נקמה בדרעי? • חשיפה

נתי לסרי פועל למינוי אשר מישאלי במקום אלי שמחיוף

החלטת יו"ר ש"ס אריה דרעי לפטר את אשר מישאלי - מקורבו האישי של ח"כ אלי ישי, מתפקיד גזבר סיעת ש"ס בהסתדרות, זוכה למענה מיידי. יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, נתי לסרי, ממתנגדיו של דרעי, פועל כדי להביא את מינויו של אשר מישאלי לחבר מועצת העיר ירושלים במקומו של אלי שמחיוף (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, נתי לסרי ואשר משאלי (צילומים: יונתן סינדל - פלאש 90, שלומי כהן - כיכר השבת)

חשיפה: בעקבות החלטת יו"ר ש"ס אריה דרעי לפטר את אשר מישאלי - מקורבו האישי של היו"ר הקודם אלי ישי, מתפקיד גזבר סיעת ש"ס בהסתדרות, פועל יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, נתי לסרי, למנות את מישאלי לתפקיד חבר מועצת העיר במקומו של אלי שמחיוף, כבר בישיבת מועצת העיר ביום חמישי הקרוב.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה פנה לסרי ליועץ המשפטי של העירייה עו"ד אלי מלכה בכדי לבדוק את סמכותו כיו"ר סיעת ש"ס להביא את מינוי מישאלי לחבר המועצה כבר ביום חמישי הקרוב לאישור חברי מועצת העיר.

"אבקש את התייחסותך לסמכותי, לאופן הבאת חבר מועצה, ברשימת ש"ס, הרב אשר מישאלי, לאור הצורך והנחיצות עם השעיית מר שמחיוף מזה מספר חודשים ושאר משפיע על תפקודינו במועצה כסיעה בקואליציה", כתב לסרי ליועץ המשפטי.

בכדי להקשות על דרעי למנוע את מינוי מישאלי, שלח לסרי מכתב גם ליו"ר ש"ס בו הוא מפרט כי הציבור הספרדי בירושלים מופסד בשנה האחרונה מאחר ואלי שמחיוף השהה עצמו מתפקידו ולא התפטר מה שמביא למצב שלמרות שלתנועת ש"ס ישנם חמישה נציגים בעירייה, בפועל רק ארבעה מהם מכהנים.

מישאלי עצמו, שנחשב גם לאיש אמונו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, היה בעבר חבר מועצת העיר אך בבחירות האחרונות, לאחר חזרת דרעי לש"ס, הוא הוזז למקום השישי ובכך נמנע ממנו להיכנס למועצת העיר.

"דרעי רצה להדיח את מישאלי מהגזברות ויקבל אותו כחבר מועצת העיר ירושלים, הוא יבין שקשה להילחם באנשי אלי ישי, יותר נכון זה לא יהיה קל כמו שהוא חשב", אומר אחד מאנשי אלי ישי.

יצוין כי לסרי עצמו, שהיה איש אמונו של ישי, ערק למחנה דרעי לאחר הבחירות אך לאחרונה, לאחר שהודח מתפקיד מנכ"ל ש"ס, הפך לאחד ממתנגדיו של דרעי.

במכתב ששלח לסרי לאריה דרעי והגיע לידי "כיכר השבת" הוא כותב: "כידוע לך מאז הבחירות מכהנים בפועל בעירייה ארבעה נציגים בסיעת ש"ס, מתוך חמישה, זאת כתוצאה מהחלטת ידידנו הרב שמחיוף להשעות את עצמו, נוכח הליך משפטי המונע ממנו השתתפות בדיוני הוועדות וההצבעות".

"כידוע לך המשימות בעיריית ירושלים בחרום ובשגרה, רבות ומגוונות, ומחייבות השתתפות אינטנסיבית בוועדות ובדיונים, ובהם אנו אמורים לייצג נאמנה את ציבור שולחינו, וכתוצאה מחוסר חבר נוסף, שליש מהוועדות (14), לא מאוישות כלל מטעמנו מזה כשנה, וקיימת השלכה ברורה ומיידית על צביונה ורווחתה של העיר במתן מענה ושירות, לא אחת אנו מפסידים בהצבעות על חודו של קול", קובל לסרי בפני דרעי.

המכתב ששלח לסרי לאריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

"לאור האמור לעיל", כותב לסרי לדרעי, "ובהמשך לשיחתנו בנושא זה לפני מספר חודשים, אבקש את התייחסותך לעניין, ולהמלצתי להביא בפני מועצת העיר הקרובה, ביום חמישי הקרוב, את מינויו של הרב אשר מישאלי לחבר מן המניין".

את המכתב שלח לסרי גם לראש העיר ניר ברקת, אותו הוא צפוי לפגוש במהלך היום ולשוחח עמו גם בנושא.

גורמים בש"ס מעריכים כי הצעד הנוכחי בו נוקט לסרי נגד אריה דרעי יביא את האחרון, יו"ר התנועה, לפטר את לסרי מתפקידו כיו"ר סיעת ש"ס בירושלים.

כזכור, יו"ר ש"ס דרעי החליט לפטר את מישאלי מתפקידו כגזבר סיעת ש"ס בהסתדרות כאשר בסביבת אלי ישי נטען בצורה ברורה כי מדובר בחיסול חשבונות של דרעי כנגד אנשיו של אלי ישי. גם ישי עצמו פעל למנוע את הפיטורים - אך ללא הצלחה.

"למרות שכולם היו סקפטיים ממהלך השלום, יחד עם זאת - אמרנו שנתן יד לשלום. שוב הוכח היום שאין כוונתם לשלום. לצערנו - למרות פניותיו של אלי ישי למנוע את הדחתו של מישאלי, שהוא איש מקצועי, אריה דרעי בחר להדיח אותו בשל היותו מקורב לאלי ישי. דרעי אמר שיש מקום להרבה תפילין בראש, ככל הנראה יש מקום רק לתפילי דרעי. האם זה השיתוף פעולה שדרעי מדבר?", אמר אחד מאנשיו של ישי בשיחה עם "כיכר השבת". אריה דרעי סרב להגיב לטענות כנגדו.

בקרב סיעת ש"ס זעמו על ההחלטה של דרעי. אחד מחברי הכנסת אמר ל"כיכר השבת": "חבל שאריה דרעי עושה צעד כזה, מה הדחיפות? למה עכשיו? זה בדיוק כמו חוק הלאום, מה הדחיפות עכשיו? גם אם אתה צודק, זה בדיוק ההרס לשלום, זה בדיוק מה שמביא את המלחמה לתוך תנועת ש"ס".

דרעי מצדו זועם על ישי בעקבות הראיון בערוץ הכנסת שם הוא התייחס לימים בהם הודח מתפקידו בראשות תנועת ש"ס ואמר תוך כדי איום כי "מה שהיה בסוף, איך היה בסוף, את הקופסה השחורה הזאת אני סוגר ובבוא העת, אם יהיה צורך, אפתח אותה. לעת עתה לא אומר מילה".

בפתח ישיבת הסיעה אתמול פנה דרעי כשהוא זועם וכועס אל חברי הכנסת המקורבים לישי והציג בפניהם את דבריו של ישי, כפי שפורסמו ב"כיכר השבת", ואמר: "תראו מה הוא עושה, מה זה?".

אלי שמחיוף מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "למה שאתפטר? בעזרת השם בקרוב אני מסיים את הליך הערעור בבית המשפט העליון ובעז"ה אצא זכאי לחלוטין ואחזור כמו גדול".

נתי לסרי ואריה דרעי סרבו להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר