חשיפת "כיכר השבת"

יאיר לפיד מתגייס לעזרת א': "אלך לצבא לעזור לו"

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, אומר הבוקר כי יעזור לחייל החרדי א', שנשלח ל-14 יום בכלא הצבאי בעוון גידול זקן - כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ומצהיר כי לא יכפו על חרדים לגלח זקן (חדשות)

בקטן: א', נשלח לכלא בעוון זקן קצוץ (צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

יו"ר 'יש עתיד', חבר-הכנסת יאיר לפיד, אומר הבוקר (חמישי) כי יש הרבה אי הבנה בכל הנושא של פקודת הזקן החדשה בצה"ל וטוען כי התקנה לא נועדה נגד החיילים החרדים.

"אלחם בכל כוחי אם אי פעם חס וחלילה תהיה פקודה שחייל חרדי יצטרך לגלח את זקנו", אומר לפיד ומצהיר כי "לא יהיה כדבר הזה במדינה של העם היהודי".

באשר למקרה של א', שנחשף אתמול ב"כיכר השבת", חייל חרדי נשוי ואב לילדה, שנשלח על ידי צה"ל ל-14 יום בכלא לאחר שגידל זקן קצוץ, אמר לפיד כי הוא יילך לצבא לעזור לו.

"התקנה הזו לא נועדה נגד חרדים אלא נגד חילונים שניצלו את העובדה שיש חרדים בצבא כדי לפטור את עצמם מחובת הגילוח", הסביר לפיד.

לפיד מוסיף ואומר כי "אין דבר כזה במדינת יהודים שיכפו על חרדים לגלח את זקנם. מיד לכולנו עולה התמונה בזיכרון – אני לא רוצה לחזור. כולנו מבינים".

כזכור, אתמול נחשף ב"כיכר השבת", סיפורו של א', צעיר חרדי נשוי ואב לילדה, שגוייס לפני כשנה לשח"ר אט"ל ומשרת במחנה עופר. במשך תקופת השירות שלו עד עתה הוא החזיק ב'פטור זקן' והוא מגדל זקן קצוץ, כאמור, באישור הצבא.

אלא בימים האחרונים רס"ר היחידה קרא לו ואמר כי לא מקובל עליו שהוא מגדל זקן קצוץ, ולכן עליו להתגלח ולהחזיר את 'פטור הזקן'. א' התחנן וטען כי מדובר בעיקרון דתי וכי הוא אינו יכול להתגלח, אולם הדבר לא הצליח לשכנע את הרס"ר, וזה הורה לו להחזיר את הפטור בטענה כי הוא "סידר את הזקן".

גם בקשת החייל להאריך את הזקן שלא יהיה "זקן קצוץ" לא עזרה, ולאחר מספר ימים הוא נשלח למשפט שם נגזרו עליו ארבעה עשר ימים בכלא אותם הוא יחל לרצות מיום ראשון הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר