גזר הדין

רגע האמת של המצית מסקוויר: "לכלוא אותו ל-5 שנים בלבד"

כמעט שנה אחרי, יפסוק בית המשפט בארה"ב את עונשו הסופי של הבחור המצית מסקווירא שאולי שפיצר, המואשם בתקיפתו של הרב אהרן רוטנברג. עורך דינו מבקש להקל בעונשו ולגזור עליו 5 שנות מאסר בלבד. גזר הדין: השבוע. כל הפרטים (חדשות, בתפוצות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רוטנברג לאחר התקיפה (צילום מסך)

כמעט שנה לאחר התקיפה, יפסוק השבוע בית המשפט בארה"ב את עונשו הסופי של הבחור המצית מסקווירא שאולי שפיצר. עורך דינו מבקש להקל בעונשו ולגזור עליו 5 שנות מאסר בלבד.

בעוד מספר שבועות יציינו שנה לתקיפה הקשה ונסיון ההצתה בעיירה החסידית ניו-סקווירא שבארה"ב במהלכה נפצע הרב אהרון רוטנברג, בשעה שאחד מבחורי החסידות ניסה להצית את ביתו.

התקיפה התרחשה על רקע סירובו של רוטנברג להתפלל בבית הכנסת המרכזי של הקרייה החסידית ובשל טענות שהועלו כלפיו כי הינו "מורד" ואינו נשמע להוראות האדמו"ר מסקווירא ולראשי הקהילה המקומית.

כזכור, רוטנברג שהתעורר לפנות בוקר בביתו בשל רעשים הופתע לגלות את הבחור שאולי שפיצר שניסה להצית את ביתו. במהלך המאבק עם התוקף נפצע רוטנברג באורח קשה ואושפז למשך זמן רב בביה"ח כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו.

לאחר שהשתחרר, עזבו רוטנברג ובני משפחתו את השיכון החסידי ועברו להתגורר בעיירה מונסי הסמוכה.

שפיצר נתפס ונכלא כשבחודש פברואר האחרון חתם על עיסקת טיעון לפיה הודה בחלק מהעבירות המיוחסות לו. על פי העיסקה הוא צפוי לקבל בין חמש לעשר שנות מאסר.

השבוע, ביום שלישי צפוי בית המשפט של מחוז רוקלנד לפסוק את מספר שנות המאסר אותן ירצה שפיצר בכלא הפדרלי.

לקראת גזר הדין הגישו עו"ד של שפיצר קנת גריבץ בקשה לבית המשפט להקל בעונשו ולהשית עליו את העונש הנמוך, 5 שנות מאסר בפועל בלבד.

לדבריו, חמש שנות מאסר על בחור צעיר בן 18 הינם עונש כבד וקשה לכל אחד, אך במיוחד עבור בחור חסידי שחי במשך כל שנות חייו בעיירה החסידית סקווירא. עורך הדין אף הביע ציפייה כי בעתיד יוכל שפיצר לנכות שליש ממאסרו בעבור התנהגות טובה על מנת שיוכל להשתקם ולפתוח דף חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר