פרשת 'היהלום השחור'

הושג הסדר טיעון בין המיליארדר החרדי לוי לבייב ובין הפרקליטות

שעות אחרי שנחת בארץ ונחקר בלהב 433, צפוי המיליארדר החרדי לחתום על הסדר טיעון עם פרקליטות המדינה. 'כיכר' עם הפרטים (חדשות, אנשים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
יחתום על הסדר טיעון. לבייב (צילום: Abir Sultan/Flash90)

מדינת ישראל והמיליארדר החרדי ר' לוי לבייב הגיעו להסדר טיעון בפרשת היהלום השחור. כך חשף היום (רביעי) אבישי גרינצייג ב'גלובס'. ההסדר צפוי להיחתם מחר יוגש נגד חברת LLD בבעלות לבייב ונגד המנכ"ל ראובן שמואלוב. התיק נגד יתר החשודים, ובראשם הבעלים לב לבייב ובנו זבולון לבייב, עתיד להיסגר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אמש הגיע לבייב לישראל לאחר כמה שנים שבהן שהה במוסקבה. היום בבוקר הוא נחקר בלהב 433.

פרשת "היהלום השחור" עוסקת בחשד להברחת ענק של יהלומים, בסכום של כ-300 מיליון שקלים. לפי החשד, עובד באחד המפעלים של לבייב ברוסיה הבריח לישראל, לכאורה, כמות גדולה של יהלומים. במהלך חקירת הפרשה, עובדת בחברת היהלומים LLD שבבעלות לבייב, מנהלת חשבונות בחברה ואם לשלושה, בת 42, נפלה אל מותה בסמוך למתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. בני משפחתה טענו כי מדובר ברצח ולא בהתאבדות.

במהלך השנים, המשטרה ביקש לחקור את לבייב בפרשה, אך הוא לא שב לארץ. כעת, עם נחיתתו מרוסיה, ניגש אליו בלש המשטרה ומסר לו זימון לחקירה. כאמור, הוא נחקר היום במשטרה ומחר צפוי לחתום על הסדר טיעון.

על-פי המידע שנחשף ב'גלובס', החברה שבבעלות לבייב תשלם כקנס מיליוני שקלים במסגרת הסדר הטיעון. הפרקליטות סירבה להתייחס לגופם של דברים ל'גלובס', ורק מסרה בתגובה ל'גלובס' כי "בעקבות פניות כתבים, נבהיר כי מר לבייב הודיע לרשויות האכיפה על מועד חזרתו לישראל, וכי טרם הגעתו הובהר לו כי שאלת מעצרו או תנאי שחרורו תישקל על-ידי המשטרה בהתאם להתפתחויות בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר