יש הורים שאשמים שבתם עדיין בבית / דעה

חבר מועצת ירושלים אשר מישאלי כותב על הסמינרים: "יש הורים אשר לא רואים את טובת הילדה מול עיניהם ובכול מחיר חפצים הם שביתם תהיה רשומה בסמינר מכבוד אך ורק בגלל שידוך טוב בעתיד. במקרה אחד, לאחר לחצים שהפעלתי - הבת התקבלה, אך לא מצאה עצמה בסמינר זה ונשרה"

אשר מישאלי | כיכר השבת |

כחבר מועצת העיר ירושלים וכמחזיק תיק נוער בסיכון, נדרשי על-ידי מרן הרב עובדיה יוסף ויו"ר התנועה אלי ישי באמצעות וועדת הרבנים שהוקמה לפני מספר חודשים לטפל בפנייתם של עשרות הורים אשר בנותיהם יושבות בבית מאז תחילת שנת הלימודים תש"ע.

פרשה כאובה מדממת ומסרבת להגליד. מאוד קל לכוון את אני מאשים ולצאת בכותרות אשר יישאו בתוכן גם מחמאות, אולם בימים של להרבות שלום ולמנוע שנאת חינם אני כותב השורות, לאחר אין ספור שעות מול אלה ואלה מנהלי הסמינרים, אם כי לא הכלל 'אין להם להלין אלא על עצמם', ניהלו את הסמינרים כמוסד פטור לכל דבר באוטוריטה מוחלטת, הן בקבלת בנות וועדות קבלה פנימיות ובלתי אחידות ושוויוניות ועוד.

וכאן אני בא לבקש לדרוש ולשאול: למה?!

אל לנו לחוס ולרחם על נפש מנהל או רוח סמינר, אלא על נשמה טהורה של בת ישראל.

שאיפות מנהלים אלו להציב את הסמינר בראש סולם המצוינות וההישגים ולוותר על המסורת והערכים של בת ישראל כחלק מ'שם טוב' לסמינר, כביכול, אך לא לעם ישראל ולאחדותו תביא לחילול השם נורא.

כך, מצאו עצמם הורים רצים בין גדולי הדור עסקנים ופוליטיקאים אשר כל בקשתם לתת מילה טובה למנהל הסמינר בדבר הבת. ומנהל הסמינר סוחט עד טומן את ההבטחות מול אותם גורמים ויאמר לאחר-מכן שזה 'למען הסמינר' ולא 'לו אישית', כאשר קביעת וועדת הרבנים הייתה בסך הכול בגדר המלצה גרידה... כן, באחריות! גם הוועדה הליטאית החשובה של הרב דביר והרב רייכמן אשר עוסקים בנאמנות ובמסירות נפש של ממש!

לא לחינם הגאון הגרי"ש אלישיב שליט"א שלח את המנהלים למצוא פיתרונות מול החכי"ם החרדיים וכאן אני רוצה לחזק את ידו ואומץ ליבו של ח'כ הרב מוזס,יישר כוח.

אז שזהו, התהפכו היוצרות! גם כאשר אני מקבל את טענת המנהלים על צפיפות, גידול טבעי, כיתות לא תקינות ועוד - אבל לא אקבל את מגנון וועדת הקבלה שהנהיגו עד כה.

וכאן המקום לבקש מידידי הרב יצחק פינדרוס סגן ראש-העיר אשר הרים את הכפפה לאחר שנים של הזנחה בעיריית ירושלים בהכנת פרוגראמות ותשתית למוסדות החינוך החרדי הסובלים מהזנחה רבת שנים לרוץ קדימה וזרז ההליכים תוך מתן שיווניות לכלל ובהתניה של אי-קיפוח, וכן שלילת הקצאות.

גם אם לא נקבל את הרעיון של וועדה תורנית באמצעות משרד החינוך - אבל החכי"ם היקרים שלנו פשוט יאמצו את הוועדות הרבנים הקיימת אך עם סמכות ויכולת ביצוע לפעול על-פי החלטתם הסופית. וועדות הרבנים קיימות בעידודם של גדולי הדור הרב אלישיב והרב אוירבך והן לאחרונה הספרדית ע"י מרן וכל זה למנוע מקרים לעיל וכנציגי הציבור חובה מוסרית ומצפונית לפעול על פי החלטת הוועדות שדעת תורה בהם, ואנו כנציגי ציבור ושלוחה דרבנן מחויבים שוועדות אלו לא יהיו וועדות קישוט הן לשבט והן לחסד.

אינני שש לחשוף ולומר כי כן יש מקרים של קבלת תלמידות במידה לא שוויונית ואחידה ואמינה וכחבר מועצה נחשפתי לכמה מקרים מצערים שכאלו, אך לאחר אישור וועדות הרבנים פנינו למנהלים אלו בכלים העומדים לשרותינו במסרים, כגון: שלילת סמל מוסד, אי קבלת תקציבים הקצאות ועוד ועוד, ולצערי כן נשלל תקציב לאחרונה מסמינר לאחר בירור העובדות, וכן גאוותנו לאחר מאמצים גדולים ומשותפים כעת שבנות אלו כעת מסודרות בכלל הסמינרים גם הגדולים וזאת לאחר אבחון ניטראלי מול וועדות הרבנים מזכרי הוועדות והקבסי"ם.

אני מתחייב כאן - כל פנייה אשר תוכח בה אפליה תטופל בכל חומרת הדין בגיבוי וועדת הרבנים ועיריית ירושלים ולאור זה גם תפילתנו ותקוותינו לאותם 126 בנות ישראל חסרי מוסד לשנה הבא שבשלב זה השתיקה יפה.

אולם כאן אני בא בפנייה גם אל ההורים היקרים:

בחודשים האחרונים הייתי עד לשיחות וישיבות של שעות מול הורים בוכיים כאשר הבת יושבת בבית מספר חודשים. זה משבר קשה שאין לתארו במילים ומקרים אשר אמת בדברם בדבר קיפוח עדתי.

אבל, יש הורים אשר לא רואים את טובת הילדה מול עיניהם ובכול מחיר חפצים הם שביתם תהיה רשומה בסמינר מכבוד אך ורק בגלל שידוך טוב בעתיד. במקרה אחד, לאחר לחצים שהפעלתי - הבת התקבלה, אך לא מצאה עצמה בסמינר זה ונשרה.

מקרה נוסף: גם לביתו של הגאון הגדול הרב יעקב יוסף הגיעה משפחה ללחוץ להתקבל לסמינר. הרב פסק שזה לא לטובת הילדה והיום ההורים מברכים את הרב על החלטה זו.

כאן אני קורא לכלל ידידי ורעיי: אל לנו לחפש את שידוך ילדנו רק בגלל השם או לרישום! מי ערב כי בישיבה ליטאית פלונית, או סמינר אלמוני ככל שיהיה השידוך יצליח! כמה גאוני עולם ומשפחות לתפארת עם ישראל יצאו מקרב הישיבות והסמינרים הספרדים.

השינוי מתחיל בתוכנו: בעזרת השם נעשה ונצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר