בעקבות הטרור בירושלים

ירידה דרמטית במספר המשתתפים בהילולת 'שמעון הצדיק'

בעקבות גל אירועי הטרור בירושלים, נרשמה השנה ירידה חדה בכמות המשתתפים בהילולת שמעון הצדיק. במקום 40 אלף איש כמידי שנה, הגיעו רק 15 אלף. "אין מה לעשות יש פחד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הילולת שמעון הצדיק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טרור ללא הפסקה: בעקבות גל הטרור שפוקד בחודש האחרון את ישראל, ובמיוחד את עיר הבירה - ירושלים, חלה ירידה דרמטית מאוד, במספר העולים לציונו של התנא שמעון הצדיק זיע"א שבמזרח ירושלים.

מידי שנה עולים לציונו של שמעון הצדיק, הטמון בשכונת שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים, למעלה מארבעים אלף מתפללים שחוגגים את יום ההילולה. לא סתם זכתה ההילולה לכינוי, "הל"ג בעומר של הירושלמים".

אך השנה, למרות האבטחה הכבדה, הטרור הצליח להרתיע את המתפללים ומספר המשתתפים בהילולה צנח לפחות מחצי. על פי המארגנים, כ - 15 אלף מתפללים, בלבד, עלו לציון במהלך ההילולה.

"הטרור הפחיד אותנו" מספר מתפללת שעולה מידי שנה ונמנעה מהביקור השנה. "רק בצהריים היה את הפיגוע בדרך בר לב שזה קרוב לשכונה, זה מפחיד, אין מה לעשות, זו המציאות החדשה-ישנה בירושלים".

מנהל הציון נורי חנניה אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת": "אין מה לעשות, יש פחד ברחובות. כמה שתסביר לציבור שהמקום מאובטח - זה לא יעזור. הציבור חושש שאיזה מחבל עם סכין יקפוץ וידקור, זה פחד וחשש שהכניע את המתפללים".

"אבל אני רוצה להודות לכוחות הביטחון", מוסיף חנינה. "גם למשטרה וגם למשמר הגבול, הם אבטחו את ההילולה ובנס לא היה שום אירוע במהלך כל החגיגה, באמת צריך להודות להם על ההשתדלות שלהם באבטחת המקום במהלך השנה כולה וביום ההילולה בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר