מוזס: 'אנחנו מממנים את החילונים'

בנאום סוער שנשא בכנסת, תקף ח"כ מוזס את ההסתה החילונית: "אנחנו משלמים למדינה יותר מכולכם. האסירים בכלא - שלכם" (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |

"התקציב עבור חוק הבטחת הכנסה קיים שלושים שנה כולל בתקציב הנוכחי. לא הביאו כסף חדש. בסך הכל משנים את מיקומו בחוק, זה לא עוקף בג"צ אלא תואם בג"צ. אז על מה כל המהומה? מדוע ההסתה?" - כך אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס במהלך דיון סוער במליאת הכנסת, בעקבות הפולמוס הציבורי וגל ההסתה סביב חוק הבטחת הכנסה.

"תקציב הבטחת הכנסה דרך הביטוח הלאומי הוא 2.5 מיליארד ₪ ומקבלים אותם 111,000 זכאים ביניהם פושעים, מסוממים. איש אינו מעז לדרוש ביטול התקציב. אף אחד לא יוצא נגד וזועק ´שיצאו לעבוד´... אתם אוהבים להתבכיין ולטעון: ´החילונים לא רוצים להחזיק את החרדים על גבם´. אנחנו לא משלמים מיסים? הרי אצלנו המשפחות ברוכות ילדים ותקציב ההוצאות של מוצרי צריכה ומזון גבוה פי כמה וכמה ממשפחה חילונית ממוצעת, ובהתאמה גם תשלומי המע"מ והמיסים הנכנסים אל קופת המדינה.

"אנחנו רוכשים דירות יותר מכל מגזר אחר. מכל רכישת דירה מתעשרת קופת המדינה בגובה 55% ממחירה. אז מי מחזיק את מי? אתם יודעים מהי עלות אסיר בבית סוהר? כ-100,000 אלף ₪! מי יושב שם? האסירים הם הפרי הקלוקל של החינוך שלכם. מדוע עלינו לממן זאת? אנחנו צריכים לממן מצלמות בבתי ספר נגד סכינאות? דבר שב"ה לא קיים אצלנו. אחת ולתמיד: תמחקו מהלקסיקון את המושג ´אנחנו מממנים את החרדים´".

הרב מוזס הוסיף ותקף את הקריאה לאברכים לצאת ולהשתלב בשוק העבודה. "אתם קוראים לאברכים לצאת לעבודה. בכנסת פועלת ועדת חקירה פרלמנטארית לבדיקת שילובם של ערבים בשרות הציבורי. למה אין ועדת חקירה לחרדים? כי אין דבר כזה. הם בכלל לא משולבים בעבודה.

"אין חרדי אחד בכל משרדי הממשלה!! רבים מהם רוצים לצאת לעבודה אך אינם מתקבלים. ´אתם לא מתאימים לאווירה שלנו´ - אומרים לנו. תמיד אמרו שבגלל שאין לנו השכלה אקדמית, איננו יכולים להשתלב. כיום יש אלפי אברכים ונשים חרדיות שהתמקצעו ועדיין לפי דו"ח אונו ומרכז אדווה, החרדים הם האחרונים להתקבל במקומות העבודה".

בסיום קרא הרב מוזס להנמכת להבות השנאה "ההסתה נגדנו היא הסתה ללא שום תכלית. אני מבקש מחברי הכנסת של קדימה, תרגיעו את הסטודנטים. אנא, הביאו להרגעת האווירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר