סערת ה"קול קורא"

הגראי"ל על מכתב הרבנים: אמירה לאומנית מתלהמת

מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום על מכתב הרבנים, הקורא שלא למכור ולהשכיר דירות לערבים. הבוקר מתברר למה: "אנחנו לא מתגרים, זה נגד הקו החרדי. יש דברים שאסור לעשות", הסביר למקורביו רגע אחרי שדחה את בקשתו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן (עוזי ברק)

מדוע סרב מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן, לחתום על ה"קול קורא" נגד מכירת דירות לערבים? על רקע סערת מכתב רבני הערים שצפוי להתפרסם בסוף השבוע, מדווח "הארץ" על הנסיון להחתים את הגראי"ל על המכתב, שלא צלח בסופו של דבר.

השבוע נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב שמואל אליהו שהגיע לבית מרן ראש-הישיבה לא הצליח לקבל את מבוקשו - הרב לא חתם על המסמך נגד השכרת דירות לערבים בצפת.

בראיון ל"הארץ" מספרים מקורביו על מה שהתרחש במהלך הפגישה. "מיד כשהרב אליהו הציג את עצמו, הרב שטיינמן, שידע מה מבוקשו אמר ´לא אחתום´, ויצא מן החדר".

אותם מקורבים ציטטו באוזני כתב העיתון דברים שאמר ראש הישיבה, בעקבות הפגישה. "הם עושים פה אמירה לאומית מתלהמת. אנחנו לא מתגרים, זה נגד הקו החרדי. יש דברים שאסור לעשות.

"מה יקרה אם אם תצא קריאה דומה בברלין נגד השכרת דירות ליהודים? איפה האחריות הציבורית? מה זה יכול לגרום ליהודים בעולם? הרי צריך אחריות".

אתמול דווח כי גילוי דעת חסר תקדים בהיקפו צפוי להתפרסם בסוף השבוע הקרוב ולחולל סערה. בגילוי הדעת, עליו חתומים עשרות רבני ערים מכל רחבי הארץ, נכתב כי חל איסור הלכתי חמור למכור או להשכיר דירות וקרקעות בארץ ישראל למי שאינו יהודי.

בין הרבנים החתומים על המכתב, בולטים הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב יוסף שיינין, הרב יהודה דוד וולפא, הרב חיים פינטו.

בגילוי הדעת, מדגישים הרבנים: "חובה על שכניו ומכריו של המוכר והמשכיר הזה להתרות בו ולהזהירו - בתחילה ביחיד, ואחר כך רשות בידם לפרסמו ברבים, להתרחק ממנו, למנוע מסחר איתו, לא להעלותו לתורה וכדומה".

האיסורים לכך, לדברי הרבנים, הם "החטאת הרבים בנישואי תערובת וחילול השם".

הנימוק ההלכתי הוא "משום שדרך חייהם (של הנוכרים) שונה מן היהודים, ומהם יש שצוררים לנו ויורדים לחיינו עד כדי סכנת נפשות". גם גרימת נזק כלכלי לשכנים יש כאן, שהרי "מן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים, ואפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר