היסטוריה ואקטואליה

ההסבר של הרב מ'הפלג': למה נתניהו לא בשלטון?

מכתב חריף ששיגר הרב מ'הפלג' לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, והסברו המנומק מדוע איבד הליכוד את השלטון למרות שקיבל את ברכתו של הרב שך; המכתב בפרסום ראשון (חרדי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הרב שולזינגר ונתניהו (צילום: ללא קרדיט; יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: הרב טוביה שולזינגר מקרית אתא תלמיד חכם מוכר ובנו של המרא דאתרא המיתולוגי של העיר קרית אתא הגר"ש שולזינגר זצ"ל, נמנה על הדור הצעיר של רבני 'הפלג'.

הרב שולזינגר הוא אחיינו של הגאון האדיר רבי משה מרדכי שולזינגר מחבר סדרת הספרים 'משמר הלוי' שהיה ידוע בגאונותו העצומה, ובקנאותו הרבה, שתדיר היה יוצא כנגד פורצי הגדר בציבור החרדי, ולא חשך את שבט לשונו מרבנים ומחנכים גדולים.

הרב טוביה הלוי שולזינגר, השבוע (ללא קרדיט)

אחיינו ר' טוביה הלך בדרכו, ובשנים האחרונות מאז הפילוג הליטאי, הוא עלה לכותרות בהתכתבות נועזת עם משה גפני יו"ר 'דגל התורה' בה כתב לו בין היתר: "השרצים בדגל התורה הרימו ראש" הרב שולזינגר אף טען לבני ישיבות שומעי לקחו, לבל ישמעו לאביהם בנושא הגיוס, אלא כהוראת הגר"ש אוירבך.

גם הרב הראשי הגר"ד לאו לא חמק משבט לשונו, כשטען "הוא גדל בישיבות, אבל מתחיל לזגזג לנו שמאלה".

בימים האחרונים שלח הרב טוביה שולזינגר מכתב לראש האופוזיציה בנימין נתניהו בה טוען הרב שולזינגר כי "תנועת הליכוד איבדה את השלטון בעקבות הגט שנתנה לעולם התורה הצועד לאורו של מרן הרב שך זצ"ל".

הרב שולזינגר טוען שמנחם בגין יו"ר הליכוד נהפך לראשונה לראש ממשלה, רק בזכות הרב שך שעמד אז בראשות מועצת גדולי התורה שהורה ל'אגודת ישראל' שתצטרף לקואליציה.

גם בשנת תשנ"ו טוען הרב שולזינגר שהרב שך הפך את בנימין נתניהו לראש הממשלה, ובכך טוען הרב שולזינגר במכתבו לנתניהו: "אין ספק כי ניצחונך האישי וניצחון תנועת הליכוד היה בזכות הכרעתו של מרן הרב שך זצ"ל".

בהמשך מכתבו טוען הרב שולזינגר שמאז פסיקת בג"ץ בענייני בני הישיבות החלה בגידת המורשת של שלטון הליכוד במורשת הרב שך. "אתה כראש הממשלה, נהגת בבחינת 'מלך חדש אשר לא ידע את יוסף' ודרשו על כך חז"ל "שעשה עצמו כמי שאינו יודע" פעלת בהתעלמות מוחלטת מדעתו של מרן הרב שך - מי שהביא לך את הנצחון", מאשים הרב שולזינגר את בנימין נתניהו.

עוד טוען הרב שולזינגר שבנימין נתניהו קידם תחת שלטונו לשילוב הציבור החרדי בצבא ובאקדמיה.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שמאשים הרב שולזינגר את נתניהו בקיצוץ קצבאות הילדים, הקמת 'המחוז החרדי' במשרד החינוך, מואשם האחרון גם בביטול התורה שנגרם בשל הוראות נגיף הקורנה, וכן על "פוגרומים" בחרדים, בפיקודם הישיר של שרי ממשלתו: "תקופת נגיף הקורונה תיזכר לך לדיראון עולם, כאשר קלגסים לובשי מדים ככלבי ציד המריחים דם -בפיקודם הישיר של שרי ממשלתך, עטו על דלתות בתי כנסיות ובתי מדרשות, תוך עריכת פוגרומים בציבור החרדי, בבחינת 'הכה ביהודים והצל את רוסיה'.

"בתקופה קשה זו, ציבור בני התורה ממשיכי מורשתו של מרן הרב שך עמדו בתוקף בחזית המערכה למען קיומו של עולם התורה במסירות נפש תוך ספיגת מכות קנסות ומעצרים, כשבזכותם גם קהילות אחרות אזרו עוז.

"המקום היחיד בכל העולם (!) שבו נשלחו שוטרים לנעול על מנעול ובריח בתי כנסיות ובתי מדרשיות היה כאן במדינת ישראל תחת כהונתך. השתמשת בשר הבריאות יעקב ליצמן כ"מושקה של החצר" ובפיקודך הוא הפך להיות הקומיסר של החרדים.

"הנזק שנגרם לציבור החרדי בעקבות התנהלות ממשלתך בתקופת הקורונה הוא לאין ערוך, אלפי משפחות מתמודדים עם נזקים חינוכיים ונפשיים שנגרמו מאותה תקופה עד עצם היום הזה.

"כך למשל, בעיר מודיעין עילית, כפי עדותו של רבה המקומי הרב מאיר קסלר, ישנם לכה"פ כשלוש מאות בנים ובנות שהידרדרו לשפל רוחני בעקבות התקופה הנ"ל", טוען הרב שולזינגר.

עוד טוען הרב שולזינגר שיהדות התורה לא קבלה את המנדט השמיני שהיה חסר לקואליציית ה-60 שהייתה מונעת את הקמת הממשלה הנוכחית, בשל תנועת בני תורה מיסודו של הגר"ש אוירבך שהפסיקו להצביע ליהדות התורה משלל סיבות.

הרב שולזינגר טוען ש"זעקתו של מרן הרב שך: "במה אתם יהודים?!" מופנית כיום לתנועת הליכוד".

גם משה גפני מוזכר בהאשמה במכתבו של הרב שולזינגר לנתניהו: "אתה נחשב כשותף למפלגות החרדיות, אך החיבור בינך לבין משה גפני ושות' יש בו מן הסמליות, כשם שמשה גפני בגד במורשתו של מרן הרב שך מייסד תנועת דגל התורה, ובעקבות כך רבבות ממשיכי דרכו של הרב שך אינם מצביעים עוד ליהדות התורה, כך אתה סטית מדרכו המסורתית של מייסד תנועת החירות והליכוד מר מנחם בגין".

להלן המכתב המלא של הרב טוביה הלוי שולזינגר:

טוביה הלוי שולזינגר

בלאאמו"ר מרן הגר"ש רב ואב"ד קרית אתא

מח"ס טוב הארץ על הש"ס

ת.ד. 7 קרית אתא ת"ו

טל:05276-11151

לכבוד מר בנימין נתניהו

יו"ר הליכוד

שלום רב,

תנועת הליכוד איבדה את השלטון

בעקבות הגט שנתנה לעולם התורה הצועד לאורו של מרן הרב שך זצ"ל

1. נצחונך בבחירות תשנ"ו (1996)

בימים אלה ימלאו ארבעים וחמש שנה למהפך השלטון בישראל. מר מנחם בגין הפך לראש ממשלה הודות לתמיכת אגודת ישראל שהכריעו את הכף. היה זה מרן הרב שך שעמד בראשות מועצת גדולי התורה שהכריע על הצטרפותה של אגודת ישראל לקואליציה.

בשנת תשנ"ו בחודש סיון התקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה בהם התמודדת מול מר שמעון פרס. במצב דאז, כאשר תנועת הליכוד והימין היו בשבר נוראי לאחר רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין, במפלגות החרדיות לא היתה הכרעה ברורה במי לתמוך. רבנים רבים נטו להימנע מהצבעה ובכך להביא לשלטון השמאל.

ולפתע קם הארי מרבצו, הלוא הוא מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל, והודיע כי יש לתמוך במועמד הליכוד מר בנימין נתניהו ובכך הביא לנצחונך. אין ספק כי נצחונך האישי ונצחון תנועת הליכוד היה בזכותו של הכרעתו של מרן הרב שך זצ"ל.

תקופה קצרה לאחר הקמת הממשלה באת לביקור בעיר קרית אתא, שם התקיימה קבלת פנים ברחבת העיריה. באותו מעמד נשא דברים אבי רב העיר זצ"ל הגאון הרב שמואל שולזינגר. בתוך דבריו אמר כי הצלחתך היא בזכות ברכתו של אותו זקן מרחוב ראב"ד 27 [מרן הרב שך] ו"אשרי מי שזכה לברכתו ואוי לו למי שנכווה בגחלתו" כשכוונתו לאריה דרעי שבגד במרן הרב שך.

2. פסיקתו של מרן הרב שך בענין גיוס בני הישיבות והתנהלותך בנושא

כשנתיים לאחר מכן - לאחר פסיקת הבג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות - התפרסמה ההוראה ממרן ראש הישיבה הרב שך זצוק"ל כי "יש למסור את הנפש ולא להתגייס לצבא בשום אופן" הוראה שהתפרסמה אז בקול רעש גדול בכל כלי התקשורת דאז.

מאז החל הפיחות הזוחל במעמדם של בני הישיבות. כך החלה הבגידה במורשתו של מרן הרב שך עוד בחייו, כאשר הכל יודעים כי הדבר הרגיש ביותר אצל מרן הרב שך היה עולם הישיבות.

וכפי שאמר ממשיכו של מרן הרב שך מרן הרב שמואל אויערבאך זצ"ל כי "הישיבות הם הלב של כלל ישראל".

מספר אנשים אשר בעבר היו מבאי ביתו של מרן הרב שך, ונדחו על ידו תוך הרחקה מכל פעילות ציבורית, הם הם אשר חתרו תחת עולם הישיבות בדרכם לרפורמה ושינוי הציבור החרדי בכלל.

אתה כראש הממשלה, נהגת בבחינת 'מלך חדש אשר לא ידע את יוסף' ודרשו על כך חז"ל "שעשה עצמו כמי שאינו יודע" פעלת בהתעלמות מוחלטת מדעתו של מרן הרב שך - מי שהביא לך את הנצחון. ועל כך אמר דוד המלך בתהילים משיב רעה תחת טובה וכו'.

במשך כעשרים וארבע שנים - הן כראש ממשלה והן כראש האופוזיציה פעלת בגלוי נגד דרכו ומורשתו של מרן הרב שך. קדמת את חוק הגיוס הראשון והשני, ובראש כל חוצות הכרזת כי אתה פועל לשילוב הציבור החרדי בצבא ובאקדמיה.

הירי בנגמ"ש שנעשה על ידי התנהלותך בנושא חוק הגיוס חמור מבחינה רוחנית לא פחות מהירי של ההגנה שפגע באניית אלטלנה בחופי נתניה.

3. מהקיצוץ בקצבאות הילדים, חילולי שבת ותרבות סדום, עד לתקופת מגיפת הקורונה

כאן המקום להזכיר, כאשר בתקופת כהונתך כשר האוצר בממשלת מר אריאל שרון הבאת לביטול קצבאות הילדים למשפחות ברוכות ילדים. כשהמטרה המוצהרת של אותו קיצוץ הוא "ריקון הבריכה" ושילובם של תלמידי הכוללים לשוק העבודה, אף התגאית בכך בהופעותיך בתקשורת כי אתה האיש שמביא לשילוב של הציבור החרדי במדינת ישראל.

מעולם לא נעשתה פעולה כל כך אכזרית - מכת מות כלכלית לאלפי משפחות אשר רעבו ללחם בעקבות אותו קיצוץ שנעשה באטימות לב מרושעת. וכפי שאומר הנביא יחזקאל "הנה זה היה עון סדם אחותך וכו' ויד עני ואביון לא החזיקה".

בתקופת כהונתך האחרונה כראש ממשלה, מינית לתפקיד שר לבטחון פנים אדם המסמל את תרבות סדום ועמורה המתועבת. האם כך נראה ההדר הביתר"י? תנועת הליכוד הפכה בכך לתנועה מכוערת כאשר אדם זה נמנה על בכיריה.

ודאי זכור לך, כי כשעלה מר מנחם בגין לשלטון הורה לחברת אל על להפסיק את פעילותה בשבת קודש, עדיין זכור נאומו הנלהב של מר בגין באותה עת על הערך העליון שבשמירת קדושתה של השבת. ואילו בתקופתך - רכבת ישראל ועוד גופים ממשלתיים חיללו שבת בפרהסיא, כשהדבר חוזר על עצמו באופן סידרתי.

גם המחוז החרדי במשרד החינוך שנוסד במטרה להפוך את החינוך החרדי לממלכתי אף הוא קם בתקופת כהונתך. החינוך העצמאי שהוקם על ידי גדולי הדור בשנת תשי"ג במטרה אחת ויחידה - לשמור על עצמאות החינוך החרדי ללא התערבות זרה - הפך בעקבות זאת להיות שלוחה של משרד החינוך תחת צבא של מאות מפקחים ומפקחות הסובבים מבית ספר לבית ספר ומבצעים שינויים בתכני הלימוד.

תקופת נגיף הקורונה תיזכר לך לדיראון עולם, כאשר קלגסים לובשי מדים ככלבי ציד המריחים דם -בפיקודם הישיר של שרי ממשלתך, עטו על דלתות בתי כנסיות ובתי מדרשות, תוך עריכת פוגרומים בציבור החרדי, בבחינת "הכה ביהודים והצל את רוסיה".

בתקופה קשה זו, ציבור בני התורה ממשיכי מורשתו של מרן הרב שך עמדו בתוקף בחזית המערכה למען קיומו של עולם התורה במסירות נפש תוך ספיגת מכות קנסות ומעצרים, כשבזכותם גם קהילות אחרות אזרו עוז.

המקום היחיד בכל העולם(!) שבו נשלחו שוטרים לנעול על מנעול ובריח בתי כנסיות ובתי מדרשיות היה כאן במדינת ישראל תחת כהונתך. השתמשת בשר הבריאות יעקב ליצמן כ"מושקה של החצר" ובפיקודך הוא הפך להיות הקומיסר של החרדים.

הנזק שנגרם לציבור החרדי בעקבות התנהלות ממשלתך בתקופת הקורונה הוא לאין ערוך, אלפי משפחות מתמודדים עם נזקים חינוכיים ונפשיים שנגרמו מאותה תקופה עד עצם היום הזה.

כך למשל, בעיר מודיעין עילית, כפי עדותו של רבה המקומי הרב מאיר קסלר, ישנם לכה"פ כשלוש מאות בנים ובנות שהדרדרו לשפל רוחני בעקבות התקופה הנ"ל.

היום כבר נחשף לעין כל כיצד התקבלו ההחלטות ומה היה מניעיהם.

במילה אחת ניתן לומר, כי את כסאך הרעוע בקשת לבסס על דמם של בני הציבור החרדי. כפרעה מלך מצרים אשר לקה בצרעת כעונש על רחיצתו בדמם של תינוקות יהודיים.

4. רבבות קולות של תנועת בני תורה גרמו לאיבוד שלטון הליכוד

בארבע מערכות בחירות תנועת הליכוד בראשותך נכשלה בהקמת ממשלה. מניתוח תוצאות הבחירות עולה בבירור כי תנועת "בני תורה" ממשיכי מורשתו של מרן הרב שך זצ"ל הם שמנעו ממך מלהקים ממשלה על ידי המנעותם מהצבעה.

מדובר בכעשרים וחמשה אלף קולות מצביעי תנועת בני תורה - הפלג הירושלמי, כפי שניתן לראות ברשימות לבחירות המונציפאליות בערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש, ביתר, ואלעד. נוספו לכך עשרות אלפי קולות ממצביעי אגודת ישראל שהחרימו את הבחירות עקב אכזבתם מהתנהלותם של המפלגות החרדיות הכלליות בנושא חוק הגיוס.

תנועת בני תורה העומדת בראש המערכה למען עולם התורה והישיבות בשלמותו וכנגד חוק הגיוס, הביאה לכך שציבורים רחבים מכלל הציבור החרדי, חסידים, ליטאים וספרדים, נמנעים מהשתתפות בבחירות, כך שגוש הימין בראשותך מאבד מספר מנדטים בעקבות כך.

בבחירות האחרונות גוש הימין מנה 59 מנדטים כשיהדות התורה מונה 7 מנדטים. עם קולותיהם של רבבות מצביעי תנועת בני תורה אין ספק כי היתה זוכה ל - 8 מנדטים, ובכך לא היתה אפשרות להקים את הקואליציה העכשווית.

כפי הנראה בעתיד הנראה לעין, הנתונים אינם עתידים להשתנות כל עוד הליכוד ממשיך לפעול ולקדם את חוק הגיוס וריקון הבריכה.

5. זעקתו של מרן הרב שך: "במה אתם יהודים?" מופנית כיום לתנועת הליכוד

מרן הרב שך זצ"ל בנאומו הידוע בהיכל יד אליהו זעק בדם לבו כנגד תנועות השמאל: "הם לא יודעים מה זה שבת, מה זה יום כיפור, אוכלים שפנים וחזירים. במה אתם יהודים?"

שלושים שנה חלפו מאז, ובהחלט ניתן לומר היום את אותם דברים ביחס לתנועת הליכוד: "במה אתם יהודים?", כאשר ראש התנועה מבקר במסעדות טריפה ושקצים לעין כל, מחלל שבת בפרהסיא, בכירי התנועה מובילים את תרבות סדום ועמורה כגרועים שבאומות, כך שקשה להבדיל כיום בין תנועתכם כיום לבין השמאל דאז.

ובנימה אישית אבקש להוסיף, קרוב משפחתי פנחם ראם הי"ד מפקד האצ"ל בחיפה אשר מצא מחסה בהיותו במחתרת בפעילות מבצעית בבית סבי בעיר חיפה. ואחיו מאיר ראם [מגולי אריתראה] מהידועים שבין מפקדי האצ"ל שניהם בני דודים של אבי ז"ל הקריבו את חייהם למען המדינה, אך בליבם האמינו כי הישיבות הקדושות והתורה הם הם המגינים האמיתיים על עם ישראל. הם לא העלו על דעתם כי יום יבוא ותנועתם תפעל למען גיוס בני הישיבות.

אתה נחשב כשותף למפלגות החרדיות, אך החיבור בינך לבין משה גפני ושות' יש בו מן הסמליות, כשם שמשה גפני בגד במורשתו של מרן הרב שך מייסד תנועת דגל התורה, ובעקבות כך רבבות ממשיכי דרכו של הרב שך אינם מצביעים עוד ליהדות התורה, כך אתה סטית מדרכו המסורתית של מייסד תנועת החירות והליכוד מר מנחם בגין.

שים לב, לאן הגיעו ידידיך מהמפלגות החרדיות מר אריה דרעי ומר יעקב ליצמן.

מאותו הזמן שפעלת כנגד מורשתו של מרן הרב שך החלה נפילתך מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, עד שהפכת כיום למוקצה ומנודה - "רק לא ביבי".

חכמינו זכרונם לברכה אמרו כי "כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו" קל וחומר המבזה את כל לומדי התורה ותלמידי החכמים ומבקש להוציאם מבית המדרש.

"והיא לא תצלח" לא יועילו לך עוד מערכת בחירות ועוד מערכת בחירות. כך היה בכל הדורות - כל אלה שפגעו בעולם התורה והישיבות סופם שאיבדו את שלטונם ומעמדם וירדו לתהום השניה אבד שמם ואבד זכרם.

בכבוד רב

טוביה שולזינגר

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר