אחרי הטלפונים הסלולארים

בסאטמר נלחמים באופניים: "מביאים הרבה דברים רעים"

הורים לתלמידים בתלמוד תורה בווילאמסבורג שבניו יורק, הופתעו לקבל בשבוע האחרון מכתב התראה כנגד הורים שישלחו את בניהם לבית הספר כשהם רוכבים על אופניים. במכתב המוזר נכתב, כי תלמיד שיתפס רוכב על אופניים, יסולק מהתלמוד תורה. במכתב הדגישו שהתלמיד יסולק גם במידה והאופניים שאולים, ולא שייכים לתלמיד.

יוסף פאר | כיכר השבת |
סכנה רוחנית? אופניים (צילום: דובי קורן)

הורים לתלמידים בתלמוד תורה בווילאמסבורג שבניו יורק, הופתעו לקבל בשבוע האחרון מכתב התראה כנגד הורים שישלחו את בניהם לבית הספר כשהם רוכבים על אופניים.

במכתב המוזר נכתב, כי תלמיד שיתפס רוכב על אופניים, יסולק מהתלמוד תורה. במכתב הדגישו שהתלמיד יסולק גם במידה והאופניים שאולים, ולא שייכים לתלמיד.

אב לתלמיד בבית הספר אמר לאתר "vosizneias": "אם יש לך משהו שנותן הרגשה חופשית לילדים, ונותן תחושה שהם יכולים ללכת לאן שהם רוצים, רחוק מההורים והקהילה, זה מביא הרבה דברים רעים"

איסור הרכיבה על אופניים הונהג כבר לפני שנים על ידי האדמו"ר מסאטמר הרב יואל טיטלבוים, אולם לאחרונה החליטו בבית הספר לחדד את האיסור עקב בעיות שהתעוררו.

מעניין יהיה לראות את תגובת עיריית ניו יורק לחרם על כלי הנסיעה הדו גלגלי. בפרט לאור המאבק העיקש שמנהל ראש העיר מר מייקל בלומברג בהשמנה. כזכור, רק בתקופה האחרונה הודיע ראש העיר על כוונתו לאסור מכירת משקאות ממותקים במקומות ציבוריים, במטרה להילחם בתופעת ההשמנה.

רק לפי תקופה לא ארוכה הודיעו בסאטמר על מלחמה בכלי הטכנולוגיה, האדמו"ר אף הודיע שהמשתמשים במכשירים שאינם כשרים אינם שייכים לחסידות.

"עלינו להיזהר שלא נשקע חלילה בטומאת מצרים ובזוהמת הרחוב המרחיקים את עם ישראל מאביהם שבשמיים. ברצוני להכריז בזאת כי מי שמחזיק ברשותו מכשיר סללולארי שאינו כשר ומיועד לדיבור בלבד אינו חבר בקהילת סאטמר ואיננו חלק מהחסידות, ואין צורך לומר שלא נקבל את בניו ובנותיו למוסדות הלימוד של החסידות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר