פתח תקווה סוערת

תקדים: ילדי ´אל המעיין´ יפגינו מול לשכתו של ישי

רשת ´מעיין החינוך התורני´ בפתח תקווה קורסת, עקב הפסקת תשלום החשבונות מצד העירייה. מועצת העיר אישרה, אלא שהגזברית מסרבת בתוקף. התלמידים כבר קיימו הפגנה ראשונה, וכמעט שעלו להפגין מול בית הגר"ע יוסף. כל הפרטים, התמונות והמסמכים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

דרמה בפתח תקווה: גזברית העירייה אינה מאפשרת העברת תקציבים לרשת 'מעיין החינוך התורני הקורסת', למרות הוראת ראש העיר, ולמרות אישור התקציב במליאת מועצת העיר.

בעקבות כך, ובצל החשש הממשי לקריסת הרשת, הגיעו השבוע תלמידי הרשת מלווים בהוריהם, יחד עם נציגי וועד הפעולה ממוסדות חינוך שונים של רשת מעיין החינוך התורני בפתח תקווה, והפגינו מול משרדי העירייה. מצוידים בשלטים צבעוניים אותם הכינו, התייצבו מאות הילדים מול בניין העירייה, וקראו לראש העיר וגזברית העירייה להפסיק את הפגיעה המתמשכת בהם.

הסיבה כאמור, הינה הפסקת תקצוב הוצאות המוסדות בידי העירייה כבעבר, קרי חשמל מים שמירה הסעות ועוד, עובדה שהביאה כאמור את ההורים להחליט על השבתה והפגנה מתמשכת, עד לשינוי ההחלטה וביטול הגזירות המאיימות על המשך התנהלות בתי הספר.

שורש הבעיה: 'חוק נהרי' המפורסם. בעקבות פרשנות משפטית קיצונית, גרמה קבלת החוק כידוע, לעשרות רשויות מקומיות בארץ להפסיק ולשלם את הוצאות הרשתות הפרטיות כבער. אלא שגם היום, לאחר קבלתו של 'תיקון גפני', טרם שב המצב לקדמותו.

הורי התלמידים זועמים. לדבריהם, מהווה רשת 'מעיין החינוך התורני', חלק חשוב ונכבד במערכת החינוך העירונית, ומתחנכים בה אלפים מילדי העיר. "אין מקום לקיפוחם של ילדינו אל מול שאר ילדי מוסדות החינוך בעיר, הנהנים משירותים בסיסיים אלו, הרבה מעבר לקביעת משרד החינוך".

האם הפגנות יועילו?

ההורים משוכנעים שכן: "ראינו כי הפגנות הורים בבית ספר "הדר" בכפר גנים החדשה הועילו וכיום העירייה מממנת הסעות לתלמידים הגרים במרחק קצר מביה"ס כמו גם בעוד רבים מבתי הספר בעיר. רק כשמגיעים אל ילדינו כאן מפעילה גזברית העירייה את ההוראות הנוקשות של משרד החינוך. אנו נפגין עד שהעניין ייפתר".

מנכ"ל רשת מעין החינוך התורני בפתח תקווה הרב יוסי בוסו אומר ל'כיכר השבת': "בימים הקרובים להורות על הפסקת כל השירותים הבסיסים בשל חובות של מיליוני שקלים לספקים ונותני שירות, כמו גם לחברת החשמל ולתאגיד המים. עברנו שנה שלימה על סחבת והבטחות שווא, וכעת אנו עומדים לקראת סיום שנת הכספים, כשעדיין לא נתקבלו התקציבים עליהם החליטה מועצת העיר, סכומים המבוססים על מחויבות העירייה כפי שזו נהגה לפחות ב 20 שנה האחרונות. החמור מכל הוא, כי אף גורם בעירייה לא טרח להודיע לנו על הפסקת מימון נושאים אלו כמו גם מימון עובדי העירייה במקצועות החינוך המיוחד".

על מה אתם נלחמים כעת?

"הדרישה הבלתי מתפשרת של הנהלת הרשת הינה, כי העירייה תעביר להם את מלוא הסכום שאושר עבורם במועצת העיר, עבור שנת הכספים 2009, סכום המהווה את מימון ההוצאות עליהם התחייבו המוסדות בהסתמך על מדיניות העירייה ומחויבותה, כפי שזו באה לביטוי כל השנים. מדובר בצרכים מינימאליים לקיום מוסד חינוכי כמו חשמל מים שמירה הסעות. כאשר לשירות זה זכאים על פי חוק ילדי כלל מוסדות החינוך ללא הבדלים. ובנוסף, לקראת דיוני התקציב לשנת 2010 אנו דורשים, כי העירייה תישא בהוצאות המוסדות ותפעיל שירותים וספקים כפי שהיה נהוג עד כה. בפרט, כאשר כעת לאחר התיקון ב'חוק נהרי', מתאפשר העניין".

ומי אשם במצב? במעיין החינוך התורני מפנים ישירות את האצבע המאשימה כלפי גזברית העירייה הפועלת לדבריהם תוך "אפליית מוסדות מעיין החינוך התורני ומבלי לבחון את מדיניות העירייה גם בשאר מוסדות החינוך".

"הגזברית מתעלמת באופן מוחלט מהנחיות משרד הפנים והממונה על המחוז שאישר לשלם את התקציבים שכבר אושרו עבורנו במועצת העיר" הם אומרים.

אלא שלמרות כל הלחצים, האישורים וההסברים, סירוב הגזברית נותר בעינו. מצב זה נמשך גם למרות הוראתו של ראש העיר איציק אוחיון, הדורש ממנה להעביר את הסכומים שאישרה מועצת העיר.

במכתב המדובר, הנחשף כאן ב'כיכר השבת' לראשונה, מורה ראש העיר לגזברית, "לאחר ששמעתי את התנגדותך ...הגעתי למסקנה לשלם את הסכומים כפי שאושרו במועצת העיר". אלא שהוראות ראש העיר, אינן מספיקות כנראה עבור הגזברית.

כעת, עולים ההורים ופעילי השטח שלב, ומפנים את הזעם כלפי ראשי ש"ס ש"אחראים לדעתם למחדל, לא פחות מעיריית פתח- תקווה".

בתחילה, תוכננה תפילת מחאה מול ביתו של מרן הגר"ע יוסף אולם היא ירדה מהפרק, עקב החשש כי היא תתפרש בטעות כמחאה נגד הגר"ע יוסף. בעקבות כך שונה המיקום והוחלט לקיים את ההפגנה מול משרד הפנים, בו מכהן יו"ר המפלגה אלי ישי.

"אנחנו מבקשים שאלי ישי יעזוב את שאר עיסוקיו, ירד יומיים לפתח תקווה ויפתור את הכל", אומר בוסו.

לקראת השבוע הבא, מתכוונים במעיין החינוך התורני לקיים הפגנת ענק מול העירייה, בהשתתפות כ-1000 מתלמידי הרשת בעיר, הם, הוריהם ועובדי הרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר