מוקירים טובה

חרדים יצאו בקריאה: בואו להלוויתו של השוטר הדרוזי

חרדים רבים יצאו ביוזמה ברשתות החברתיות להשתתף בצהריים במסע הלווית השוטר זידאן סייף, שנפגע באורח אנוש בטבח שבוצע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים ונפטר אמש מפצעיו. "מבינים שצריך לתת כבוד אחרון לאדם אמיתי שמסר נפשו במלוא מובן המילה", הם מסבירים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זידאן סייף (צילום: באדיבות המשפחה)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: חרדים רבים יצאו הבוקר (רביעי) ביוזמה ברשתות החברתיות להשתתף במסע הלווית השוטר זידאן סייף, שנפגע באורח אנוש בטבח שבוצע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים ונפטר אמש מפצעיו.

אל היוזמה הצטרפו כמה חילונים שהבטיחו לתרום מכספם להסעות שיצאו מהריכוזים החרדים. הלווייתו תתקיים בשעה 14:00 בכפרו בגליל המערבי.

באחת ההודעות שפורסמו ברשתות החברתיות נכתב "אנחנו קבוצה של חרדים שרוצים לארגן אוטובוס ללוויה של חסיד אומות העולם רס"מ זידאן בשעה 12 מבנייני האומה. זכרו שזהו קידוש השם שאנחנו מחויבים לו".

בהודעה אחרת נכתב: "מתארגנת קבוצה של חרדים להגיע להלוויית השוטר הדרוזי שמת אמש מפצעיו". עוד נכתב כי "מבקשים מהציבור החרדי שיוכל להגיע להלוויית השוטר שהגן בגופו על אחינו המתפללים, של גיבור ישראל זידאן סייף הי"ד".

סגן-אלוף במיל' ארז אשל, שהחליט להירתם ליוזמה, סיפר ל"כיכר השבת" מה הוביל אותו לכך: "אחי הקטן המשמש כרופא בבית חולים בבאר שבע התקשר אלי הבוקר ואמר לי 'חייבים שחרדים יגיעו להלוויה', ומיד פעלנו בנושא".

אשל וחבריו הצטרפו ליוזמה שהעלו חרדים בהם תושבת העיר החרדית ביתר עילית, וביקשו לממן את הוצאות ההסעות.

אשל מספר כי במחלף מתחת לעיר בני ברק ישנם כעת עשרה חרדים שרוצים להגיע, אך ייתכן ורצונם לא יתגשם. "אמרתי להם", הוא מספר, "שייתכן שבגלל לוחות זמנים האוטובוס לא יוכל להגיע. הם השיבו לי כי הם מחכים עד שעה 13:00 בצהרים ובמידה ויגע האוטובוס נסע אתו".

התורם אומר כי "ההיענות החרדית כל כך גדולה". לדבריו, "הם מבינים שצריך לתת כבוד אחרון לאדם אמיתי שמסר נפשו להצלתם במלוא מובן המילה. אם הוא לא היה שם ייתכן והיינו עם עוד כמה נרצחים. המסירות נפש שלו אפשרה לשוטר שבא אחר כך להרוג אותם".

"אני חושב שכל האירועים מאז מבצע "צוק איתן" מביאים להכרה ששותפות של עם ישראל בארץ ישראל היא הרבה מעבר לאלו המנסים לפורר את השותפות הזאת", הוא אומר. "יש את הפלסטינים והשמאל הקיצוני שכל הזמן מנסים לפורר את האחדות של עם ישראל".

לשותפות החרדים במתרחש במדינה וליוזמות הרוחניות שלהם, נחשף סגן-אלוף אשל במבצע "צוק איתן": "שמעתי אז שישנם חרדים מבטלים את בין הזמנים. זה רגיש אותי. אמרתי לחיילים שלי, הם לשיטתם נלחמים בשביל עם ישראל. וזה מחזק את עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר