שערוריה

עיריית בני ברק מבצעת עבודות לא חוקיות, התושבים זועמים

תושבי בני-ברק המתגוררים סמוך לשדרת רמז מנהלים מלחמה סוערת נגד העירייה, בשל עבודות הנעשות במקום, שהחלו כעבודות תשתית להחלפת תשתיות מים וביוב ונמשכות בהריסת השדרה ברחוב, סלילת כביש רחב ובניית מפרצי חניה. מנכ"ל התאגיד 'מי ברק': "העבודות נעשות לפי אישורים" (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
העבודות ברחוב (צילום: כיכר השבת)

שדרת רמז, היא אחת מפינות החמד בעיר החרדית בני-ברק, הממוקמת סמוך ונראה לקרית משה בעיר, אך כעת נדמה כי מישהו החליט לשים סוף לפסטוראליות של המקום.

השדרה, עתיקה בשנים, והיא כמעט היחידה בבני-ברק שמעוטרת כולם בעצים מלבלבים, כאשר מרנן ורבנן גדולי ישראל תושבי העיר הגיעו פעמים רבות לטייל בה, בשל השקט והאווירה הכפרית בטבורה של העיר הסואנת.

בימים אלו מנהלים תושבי המקום מלחמה סוערת נגד עיריית בני-ברק, בשל עבודות הנעשות במקום, שהחלו כעבודות תשתית להחלפת תשתיות מים וביוב ונמשכים בהריסת השדרה ברחוב, סלילת כביש רחב ובניית מפרצי חניה.

יתירה מכך, לידי "כיכר השבת" הועבר מייל, שהתקבל מסגן ראש עיריית בני-ברק, חנוך זייברט, בו הוא כותב במפורש לתושבים כי העבודות במקום אינן נעשות על-פי חוק לאחר שלא קיבלו את כל האישורים הנדרשים.

התושבים, פנו לסגן ראש העיר חנוך זייברט, וכתבו לו: "הננו מפנים מכתב זה אליך, כי מניסיוננו כאשר היינו צריכים לקדם משהו ברחוב שלנו מי שטיפל ביעילות ובזריזות זה היה אתה וצוות משרדך, לכן אנו פונים אליך בכל לשון של בקשה לבטל את הגזירה הזו אשר תהפוך לנו את הרחוב מרחוב כפרי ושקט, לרחוב סואן ומטרד", על החתום, דיירי שדר' רמז.

במייל תגובה שהגיע לתושבים, כותב זייברט כי "התוכנית לא עברה אישור, ולכן העבודות מתבצעות שלא על פי חוק".

את העבודות ברחוב מבצעת חברת "מי ברק", תאגיד המים והביוב של בני ברק. לאחר החלפת תשתיות המים והביוב בשדרה, טוענים התושבים, החלו להרחיב את הכביש בכמעט מטר יותר מהרוחב המקורי שהיה שנים רבות, ובנוסף החלו לבנות מפרצי חניה בשדרה, שלא היו קיימים עד היום.

משה, תושב השכונה, מספר ל"כיכר השבת" כי מדובר בשדרה שקטה ביותר שכולה עצים, היחידה בבני-ברק שגדולי ישראל מטיילים בה, ופתאום באים לעשות פה מפרצי חניה ולהרוס את המקום. "המקום הוא בעל אופי כפרי לחלוטין, לא רק שהרסו את המרקם המקומי והקימו בניינים גם את השדרה רוצים להרוס", הוא קובל.

"לא יודע משום מה", אומר משה, "במי ברק עשו תשתיות של מים וביוב בגלל שבנו דירות חדשות והחליטו להוריד חצי מהשדרה ולעשות מפרץ חניה לכל אורך השדרה".

"לתושבים נראה", הוא מוסיף, "היות ומי ברק היא שעושה את העבודות ואחד הדיירים החדשים שבא לגור פה לאחרונה, הוא קרוב משפחה של אחד מחברי הדירקטוריון, ואין לו מקום חניה אז בונים בשבילו מפרצי חניה".

"לבניינים אין צורך בחניה כי בנו בהם חניונים, אנשים קנו פה דירות על דעת זה שאין להם חניה בגלל השדרה, וכעת מישהו החליט שהוא רוצה חניה אז החליטו להרוס חצי שדרה? מעבר לזה הם גם הולכים להרחיב את הכביש, שגם משאיות יוכלו לעבור פה. מה קרה", הוא תוהה.

משה מוסיף ומספר כי "פנינו לעירייה, סגן ראש העיר אמר שהתוכניות נעשות שלא כחוק". לדבריו, התושבים מתכוונים לפנות לבית המשפט לקבל צו מניעה לעבודות.

דודו צלניק, מנכ"ל התאגיד 'מי ברק' מבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "העבודות המתבצעות בשדרה הן נעשות לפי האישורים שהתקבלו. העבודות שטעונות אישורים והיתרים, טרם החלו בהן עד קבלת האישורים. מה שבוצע, בוצע במסגרת האישורים להחלפת קווי מים וביוב".

"מה שקשור לשדרה עצמה", מוסיף מנכ"ל התאגיד, "אם תהיינה עבודות הם תהיינה לפי אישור. אנחנו גוף שומר חוק, אין לנו כוונה לעבור על החוק המחייב קבלת אישורים".

באשר לטענות על-כך שהעבודות נעשות בשל העובדה שחתן של חבר הדירקטוריון מתגורר בשדרה וזקוק לחניה, אומר דודו צלניק כי "הוא כבר לא חבר דירקטוריון, היה בעבר. אף אחד לא דיבר מהעניין הזה איתנו. מבחינת תאגיד המים החלפנו קווי מים וביוב, מאחר וכל העיר עוברת שדרוג קווי מים, בכל רחוב גר מישהו שמוכר למישהו אין לזה סוף".

צלניק מוסיף ומסביר כי "קו החשיבה בעבודות הללו היה שהעירייה רצתה לתת לתושבים אמצעי ביטחון טובים יותר, זאת לאחר שהמדרכה הייתה מסוכנת לתושבים בשל רוחבה הצר, כאשר לפי התקנות רוחבה צריך להיות 1.30 מטר".

"כתאגיד המים העבודות כמעט הסתיימו, וחשבנו שאם כבר את התשתיות של המים וביוב, כדי להעלות את רמת איכות החיים ברחוב, אז נסדר גם את הבעיה של המדרכה, ולכן זה נמצא בהליך של תכנון מחודש וקבלת היתרים, מה שיאושר יתקבל. עבודות לא החלו ויחלו רק בכפוף להיתרים שיתקבלו".

"כיכר השבת" פנה אל הרב חנוך זייברט, ממלא מקום ראש העיר, לקבלת הסבר לדברים, אך הוא סירב להגיב בטענה כי אינו מגיב בשום נושא לכלי התקשורת.

דובר עיריית בני-ברק, אברהם טננבוים, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בשדרות רמז ביצע תאגיד "מי ברק" עבודות נרחבות להחלפת צנרת מים וביוב, כדי לשדרג ולהתאים את הקווים לתועלת האוכלוסייה, בעקבות הגידול המבורך במספר תושבי האזור והיות הקווים הקיימים ישנים ומלפני למעלה מחמישים שנה.

"בשל ביצוע הנחת קווי מים וביוב, כמעט לכל רוחב הכביש הקיים והצורך בתיקונו, אין העירייה מסתפקת, בהתאם למדיניות שהתווה הרב יעקב אשר, ראש העיר לתיקון הכביש והמדרכה והחזרתם למקומם הקודם, אלא סלילה מחדש של הכביש והנחת מדרכה חדשה, תוך דגש על בטיחות ונוחות מירבית, וכך, אכן, מתבצע ברחוב זה.

"הכביש יסלל מחדש לכל רחבו וגם המדרכה שהיתה עד כה בגודל כ- 30 ס"מ תורחב לכדי 1,30 ס"מ, כנדרש בתקן של משרד התחבורה. גם רוחב הכביש, שהיה עד כה, פחות מהתקן הנדרש, יורחב למעבר בטוח של כלי רכב כנדרש, וכל אלו בעלויות כספיות משמעותיות.

"הפגיעה בגינה הסמוכה תהיה מינימאלית, תוקם גדר חדשה וישופץ קטע הגינה בה בוצעו העבודות.

"אשר לחניות: נבדקה, בתחילה, אפשרות לתוספת חניות לאורך הציר, בפגיעה מינימאלית בערוגה החיצונית. ברם, מודד, יועץ תנועה ויועץ תשתיות יצאו למקום ועל סמך בדיקתם המקצועית, הוחלט, בסופו של דבר, מסיבות בטיחותיות, להמשיך לאסור את החניה לכל אורכו, כבעבר.

"תמהני, שלנוכח מהפכת פיתוח ושדרוג התשתיות באזורים רבים בעיר, וכך גם בשדרות רמז, וזאת מתוך הסתכלות רחבה ומקצועית, מבקש המתלונן להנציח את המצב בשדרה כמו בשנות החמישים: בקווי מים וביוב ישנים, בלא מדרכה תיקנית, בלא כביש מתאים ובמצב לא בטיחותי. מוצע, איפוא, לפונה להביט בעיניים חיוביות ומציאותיות ולראות את הפיתוח והשדרוג בשדרה, מתוך ההיבטים האמיתיים והנכונים של רווחת האוכלוסייה, טובתה ובטיחותה.

"אבקשך ואודה לך על פרסום התגובה כמות שהיא, כדי להעמיד את הדברים על דיוקם, לנוכח הטענות חסרות הביסוס".

המייל של מ"מ רה"ע חנוך זייברט לתושבים
העבודות בשדרה
מכינים מפרצי חניה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר