משחקי כבוד של "אתרא קדישא" ביהוד

המלחמה על הקברים חוזרת - רק שהפעם לא מדובר במאבק קדוש וטהור: עשרות מפגינים חסמו אתמול (ראשון) את כיכר השבת לתנועה, במחאה על חילולי עצמות ביהוד. מפגינים עמדו בגשם השוטף וקראו קריאות בגנות מחללי הקברים. מבדיקת "כיכר השבת" עולה סיפור עצוב של מאבק רווי אגו ויצרים של "אתרא קדישא" (חרדים)

דוד כהן, ניצן ארליך | כיכר השבת |

המלחמה על הקברים חוזרת - רק שהפעם לא מדובר במאבק קדוש וטהור: עשרות מפגינים חסמו אתמול (ראשון) את כיכר השבת בירושלים לתנועה, במחאה על חילולי עצמות ביהוד - כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" בשבוע שעבר. מפגינים עמדו בגשם השוטף וקראו קריאות בגנות מחללי הקברים.

קודם לכן, בשעת צהריים, עשרות קנאים מ´נטורי קרתא´ הפגינו במתחם המדובר ביהוד. מדובר במתחם של חברת "אפריקה ישראל", בניהולו של הנגיד החרדי ר´ לוי לבייב.

המפגינים נשכבו על פתח המערה וקראו קריאות כנגד ביזוי העצמות. "קברי אבותינו אינם הפקר", הם שאגו פעם אחר פעם.

ההפגנה הצעקנית נערכה למרות הסיכום בבית-הדין של הגר"נ קרליץ שליט"א שסמך את ידו על פיקוח מטעמו.

החשד: קבר עתיק

הכל החל בחשיפה של פריטים עתיקים בשטח הבנייה של חברת ´אפריקה ישראל´. כמקובל בחוק, החברה הזמינה את נציגי ´רשות העתיקות´ שערכו בדיקה קפדנית.

בקצה של המגרש בבעלות החברה, נחשף פיר שעל-פי החשד יש בתוכו קבר עתיק. ראשי החברה פנו לארגון ´אתרא קדישא´, וביקשו לשלוח נציגים שיבחנו את הפיר.

"אמרנו לרשות העתיקות שלא נבצע שום עבודה באיזור הפיר - ללא נוכחותם של נציגים מטעם ´אתרא קדישא´", מספר ל"כיכר השבת" גורם ב´אפריקה ישראל´. "פנינו לאתרא קדישא פעם אחר פעם שישלחו נציג - אך לא קיבלנו מענה מסודר. לאחר מעשה, התברר לנו שהנציגים של ´אתרא קדישא´ מסוכסכים עם ´רשות העתיקות´ ומכאן החלו מלחמות כבוד".

ב´אפריקה ישראל´ החליטו לזרז הליכים. הם פנו לבית-הדין של הגר"נ קרליץ והציגו בפניו את כל הממצאים. הגר"נ קרליץ מינה מפקח מטעם "האגודה למניעת חילול קברי ישראל".

הנקמה של ´אתרא קדישא´

בסוף-השבוע שעבר העבודות בשטח חזרו, כשהמפקח נוכח במקום כל העת, לצד אנשי ´רשות העתיקות´. ב´אתרא קדישא´ נפגעו מהמהלך, והחליטו לנקום.

"הם שלחו לכאן אברכים תמימים, אחרי שניתקו אתם מהכולל בכסות של סיפורי בדים, ואלה הפגינו כאן על חילולי קברים", מספר הגורם מ´אפריקה ישראל´. "מדובר ברשעות ובאטימות של ´אתרא קדישא´. מה, המפקח של הרב קרליץ פחות חשוב מהמפקחים שלהם?", הוא תמה.

וכך זה נראה, ביהוד: אברכים תמימים חוטפים מכות לשווא, אנשי ´רשות העתיקות´ עושים את עבודתם ונציג מטעמו של הגר"נ קרליץ מפקח על הנעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר