הולכים לים? כנסו לדירוג החופים הנפרדים

לקראת תחילת חופשת 'בין הזמנים', מתכבד 'כיכר השבת' להביא בפניכם סקירה מקיפה אודות מצבם התחזוקתי של החופים הנפרדים בארץ. הקריטריונים לפיהם דורגו החופים הם: איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים, מתקני חוף וחיבור לביוב. אז איפה החוף הטוב ביותר? כנסו (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

עם סיומם של ימי בין המיצרים, ותחילתם של ימי 'בין הזמנים', זה הזמן להביא בפניכם סקירה מקיפה אודות החופים הנפרדים בארץ, ודירוגם הקפדני - לתועלת ציבור המתרחצים שומרי התורה והמצוות.

יש לציין, כי בעקבות הסופה שארעה בחורף האחרון, ניזוקו מרבית החופים בארץ - בתוכם החופים הנפרדים, ונדרשה בהם פעילות שיקום ושיפוץ של העיריות השונות.

יחד עם זאת, בבדיקה שערך המשרד להגנת הסביבה, נמצא, כי מרבית החופים בארץ מתוחזקים במצב טוב מאוד, כרבע מהם במצב טוב ורק 5% במצב גרוע.

הקריטריונים לפיהם דורגו החופים הם: איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים, מתקני חוף, חיבור לביוב, דעת קהל, ושיקול דעת של המשרדים.

קריטריוני המדרג נקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף פעולה ובאישור המפקח הארצי של משרד הבריאות וראש אגף רישוי עסקים וחופי רחצה במשרד הפנים.

דירוג החופים

דירוג החופים מצוין על ידי סימול של דגלים, כאשר הדירוג הנמוך ביותר יסומן ב – 0 גלים והגבוה ביותר (דירוג 4) יסומן ב – 3 דגלים.

מרבית החופים נמצאו נקיים באופן ראוי לציון, הסיבות העיקריות לירידת ניקוד הן בשל מחסור בתשתיות כגון: תאי שירותים, מלתחות ומקלחות, חניה ומחסור במתקנים להנגשת נכים.

צפון

החוף עם הציון הגבוה ביותר מבין החופים הדתיים הוא חוף ארגמן (הנפרד) בעכו, עם שלושה דגלים ו90 נקודות מתוך 100 אפשריות. הכניסה והחנייה חופשית, ויש נגישות מלאה לנכים. החסרון היחיד בחוף הוא במלתחות שצריכות טיפול דחוף, ושהחוף נסגר יחסית מוקדם.

החוף הנפרד בקריית חיים זוכה לשלושה דגלים (88 נקודות), כאשר שני החופים האחרים בצפון: חוף נהריה ו"החוף השקט" בחיפה, לא נבדקו. החנייה בקרית חיים חופשית.

"החוף השקט" בחיפה, הוא אחד החופים היפים בארץ. הוא נבנה על ידי הבריטים בזמן המנדט, בסמוך לנמל חיפה, בין שוברי הגלים. שמו של החוף מעיד עליו, שהגלים שבו נשברים והוא כמו בריכה. ניתן לשחות בו למרחק של מאה מטרים מהחוף.

בכל שנה, נערכים מאבקים על פתיחתו, כשגם השנה ידם של הנציגים הדתיים והחרדים בעירית חיפה הביאה לפתיחתו. לפני מספר שנים, נלקח חלק מהחוף לטובת "בית הספר לימאות" של עיריית חיפה, מה שהביא להקטנת שטח החוף בשליש. עם זאת, הוא עדיין אחד החופים הטובים והמהנים בארץ. החנייה בסביבת החוף בתשלום.

בשלושת החופים: ימי נשים: א,ג,ה. גברים ב,ד,ו.

שרון

החוף הנפרד בחדרה זוכה בשני דגלים בלבד (70 נקודות). הכניסה והחנייה בחוף בחינם. מעניין לציין ששאר החופים בחדרה, זוכים כולם ל-3 דגלים (ניקוד מעל 80) בסקר.

חוף נתניה (קרית צאנז), גם הוא לא דורג בסקר של משרד להגנת הסביבה, משום שהוא טרם נפתח בעת ביצוע הסקר. אבל מדובר בחוף רחב ומסודר עם ירידת מדרגות עד לחוף עצמו.

ימי הפתיחה של שני החופים: גברים: א,ג,ה: 07:00-13:00 ב,ד,ו: 13:30-18:00. נשים: א,ג,ה: 13:30-18:00 ב,ד,ו: 07:00-13:00.

החוף הנפרד בהרצליה זוכה לשני דגלים (80 נקודות) גם הוא בניקוד נמוך משמעותית ביחס לשאר החופים בעיר, שכולם זכו לשלושה דגלים ולציון מעל 85 ו-90. שעות פתיחת החוף: נשים: א,ג,ה. גברים: ב,ד,ו.

מרכז

החוף הנפרד בתל אביב, חוף שרתון (למרות שרשמית שמו נורדאו) זוכה לשלושה דגלי איכות (88 נק'). בימי בין הזמנים ניתן למצוא בחוף חצי מבני ברק שמפעילה קווי אוטובוסים סדירים אל החוף וממנו (החצי השני נמצא בחוף הרצליה, שפועל בשיתוף עם עיריית בני ברק). ימי פתיחה: נשים: א,ג,ה. גברים: ב,ד,ו.

החוף הנפרד בבת-ים זוכה לציון הגרוע ביותר בסקר: 63 נקודות (2 דגלים) אולי בגלל שיש בו מיעוט של מקלחות, ברזים ושירותים. כאן אין טענות לקיפוח, שאר החופים בבת ים, לא במצב יותר טוב, כשאחד מהם זוכה לדגל אחד בלבד (58 נק'). בת-ימים דופקים אתכם.

אם בכל זאת תרצו להגיע לחוף, אז שעות הרחצה כרגיל: בנים: ב,ד,ו, בנות א,ג,ה.

לציון הגבוה ביותר מבין החופים הדתיים באזור המרכז (וכמעט בכלל), זוכה החוף הנפרד בראשון לציון, עם שלושה דגלים, ו89.5 נקודות, וכל זה כשהוא עדיין בבנייה. הכניסה לחוף בחינם, החנייה בתשלום, כשיש הנחה לתושבי ראשון לציון. ימים א,ג,ה לבנות וב,ד,ו לבנים.

דרום

גם באשדוד הדתיים יכולים להרגיש מקופחים, כשהחוף הנפרד זוכה לשני דגלים בלבד (70 נק') לעומת שאר החופים בעיר שמקבלים 3 דגלים. אולי כשיסיימו לבנות את החוף ישתפר הציון. בינתיים שעות הכניסה הם גברים: א,ג,ה: 07:00-13:00 ב,ד,ו: 13:30-18:00. נשים: א,ג,ה: 13:30-18:00 ב,ד,ו: 07:00-13:00. לפחות החנייה והכניסה בחינם.

בחוף הנפרד באשקלון הציון עומד על 81 נקודות (3 דגלים). גם כאן חנייה וכניסה חינם. שעות הפעילות: א,ג,ה בנות, ב,ד,ו בנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר