הפריימריז לנשיאות ארה"ב

טראמפ ליצן או 'פוטין 2'? עסקני ארה"ב בראיון ל"כיכר השבת"

הפריימריז בארה"ב עדיין לא הגיעו אמנם לאזורים יהודים מובהקים, אולם העסקנים החרדים עוקבים אחר הישגי דונלד טראמפ, חלקם בחשש ואחרים באופטימות. כתב 'כיכר השבת' שוחח עמם (חרדים)

ישראל כהן, ניו יורק | כיכר השבת |
העסקנים החרדים לצד טראמפ (צילום: שאטרסטוק וכיכר השבת)

המירוץ לנשיאות ארה"ב: בשבוע האחרון עלה המירוץ הפנימי בארה"ב שלב לאחר ה"סופר טיוזדיי", בחירות פנימיות שהתקיימו במספר מדינות מובילות ותוצאותיהם סימנו את המתמודדים הבולטים דונלנד טראמפ במפלגה הרפובליקנית והילארי קלינטון במפלגה הדמוקרטית.

קראו גם:

הבחירות הפנימיות אמנם עדיין לא הגיעו לאזורים יהודים מובהקים, אך בקהילה החרדית בניו יורק עוקבים בעניין רב אחר המירוץ והשפעתו של הנשיא הבא על היהדות החרדית כמו גם היחס למדינת ישראל. ההתמודדות הצבעונית של המועמד טראמפ יוצרת מטבע הדברים עניין רב כאשר אף אחד לא מגיב באדישות, חלק מהציבור מעריץ ומעריך אותו וחלק אחר מתבייש ואף אולי מתעב את התנהגותו.

אהרון נאה עם הילרי קלינטון (באדיבות המצלם)

"כיכר השבת" שוחח בימים האחרונים עם עסקנים, אסטרטגים ופעילים בקהילה החרדית בבורו פארק, בכדי לשמוע את דעתם על המירוץ והמועמדים.

עזרא פרינדלנדר, פעיל בולט, אסטרטג ולוביסט המסתובב במסדרונות הממשל בוושינגטון, מגחך על מועמדותו של טראפ. "הוא טוב בשביל פורים. הוא בדיחה מהלכת. אין ספק שקלינטון תנצח אותו באם הוא יהיה המועמד הרפובליקני".

עזרא פרינדלנדר בראיון ל"כיכר השבת" (צילום:ישראל כהן)

עזרא פרידלנדר עם המועמד הרפובליקני טד קרוז (באדיבות המצלם)

מנגד, איש העסקים אהרון נאה, פעיל פוליטי שהיה מעורב במערכות בחירות רבות אומר כי שני המועמדים יהיו טובים ליהודים ולמדינת ישראל. "לכל אחד מהם יש את המעלות שלו אך שניהם יהיו איתנו בסדר גמור".

אהרון נאה בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

העיתונאי והחוקר יעקב קורנבלי מנתח את האפשרויות וטוען כי לא הכל סגור. "נכון שקלינטון מובילה אצל הדמוקרטים אבל במפלגה הרפובליקנית לא הכל ברור וסגור. החשש הוא שאם טראמפ ייבחר הוא לא יהיה מחוייב ללובי היהודי ולאנשי העסקים זאת בשל הונו הרב ועצמאותו. הוא לא פועל מהבטן אלא מהראש, אך עדיין הוא יהיה עצמאי מאוד, מה שלא בטוח יועיל לאינטרסים של ישראל".

יעקב קורנבלי בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

העסקן בנימין ברבר המקושר לראשי הממשל סבור הפוך. "אני תומך בטראמפ, הוא איש עסקים ויש לו עמדות ברורות ונחרצות. הוא יהיה טוב ליהודים וגם כלפי מדינת ישראל כיוון שהוא יודע שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

בנימין ברבר בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

"טראמפ לא משוגע והוא לא הלצה. אנחנו באמריקה צריכים פוטין משלנו שיעשה סדר וישיב את כבודה ומעמדה של המעצמה הגדולה בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר