הרגלי הדיור במגזר ● סקר חדש

43 אחוז מהחרדים: מוכנים לגור גם בשכונות חילוניות

על רקע מצוקת הדיור הקשה, מפרסם פרופ´ אבי דגני סקר חדש המעלה כי רוב מוחלט מהציבור החרדי מעדיף להתגורר ביישוב משלו. עם זאת, 43% אחוז ממשתתפי הסקר השיבו כי אינם מסכימים להפרדה המוחלטת בין הציבור החרדי לחילוני. ומה חושבים עלינו בציבור הדתי לאומי? (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ירושלים. עיר מעורבת (פלאש 90)

מחקר חדש שערך פרופ´ אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, העוסק במגזר החרדי בישראל ויחס החילונים אליו, מגלה כי רוב החרדים מעדיפים לגור בשכונה משלהם.

לפי הסקר, שפורסם הבוקר, 61% מהחרדים מעדיפים לגור ביישובים נפרדים ו-43% לא מסכימים לכך. 9% לא הביעו דעה בנושא.

פרופ´ דגני הסביר: "רוב החרדים נוטים לראות כיתרון להם אופציה של מגורים מבודלים שלהם מכלל הציבור בישראל - ביישובים חרדיים טהורים".

"עם זאת", הוא מדגיש, כשליש מהחרדים אינם נוטים לכך; הם קרוב לוודאי אלה המשלבים תורה ועבודה והם יותר מעורים ומעורבים בכלכלת ישראל, לעומת החרדים המקיימים אורח חיים נוסח ´תורתם אומנותם´.

"דווקא רוב האוכלוסייה הדתית הציונית מתנגד יותר להפרדה החרדית - גם משום שרוב הציונות הדתית מקדשת ומקיימת אורח חיים דתי תוך השתלבות מלאה בכלל הציבור, ואולי גם מטעמי התנגדות עקרונית למתן תמיכה ליישובים שקרוב לוודאי יהיה צורך להעניק להם גם תמיכה ממשלתית".

לפי הסקר שערך דגני, 53% מהדתיים לא מסכימים עם הטענה כי על החרדים לגור ביישובים נפרדים, ו-39% מהמסורתיים לא מסכימים לכך גם כן. בקרב החילונים, 45% לא מסכימים שעל החרדים לגור ביישובים נפרדים ו-44% מסכימים לכך.

בקרב כלל הציבור, 43% לא מסכימים שעל החרדים לגור ביישובים נפרדים, 48% מסכימים לכך ו-9% לא הביעו דעה. 

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר