השבוע: דיון ראשון בתביעה נגד קמפיין החרדקים

ביום שלישי יתקיים דיון ראשון בבית משפט השלום רחובות בתביעה האזרחית שהגיש הקצין החרדי סרן יהודה גליקמן נגד ארבעה פעילים חרדים המזוהים עם הפלג הירושלמי (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

התפתחות בפרשת המאבק בקמפיין החרד"קים: ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון ראשון בבית משפט השלום רחובות, דיון ראשון בתביעה האזרחית שהגיש הקצין החרדי סרן יהודה גליקמן נגד ארבעה פעילים חרדים המזוהים עם הפלג הירושלמי שעל פי כתב התביעה יצאו למסע הסתה נגד גליקמן ומשפחתו רק משום שזה משרת בצה"ל.

התביעה בסך שני מיליון וארבע מאות אלף מגוללת מסכת של רדיפה נגד התובע, החל בהפצת פאשקווילים וחוברות וכלה באיומים מפורשים על חייו "ויקח רמח בידו ולעשות לכל חרד"ק וחרד"ק באשר הוא, חרקירי, עד אשר יתמו מחטאי הרבים וכו'.... המעוניין למסור נפשם לצאת למלחמת הקודש יתקשרו לטלפונים...."

בכתב התביעה נכתב בין היתר כי הדברים שפורסמו כללו גם הסתה לרצח "יצויין, כי חומרת הפרסומים כנגד המגייסים לצה"ל מקרב הציבור החרדי הגיעה עד לקריאה לביצוע מעשי אלימות ושפיכות דמים כנגדם, תחת הכותרת "מבצע חרדקירי", אשר עושה שימוש בביטויים, בין היתר: "ויקח רמח בידו ולעשות לכל חרד"ק וחרד"ק באשר הוא, חרקירי, עד אשר יתמו מחטיא"י הרבים וכו'.... המעוניים למסור נפשם לצאת למלחמת הקודש יתקשרו לטלפונים...."' נכתב בכתב התביעה.

התובע מגולל בתביעה גם את מסכת ההשפלות שעבר התובע ומשפחתו, כולל ילדיו הקטינים, התובע טען כי בנו הלומד בכיתה ב', נתקל בקשיים במוסד בעקבות הדברים, עוד טוען התובע כי ההשפלות שפורסמו "תחת כל עץ רענן" גרמו לנזק רב עבור ילדיו.

"אני חושב שההתפתחות האחרונה היא התפתחות חיובית אנחנו מברכים על כך ואנחנו מאמינים ומקוווים שביחד עם התביעה זה יעצור את מסע ההסתות ומסע ההכפשות שמתנהל כנגד הקצין החרדי וחיילים חרדים נוספים", אמר עורך הדין שלומי ויינברג המייצג את בני הזוג גליקמן.

יצויין כי הארבעה בהם חייט, פיין, מרצבך ובלוי עמדו במרכז חקירת משטרה נרחבת בנושא קמפיין ההסתה כנגד מגייסים חרדים אולם לאחר מספר ימים שוחררו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר