מאחורי הקלעים

הביקור החשאי בבני-ברק הביא להכרעה הדרמטית במשפט יפן

יממה אחרי שבית-המשפט ביפן הכריז על זיכויו של הבחור יואל זאב גולדשטיין, מתבררת נקודת ההערכה ששמה קץ לסבל של 4 שנים: בכדי לשכנע את עורכי הדין והמשפטנים היפנים החליטו העסקנים לקחת את הצוות המשפטי לסיור בבני-ברק. בתומו, הבין הצוות: הבחורים חפים מפשע (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

יממה אחרי ההודעה הדרמטית של השופט היפני על זיכויו של הבחור יואל זאב גולדשטיין, חושפים עסקנים את מה שהתחולל מאחורי הקלעים במשך החודשים האחרונים, שהביא בסופו של דבר להכרזה על חפותו של גולדשטיין.

הקביעה החד משמעית של השופט, לפיה "בחור חרדי מבני-ברק לא צריך לדעת מהם סמים", מהווה חותם לחודשים ארוכים של שתדלנות, לחצים ומעורבות של עסקנים בכירים שהתגייסו למצוות פדיון שבוים.

בכדי לשכנע את עורכי הדין והמשפטנים היפנים החליטו העסקנים לקחת את הצוות המשפטי לסיור בארץ, באמצעותו יכירו את הווי החיים החרדי ובכך לשכנע אותם כי נושא הסמים רחוק מעולמו של בן תורה וירא שמיים כרחוק מזרח ממערב.

מי שיזם וארגן את הסיור המיוחד בארץ היה חיים קליגר, מראשי מערכת "המבשר".

"היה זה פרוייקט לא פשוט", מספר קליגר ל"כיכר השבת". "היה חשוב לנו שיבינו לעומק את המסורת היהודית ואת החברה החרדית. האמנו כי רק כך הם יוכלו להשתכנע בתמימותו ובחפותו של הבחור ולהצליח ולשכנע את השופט".

רגע שיא בבית הגר"ש

הם נחתו ביום ראשון, הגיעו לבני-ברק שם ביקרו בבית הוריו של הבחור גרינוולד ושוחחו עימם במשך דקות. משם המשיכו ל'חדר' סאטמר ולישיבה בה למד יואל גולדשטיין. המטרה: להראות למשפטנים במה באמת עסוקים הילדים מבוקר עד ליל. סמים? לא בבית ספרנו.

המשך הסיור בעמותת "עזר מציון", פגישה עם הרב פירר מ"עזרה למרפא".

רגע השיא נרשם בביתו של מרן הגר"ש וואזנר. "היהדות היא אמת ויושר, ואסור לשקר לאף אדם - בין יהודי ובין לא", אמר להם הרב וואזנר. המסר היה ברור: לא ייתכן שבחורים חרדים ינסו להערים על שלטונות יפן.

בישיבת פוניבז', נדהמו עורכי הדין לגלות מחזה מרהיב של אלפי בחורים השקועים בעולמה של תורה.

בהמשך הסיור פגשו המשפטנים את הסוציולוג פרופ' עוז אלמוג ואת הניצב במשטרה יוסי סידבון שהסבירו להם בצורה מחקרית ומדעית עד כמה נתוני הפשע בחברה החרדית נמוכים.

"בסיום הסיור", מספר קליגר, "ראיתי בעיניהם את ההבנה כי הציבור החרדי מצטיין בשמירה על החוק ובעשיית מעשי חסד. הם היו מלאי התפעלות".

תקופה ארוכה אחרי הביקור ההוא, רשמו העסקנים ניצחון מרשים בבית המשפט. אחד מעצורי יפן, חופשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר