נס חנוכה | התפללו

מרגש: לאחר שנפצעה קשה בפיגוע - היום היא שוחררה עם התינוק שהיה פג

לפני כארבעה חודשים, הגיעה ליבא שרייבר - בשבוע ה-26 להריונה לבית החולים, כשהיא מוגדרת פצועה קשה מאוד - לאחר שנפצעה בפיגוע ליד קבר דוד המלך | בשבוע שעבר היא שוחרר מבית החולים, והיום, שוחרר גם התינוק שיולד פג (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בני הזוג עם התינוק שנולד פג, משתחררים מבית החולים (צילום: שערי צדק)

יותר מארבעה חודשים אחרי הפיגוע הקשה שהתרחש במוצאי שבת - סמוך לקבר דוד המלך: ליבא אהובה שרייבר, שנפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע הירי לעבר אוטובוס - שוחררה על רגליה, כשהיא אוחזת בידיה את תינוקה הבריא שנולד פג.

מחזה בלתי שגרתי נראה השבוע בשערי צדק. כאשר צוות הפגייה, האחיות הרופאים ובנות השירות אחוזי התרגשות עסקו בתליית בלונים ושלטי קיר מקושטים. "למשפחת שרייבר היקרים. אנחנו שמחים ונרגשים שאתם בשעה טובה יוצאים לבית! מאחלים לכם גידול קל ושתרוו ממנו רק נחת".

ההתרגשות הגיעה לשיאה כשהגיעה ליבא אהובה מלווה בבעלה, כשהיא עומדת על שתי רגליה מלווה בבעלה הרב חיים, ואוחזת את התינוק בשתי ידיה עוטפת אותו בחום ובשמיכה לקראת השחרור המיוחל לביתם.

כזכור, הפיגוע התרחש לפני למעלה מארבעה חודשים, במוצאי שבת ט"ז בחודש אב, אחר חצות, 14 באוגוסט. הגב' שרייבר יצאה מביתה בביתר עילית עם בעלה הרב חיים להתפלל בקבר דוד המלך בירושלים. כשהגיעו לאזור החניון נאלצו להמתין לאוטובוס שעמד בתחנה זמן רב, ולפתע נשמעו יריות, בני הזוג שניסו להיכנס עם רכבם לחניון, ניסו להבין מה קורה, ולתדהמתם ראו את המחבל שנס מאחורי האוטובוס לעברם, כשהוא כיוון את אקדחו אל מול חלון הנהג מטווח אפס ומכוון את האקדח לעבר הנהג, ברגע האחרון הסיט את האקדח לכיוון האשה וירה יריה אחת, ונמלט לכיוון הכפר סילוואן.

גב' שרייבר שהיתה בשבוע ה-26 להריונה הובלה למרכז הרפואי שערי צדק על ידי כוחות ההצלה ומד"א במצב קשה ביותר ובתחילה מצבה הוגדר "אנוש". הרופאים נאלצו ליילד את התינוק באופן מיידי ובמשך מספר ימים היא נאבקה על חייה ביחידה לטיפול נמרץ בשערי צדק. כמה קומות מעל, נאבקו צוותי הפגייה על חייו של היילוד שמצבו היה נראה חסר סיכוי לחלוטין.

חלפו מעט יותר מארבעה חודשים במהלכם ליבא אהובה אושפזה במחלקה הכירורגית בשערי צדק, עברה עשרות פרוצדורות וטיפולים קשים ומורכבים והנה היום היא שבה לשערי צדק מההליך השיקומי שאותו החלה כדי לאסוף גם את התינוק הרך שנולד לתוך התופת ושרד באופן ניסי ומופלא.

צוות הפגייה נפרד ממנה ומהתינוק הרך כשהם דומעים ונרגשים ביותר. לא בכל יום קורים כאלה ניסים ולא בכל יום מצליחים להציל את חייו של בן 26 שבועות שנולד מתוך התופת. הם מלווים את ההורים הנרגשים בברכות ובתפילות ומאחלים להם המשך חיים טובים וגידול קל.

האב הנרגש הרב חיים שרייבר הודה בשם כל המשפחה: "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה. הגענו לכאן אחרי תשעה באב ואנו יוצאים בערב חג החנוכה שמחים לחגוג את חג החנוכה בבית בחיק המשפחה. היה לנו את נפשנו לשלל ואנו מודים לבורא עולם שהחיינו וקיימנו על הניסים והנפלאות, תודה מיוחדת לאנשי הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והסוציאליים המסורים שטיפלו והצילו את חייהם של אשתי והתינוק. תודה לצוות מד"א שהציל את חייה ופינה אותה במהירות. תודה לצוות הטראומה וטיפול נמרץ שהצילו אותה ממוות לחיים ולכל המחלקה הכירורגית וכל שאר המחלקות והיחידות התומכות שנאבקו על הצלתה ושיקומה. תודה לצוות הפגייה שגידל את התינוק למעלה מ-4 חודשים עד לשלב שבו הוא יכול לצאת איתנו בריא הביתה".

בני הזוג שרייבר הותירו בידי צוות הפגייה מכתב נרגש מאוד תחת הכותרת "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה" במכתב מברכים ומודים בני הזוג לצוות שטיפל והציל את דוד שרייבר בנם הקטן.

המכתב שהשאירו בבית החולים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר