שופטי בג"ץ: "האם השר בפועל איננו באמת הרב ליצמן?"

בית משפט העליון דן הבוקר בעתירת "יש עתיד" נגד מינוי יעקב ליצמן לסגר שר הבריאות, השופטים תהו האם ליצמן אינו השר בפועל והיה נראה מדבריהם כי דעתם לא נוחה מהמצב הקיים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"ץ נגד ליצמן: בית המשפט העליון דן הבוקר (שלישי) בעתירה של "יש עתיד" נגד מינוי יעקב ליצמן כסגן שר הבריאות בפועל ללא תואר שר.

ברוח הדברים היה נראה שוב כי השופטים לא יאשרו את המתווה בין ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו לפי ראש הממשלה נתניהו הוא שר הבריאות בפועל.

השופט אליקים רובנשטיין התייחס לטענת המדינה כי נתניהו הוא שר הבריאות בפועל ואמר: "אלה מילים נהדרות שאתם אומרים, שמי ששולט אפקטיבית ומהותית הוא ראש הממשלה וסגן השר רק מטעמו. אבל שאני אבין, מי בעל הבית האמיתי?".

השופט ניל הנדל היה נחרץ יותר ותקף את מינוי לצמן לסגן שר: "המתווה הנוכחי חושף את הבעייתיות. זה נוגד את ההיגיון שהשר יפנה לסגן השר כדי לשקול עניינים שקשורים למשרד הבריאות".

השופט חנן מלצר הביא הוכחה שליצמן הוא השר בפועל ואמר: "רק השבוע היה כאן דיון בעניין מינוי מנכ"ל משרד הבריאות, וראינו שמי שמינה את המנכ"ל היה סגן השר ליצמן, ואילו במינוי מנכ"ל משרד החוץ ראש הממשלה היה מי שמינה, כשר החוץ. גם אתם מסכימים שאין דבר כזה סגן שר במעמד של שר".

השופט רובינשטיין המשיך לתקוף: "מה יהיה ביום יום? תלכו עכשיו לכל בית חולים ותשאלו מי בעל הבית? למי בית החולים בא בצעקות כשאין לו מכשיר MRI? האם לסגן השר או לראש הממשלה? האם השר בפועל איננו באמת הרב ליצמן?".

כאמור, כפי הנראה בג"ץ יכריח את ליצמן להתמנות לשר גם בתואר מה שיאלץ אותו לפנות למועצת גדולי התורה כדי לקבל את הכרעתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר