צפו בתיעוד

מרגש: מאות בוגרי מדרשיות 'אל המעיין' התכנסו בירושלים

מאות נערים השתתפו ביום חמישי האחרון בכנס מרגש לבוגרי מדרשיות "אל המעיין", מאות בחורים אשר היו רחוקים משמירת תורה ומצוות והתקרבו ועברו ללמוד בישיבות בזכות אל המעיין • תיעוד (בארץ)

מנכ"ל 'אל המעיין' הרב משה אילוז עם נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

מאות נערים השתתפו ביום חמישי האחרון בכנס מרגש לבוגרי מדרשיות "אל המעיין". מדובר בבחורים אשר היו רחוקים משמירת תורה ומצוות והתקרבו ועברו ללמוד בישיבות בזכות המדרשיות של הארגון המנוהל על-ידי הרב משה אילוז.

במעמד המרגש השתתפו גדולי התורה ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי וסגן השר משולם נהרי.

ראשון הדוברים ביכנוס היה חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שדיבר על חשיבות לימוד התורה שהיא תכלית הכל והטעים זאת במדרשי חז"ל ומעשיות מן התלמוד. בסיום דבריו בירך את הבחורים שימשיכו בדרכם המיוחדת להתעלות בתורה ויראת שמים.

לאחר מכן נשא דברים נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן שהתרגש לנוכח המראה של מאות נערים המתקרבים לתורה ואמר: "הלב באמת מלא שמחה שרואים איך בריות שהיו בקצה אחר התקרבו להיות בנים אתם לה' אלוקיכם".

הגר"ש הביא את המעשה בבנו של רבי אלעזר, בנו של רשב"י, שהיה רשע, עד שבא רבינו הקדוש ולאחר מאמצים הכניסו תחת כנפי השכינה, וכשבאו לטמון אותו לאחר פטירתו במערת רשב"י ורבי אלעזר בנו, היה נחש שחסם את הכניסה אמרו גם הוא אדם גדול. יצאה בת קול ואמרה 'לא שהוא קטן מאבותיו אלא שהם חיו חיי מערה והוא לא'.

"זאת אומרת שהגיע לדרגת אבותיו למרות שהיה רשע וזה בא ללמדנו שכל אחד יכול להתעלות ולהגיע למדרגות נשגבות", הטעים הגר"ש, "אשריכם מה טוב חלקכם, כל אחד שנכנס לכנפי השכינה הקב"ה אוהב אותו למרות כל מה שהיה קודם".

"במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. תשתדלו להוסיף עוד ועוד ולהזהר מלרדת חזרה", סיים נשיא המועצת את דבריו.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בדבריו: "אני אומר לכם בעדות, מרן ישב עם גדולי עולם. גדולי הדור. נשיאים. שרים וראשי ממשלות אבל מעולם לא ראיתי אותו שמח כשהוא היה יושב עם בחורים כמוכם זה היה הנחת הכי גדולה שלו".

"התלוויתי אליו לעצרות בכל הארץ. מרן היה מבזבז מזמנו ומהלימוד תורה שלו שעות רבות והיה נוסע לעצרות בכל הארץ וחוזר בשעה מאוחרת מאוד אבל כשהוא היה רואה את הבחורים הרחוקים משמירת תורה ומצוות מקבלים עליהם עול מלכות שמים בסוף העצרת הוא לא היה מפסיק להתרגש. הוא היה עושה הכל בשביל בחורים כמוכם", סיפר דרעי.

"אני בטוח שמרן מלמעלה מסתכל עליכם עכשיו והוא מתמלא בנחת. תמשיכו להתעלות אשריכם בני חיל" , אמר דרעי ובסיום דבריו הודה לארגון "אל המעיין" פועל רבות למען הפצת תורה בעולם כולו ולמנכ"ל המסור והנמרץ הרב משה אילוז הי"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר