"התערבות בעצמאות החינוכית"

בית המשפט בלונדון: החיידרים חייבים לקבל תלמידים ששובצו

כישלון חרדי בלונדון: בית המשפט דחה את עתירת מנהלי תלמוד התורה החסידי נגד החלטת משרד החינוך לכפות קבלת תלמידים. גורמים בקהילה: "בעיה שמאיימת על העצמאות החינוכית" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אכזבה בלונדון החרדית: בית המשפט בלונדון דחה היום (רביעי) את העתירה של מוסדות מחנובקא-בעלזא כנגד משרד החינוך הבריטי שכפה עליהם קבלת תלמידים לתלמוד תורה המקומי של בני החסידות.

הפרשה החלה לפני מספר שנים, בעקבות נסיונות התערבות של משרד החינוך הן בתכני הלימוד במוסדות השונים והן בנסיונות לכפות קבלת תלמידים, מה שגרם לבעיות רבות בתלמודי התורה השונים בעיר לונדון.

בין היתר נבדקו טענות כנגד תלמוד תורה של חסידות סאטמר וויז'ניץ בטענה שאינם מלמדים לימודי חול מלאים והילדים סובלים מחינוך לבורות.

משרד החינוך חייב את תלמוד התורה של חסידות מחנובקא-בעלזא לקבל מספר תלמידים, ובעקבות כך ערערו בהנהלת החיידר בפני בית המשפט על ההחלטה המקוממת. היום דחה בית המשפט את טענות המוסד החרדי וגיבה את עמדת משרד החינוך.

לדברי גורמים בקהילה, המתקפה כנגד מוסדות החינוך החרדיים מגיעה בעיקר על רקע העובדה שמשרד החינוך נאלץ להתערב בתכני הלימוד המסיתים בבתי הספר המוסלמים. בשל העובדה שלא ניתן להפריד ולהפלות בין הביקורות במערכות החינוך השונות דרש משרד החינוך לבדוק גם את המתרחש במוסדות החינוך היהודיים השייכים לציבור החרדי וכעת מנסה לכפות גם עליהם תכני חינוך שיתאימו כביכול לכלל האוכלוסיה אולם מבחינת הציבור החרדי הם נחשבים לבעייתיים ואף לכפירה ממש.

במקביל קיימת גם עתירה של ארגוני יוצאים בשאלה הטוענים שיש לכפות לימודי חול בחיידרים ובבתי יעקב. "שילוב כל הדברים הללו מביא לנסיונות ההתערבות ובציבור החרדי מטכסים עצה כיצד יש להתמודד עם הבעייה המהותית המאיימת על עצמאות החינוך החרדי" אמרו בקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר