ש"ס מצטרפת למאבק

גדולי ישראל נגד 'פינוי בינוי' בשכונת שמואל הנביא

רבני שכונת שמואל הנביא בי-ם, לצד גדולי ישראל הספרדים, במכתב נגד תוכנית 'פינוי בינוי' בשכונה • המרא דאתרא הגר"י כהן כינס את נציגי ש"ס והבהיר את גודל ההתנגדות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שכונת שמואל הנביא (צילום: אליסף כהן)

המאבק נגד תוכנית 'פינוי בינוי' בשכונה הספרדית בירושלים: הגאון הצדיק רבי יצחק כהן, רבה של השכונה ומגדולי הרבנים בציבור הספרדי, כינס את נציגי ש"ס בעיריית ירושלים והבהיר להם את גודל ההתנגדות של רבני השכונה וגדולי הדור הספרדים נגד התוכנית. הגר"י כהן ביקש מהנציגים לפעול למען תוכנית 'תמ"א 38'.

בשנים האחרונות מנהלים רבני שכונת שמואל הנביא מאבק נגד תוכנית 'פינוי בינוי' בשכונה, הרבנים מבקשים חלופה של תוכנית 'תמ"א 38'. במרכז ההתנגדות עומד החשש מפני שינוי זהות השכונה תוך בעיות רוחניות אחרות.

במכתב שפרסמו גדולי הרבנים הספרדים ובראשם המרא דאתרא הגר"י כהן, ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגר"מ צדקה, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגר"י כהן, ראש ישיבת 'חוט של חסד' הגר"ש ארוש והגאון רבי יוסף שרגא, קובעין הרבנים כי "לא להסכים לתוכנית 'פינוי בינוי' בשום אופן".

הרבנים מדגישים כי: "הניסיון הוכיח שבניית מגדלים הביאה לשינוי סגנון התושבים בשכונה, לפתיחת מסעדות ואתרי בילוי וזימון סוג אנשים שייפגעו בצביון".

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר, פרסם אף הוא מכתב חרף בו הוא הכחיש טענות כי הביע תמיכה בתוכנית 'פינוי בינוי', הגר"ש עמאר כתב כי: "הנני להודיע בשער בת רבים שדעתי ברורה שתוכנית זאת חייבת להיות מוסכמת לכל פרטיה על רבני המקום". הרב הוסיף: "לא הבעתי שום דעה מלבד התמיכה והחיזוק בדעת הרבנים הגה"צ רבי יצחק כהן והגאון הגדול ראש ישיבת 'פורת יוסף' רבנו משה צדקה".

חברי סיעת ש"ס במעונו של הגר"י כהן

אך למרות התנגדות גדולי הרבנים, לפני כשבוע וחצי אישרה ועדת תכנון ובניה בעיריית ירושלים את קידום התוכנית, מה שעורר זעם רב בקרב רבני השכונה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בתחילת השבוע שעבר התקיימה פגישה בין הגאון רבי יצחק כהן להגאון רבי משה צדקה, בה החליטו הרבנים להעביר מסר ברור לראש העיר ולבכירי העירייה כי ישנה התנגדות נחרצת של הרבנים לקידום התוכנית.

ימים לאחר מכן כינס הגר"י כהן את כל חברי סיעת ש"ס בירושלים ובראשם סגני ראש העיר והמשנה לראש העיר. כמו כן, בפגישה השתתף גם מהנדס העירייה, יואל אבן. במהלך הפגישה הדגיש הגר"י כהן כי ההתנגדות מגיעה גם מצד גנהיגי הציבור חרדי-ספרדי שקיימו דיון בנושא.

מיד לאחר הפגישה שיגרו כלל חברי סיעת ש"ס בעיריית ירושלים מכתב ליו"ר ועדת תכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, בו ביקשו לקיים דיון חוזר במליאת הוועדה. במכתבם ביקשו חברי מועצת העיר מיו"ר הוועדה לשמוע את דעתם של רבני השכונה.

המכתב של סיעת ש"ס ליו"ר הוועדה

לדברי גורם שנכח בפגישה: "הרב הבהיר שתוכנית תמ"א 38 תענה על כל הצרכים, התוכנית למעשה תביא לבעלי הדירות בשכונה את גודל הדירה שיקבלו בדיוק כמו בתוכנית 'פינוי בינוי' רק ללא בניית בניינים של 12 קומות שיישנו את כל סגנון השכונה. למעשה הרבנים מבקשים שיעתיקו את התוכנית שבוצעה בשכונת 'רמת אשכול' הסמוכה".

המשנה לראש העיר, חיים כהן, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו מאמינים שיש לנו סיעתא דשמיא אך ורק כי אנחנו כפופים לחכמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר