמה דקות הוא שב אליהם עם 5 אריזות של חמאה".

לדבריו, כל זה התרחש בעוד "שבשולחן היו מאכלי בשר כמו שניצל" ולטענתו "הם אכלו את החמאה החלבית יחד עם השניצל".

"בעקבות כך", מספר האורח החרדי, "ניגשנו למשגיח הכשרות שהזדעזע נוכח המקרה ובלי להתבלבל הוא ניגש לשולחן, קרא למנהל המטבח ולמנהל החדר אוכל והם לקחו את החמאה והחליפו אותה לפרווה".

בכך לא הסתיימה פעילותו של המשגיח. "הוא ביקש שייקחו את הכלים שהשתמשו בהם ויזרקו אותם ויחליפו אותם באחרים" מספר האורח.

האורח קובל על שאירע: "אותי מדאיג איך דבר כזה קורה. באיזו קלות יכול מלצר להביא מאכלים חלביים בזמן שאוכלים בשרי".

האורח אומר כי להגנת המלצר אמרו לו אנשי המלון כי הוא החל את עבודתו אך מכבר ועל כך הוא אומר, "מלצר כזה היה צריך להיות מפוטר לאלתר ובאותו הרגע ואם כך היה קורה, המלצרים האחרים היו חוששים לנהוג באופן דומה, וזאת גם אם מדובר במלצר חדש. אם כל הכבוד לו, אני לא רוצה לאכול טריפה אפילו לא פעם אחת".

בתגובה לכך אמר ל"כיכר השבת" הרב שמואל בורנשטיין, האחראי על כשרות מהדרין ירושלים כי "מדובר במלצר חדש שלא ידע להבחין בין מרגרינה לבין חמאה. בעקבות המקרה הוא פוטר מתפקידו לאלתר בכדי שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".

מנכ"ל המלון, אילן בן חקון, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "נושא הכשרות במלון הוא המנחה אותנו לפני נושאים אחרים כמו שיווק". לדבריו, "מדובר כאן במקרה מאוד חריג. אני נמצא במלון שלוש שנים ומכיר אותו קודם לכן ומדובר במלון ה-כשר".

"אנחנו מאוד חזקים בכשרות ללא פשרות ואני מחויב לאורחים שלי", הוא אומר. "מגיעים לכאן אנשים המקפידים על נושא הכשרות ולפני המיטה והכרית וחדר יפה וכל דבר - הכשרות היא הבסיס ואני מחויב להעניק להם את זה במאה אחוז".

לדבריו, "המקרה המדובר הוא חריג מאוד. מדובר בעובד חדש שעבד מספר שעות מצומצם וגם בהן הוא לא עבד בארוחות עם האנשים אלא עם קבלת האורחים. הוא באמת נתן לאורחים חמאה במקום מרגרינה שבדרך כלל אנחנו מגישים כך ומסבירים להם על בעיית הכשרות ועל כך צר לי מאוד.

"במקרים כאלה אנחנו לא משחקים ואין לטעות כאן. אנחנו מתנצלים וזה לא יכול לקרות אצלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר