מגבירים את הקיטוב והשנאה

עונש מאסר על לבוש לא צנוע; החוק החרדי שיגביר את חילול הכותל // מאמר מערכת

תנועת ש"ס יוצאת בהצעת חוק חדשה - ניגון ברחבת הכותל ולבוש לא צנוע, יגררו עונש מאסר, ואנו תוהים: למה? הרי ברור שהצעת החוק הזו רק תגביר את הפרובוקציות בכותל ותעצים את חילול המקום המקודש ביותר - יחד עם הגברת הקיטוב בעם והשנאה לציבור האמוני | קחו עכשיו צעד אחד אחורה (מאמר מערכת)

מאמר מערכת | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

הצעת החוק של תנועת ש"ס, שמדברת על חצי שנת מאסר(!) לא פחות, למי שיגיע בתלבושת שאינה הולמת את קדושת הכותל המערבי או על נגינה בכלי נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר הממונה, מעוררת סערה ציבורית ופוליטית - ובצדק.

הצעת החוק הכתה בתדהמה את כלי התקשורת, וגם אותנו - אך לא מאותן סיבות, כמובן. התבוננות מעמיקה פנימה - לתוך חיי הציבור הישראלי, מעניקה מיד תחושת אי נוחות מהצעת החוק, והבנה כי הצעה זו רק תגרום להיפך - לא תגביר את קדושת הכותל אלא תעודד את חילולו, לא עלינו, ומי מאיתנו חפץ בכך?

ישנם המון יהודים דתיים או מסורתיים, במדינה ובתפוצות, שהיהדות מאוד חשובה עבורם, חלקם אף עשו עלייה מתוך שאיפה לקיים את רצון הבורא וזאת תוך עזיבת חיים נוחים ומאושרים בגולה - היישר אל קלחת החיים הלחוצה בישראל. אותן משפחות, רוצות שהמדינה תהיה יהודית ותשמור על זהותה היהודית מכל משמר, וזה נורא חשוב עבורן.

אך אם תלכו ברחוב ותשאלו כמעט כל יהודי חרדי, האם הוא רוצה שעבודת השם הפרטית שלו - תהפוך להיות עבודה למדינה? האם הנושא של עבודת השם הוא בין אדם לקונו או בין המדינה לאזרח? הרי ברור לכל, שברגע שאנחנו הופכים את הנושא המרכזי במדינה לדת - הנזק יהיה רב על התועלת.

במשך כל שנות קיומה של המדינה, הציבור החרדי מעולם לא שאף לשלוט או להיות בהנהגת המדינה. השאיפה הייתה תמיד לקבל את מה שמגיע לנו, ולחיות את חיינו, חיי תורה וקדושה, בשקט ובצנעה.

אך הצעת החוק המדוברת של ש"ס, היא צעד אחד יותר מדי ביוהרה שתפסו לאחרונה המפלגות החרדיות.

אין ספק שהכותל הוא מקום קדוש, הכי קדוש - וכך אנו מתייחסים אליו. אבל בוא נתבונן לעומק מה החוק יביא, האם החוק יגביר את הצניעות בכותל? או כמו שכולנו יודעים זה יגרום - לפרובוקציות יזומות מצד ארגוני נשים למיניהם ששוהים שם בכל ראש חודש, במה שיגביר את חילול המקום הקדוש.

אנו ב'כיכר השבת', נמנעים באורח קבע מזה מספר שנים, מלסקר את הפרובוקציות החודשיות של אותם ארגונים, מסיבה ברורה ויחידה, כל התייחסות אליהם - מתדלקת אותם ונותנת להם כוח בלתי מוגבל ברחבי העולם.

גם הצעת החוק הנוכחית, מלבד כך שהיא תגרום לעוד קיטוב ושיסוע בעם, היא תשמש כחבית נפט לכל אותם ארגונים שבאים עלינו לכלותנו, וכופים את אי-אמונתם עלינו, בכוח הפרובוקציה.

ספיר מקריית מלאכי או יורם מחדרה, כשהם קוראים באתרי החדשות על הצעת החוק החדשה, מה עובר להם בראש? "הנה, שוב פעם הדוסים האלה מנסים להכתיב לנו את סגנון החיים, שוב הם משניאים על כולנו את הדת, אז יאללה מה אנחנו צריכים אותם? לא נבוא לכותל בכלל".

וכן, דיברנו על שמות של מזרחיים מהפריפריה שגם יכלו לשים בקלפי את הפתק ש"ס, אבל עכשיו הם עלולים להתרחק מהדת. קירוב לדת אין כל ספק שאין פה.

ואם יבוא השואל וישאל, מדוע אצל המוסלמים או אפילו אצל הנוצרים, יש כללים איך נכנסים למקום קדוש? זו שאלה מצוינת וטובה ולדאבון ליבנו, אנחנו לא חיים במדינה יהודית מושלמת ומקובלנו מרבותינו שאנחנו עדיין לא ב'אתחלתא דגאולה', אז כן, זה לא מצב אידיאלי, אבל צריך להוריד את הראש, ולהאמין שאפילו המקום המקודש ביותר לעם ישראל כיום - הוא לא מקום מושלם, כי הוא נהפך לאתר תיירות - וצריך להשלים עם המצב ולהתפלל לבורא עולם שיחיש את גאולתנו, אבל איזו צורה יש לקנוס אנשים ולתת להם מאסר על כך שהם מגיעים בלבוש היומיומי שלהם בניסיון להתחבר קצת לאביהם שבשמים?

ואם כל זה לא מספיק כדי להבין את מגבלות הכוח, אנו תמהים שבעתיים על תנועת ש"ס, שדגלה בהחזרת עטרה ליושנה ולא בכפיית העטרה, מה האובססיה שלה בזמן כזה - כשהציבור האמוני מותקף מכל עבר, על כל צעד ושעל? למה לתת חומר בערה למלחמת האחים המתרגשת ובאה בעידוד השמאל החילוני?

אין מנוס מלקבוע כי הצעת החוק הזו לא מקדשת את הכותל ולא מקרבת אף אחד ליהדות או לדת אלא רק להפך, מגבירה קיטוב ושנאה ומעוררת דחייה אצל העם שבשדות מהמקום המקודש לכולנו.

זה בדיוק הזמן של תנועת ש"ס והעומד בראש אריה דרעי לקחת צעד לאחור, ולמצוא את הנוסח הנכון שיגביר את קדושת הכותל שלא על חשבון אחדות העם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר