נשים על שטרות? "לא נצא למאבק"

החלטת נגיד "בנק ישראל" לשלב בשטרות החדשים את דמותה של המשוררת רחל - עלולה להוביל לסערה הבאה בציבור החרדי. עסקני חינוך: "אנו לא נסכים שיופיעו בשטרות נשים, מדובר בפגיעה בנפש ילדנו". גורמים רישמיים בחינוך החרדי: "לא נצא למאבק על זה, יש דברים יותר חשובים" (בכיכר)

דוד כהן | כיכר השבת |

החלטת נגיד "בנק ישראל" לשלב בשטרות החדשים את דמותה של המשוררת רחל - עלולה להוביל לסערה הבאה בציבור החרדי.

"כוונתו של הנגיד תפגע בציבור החרדי. אנו לא נסכים שיופיעו בשטרות נשים, מדובר בפגיעה בנפש ילדנו", כך אומרים אנשי חינוך בשיחה עם "כיכר השבת".

מנגד, גורמים רישמיים בחינוך החרדי אומרים: "לא נצא למאבק, יש דברים יותר חשובים". בתוך כך, נודע ל"כיכר השבת" כי ארגוני צניעות פנו השבוע לחברי-הכנסת של "יהדות התורה" שידרשו מהנגיד לבטל את ההחלטה. עוד נודע כי מספר חברי-כנסת חרדים צפויים לשוחח על כך עם הנגיד פישר, בתקווה שיגנוז את תוכניותו.

הדמויות שככל הנראה שיתנוססו מעל השטרות החדשים: ראשי-הממשלה מנחם בגין, יצחק רבין, שי עגנון והמשוררת רחל.

יצויין כי בעבר התנוססה דמותה של ראש-הממשלה גולדה מאיר על שטר של 10 שקלים.

שטייניץ נגד פישר

בימים האחרונים נפגש פישר עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו והשיג את אישורו לדמויות עליהן החליט. זאת, בניגוד לדעת שר האוצר יובל שטייניץ, שמתנגד נמרצות לכך שבשטרות החדשים יופיעו מנהיגים מעולם הפוליטיקה.

הנגיד ציין בהחלטתו כי יש חשיבות לציין באופן היסטורי את מנהיגי האומה לטובת הדורות הבאים, מה גם שדמויות המנהיגים שנבחרו מהוות שיעור חשוב במורשת עם ישראל. הנגיד הודה לחברי הוועדה בראשות השופט טירקל, על הזמן הרב שהקדישו לנושא ועל המלצותיהם.

בנק ישראל ינפיק את הסדרה החדשה החל מ-2012 בערכים של 20, 50, 100 ו-200 שקל. השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וסימני זיהוי, במטרה להקשות על ניסיונות לזייף אותם.

כך או כך, נקווה שפעילותם של חברי-הכנסת החרדים כנגד המהלך של פישר, תתנהל מאחורי הקלעים, בכדי שלא ללבות את רוחות השטנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר