הרב לאו: "חטאתי בדבריי, הזדעזעתי מהצורה בה התקבלו הדברים"

יממה לאחר שהרב בני לאו חולל סערה, בעקבות דברים שכתב בפייסבוק על מרן הגרי"ש אלישיב - ושנחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' - הוא מבהיר את דבריו: "הצורה בה התקבלו דברי זעזעה אותי עד תהומות הנפש". יצויין כי הדברים של הרב לאו שפורסמו אתמול, כאן באתר, הובאו ככתבם וכלשונם, ללא שום עריכה או פרשנות

ישראל כהן | כיכר השבת |

יממה לאחר שהרב בני לאו חולל סערה, בעקבות דברים שכתב בפייסבוק על מרן הגרי"ש אלישיב - ושנחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' - הוא מבהיר את דבריו.

כזכור, כתב הרב לאו: "אנו נתפלל שהרב יוסף שלום אלישיב, שחי כל חייו בצניעות ובמסירות במטרה לשמור על עם ישראל מחובר לתורתו, ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף, השתא בעגלא ובזמן קריב".

הדברים, מטבע הדברים, הובנו כפי שנכתבו: אין מה להתפלל לרפואתו של פוסק הדור, אלא להיפך חס ושלום.

אחרי הסערה הציבורית, אומר הרב לאו ל'כיכר השבת': "דברי הוצאו מהקשרם, פרשו את אמירתי בצורה לא נכונה. צריך להיות מרושע בכדי להתפלל למותו של הרב אלישיב שליט"א. אני התכוונתי לומר שצריך להתפלל מתוך מקום של צניעות וענווה ולא לומר לקב"ה ולדרוש ממנו תעשה כך או אחרת, אלא תעשה הטוב בעיניך".

הרב לאו נדהם מעוצמת הסערה: "הצורה בה התקבלו דברי זעזעה אותי עד תהומות הנפש. חלילה, לא לכך הייתה כוונתי, אני בסך-הכל עניתי תשובה פרטית לתלמיד ששאל כיצד צריך להתייס לתפילה וניתחתי לו את הדברים".

הרב לא יכול להפיל את האחריות רק על התקשורת. האם הרב היה מתנסח אחרת לו היה כותב את הדברים שוב?

"בוודאי, איזו שאלה, אני הראשון שצריך לחזור בתשובה אם יצאה סערה כזאת בעקבות דבריי, הייתי מתנסח בלשון אחרת יותר זהירה האומרת במדיוק למה הייתה כוונתי. באם הסטטוס כפי שפורסם גרם ולו למישהו לחשוב כי אני נגד תפילה לשלומו של הרב, או גרוע מכך מייחל למותו, הרי שזה נורא ביותר.

"בעקבות הדברים הללו היה לי יום קשה אמש, ואם התפרשו דבריי שלא כיאות הרי שחטאתי בדבריי ושגגתי בכתיבתי, הייתי צריך להתנסח בצורה אחרת".

הערת מערכת: הדברים של הרב לאו שפורסמו אתמול, כאן באתר, הובאו ככתבם וכלשונם, ללא שום עריכה או פרשנות. לא בכותרות ולא בכתבה עצמה.

גולשי 'כיכר השבת' ממשיכים להתפלל לרפואתו של רבי יוסף שלום בן חיה מושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר