האינטרסים של כלי התקשורת נגד הציבור החרדי / פרשנות

בשנה שעברה, ניסתה התקשורת להפיל את ממשלת נתניהו באמצעות סיקור מוגזם של המחאה החברתית, אך בסופו של דבר זה חזר אליה כבומרנג והיא עצמה ניזוקה מכך כשעשרות חברות גדולות במשק קיצצו דרסטית את תקציבי הפרסום, וחלקם אף עצרו את כליל את הפרסום במדיה החילונית. יעקב רייניץ סבור כי ההזדמנות להתקיף את נתניהו ולזעזע את הקואליציה, באה אפוא לתקשורת בדמות המחאה הנוכחית על הגיוס ושוויון בנטל

יעקב רייניץ (צילום: בועז בן ארי)

כותרות העיתונים המתלהמות בסוף השבוע הבהירו מעל לכל ספק כי יש מי שמנסה בכל הכח להסיט את האש נגד הציבור החרדי, תחת סיסמאות של "שיוויון בנטל" וכו', כשהמטרה המוצהרת הוא לנסות באמצעות לחץ ציבורי להפיל את ממשלת נתניהו.

בשנה שעברה, בדיוק בתקופה המקבילה, ניסתה התקשורת לעשות זאת באמצעות סיקור מוגזם של המחאה החברתית, אך בסופו של דבר זה חזר אליה כבומרנג והיא עצמה ניזוקה מכך כשעשרות חברות גדולות במשק קיצצו דרסטית את תקציבי הפרסום, וחלקם אף עצרו את כליל את הפרסום במדיה החילונית.

לעומת זאת, מי שיצא מחוזק מהמחאה החברתית הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה, שמינה וועדה מיוחדת בראשות פרופסור טרכטנברג והצליח למוסס כליל את אווירת המחאה נגדו. התקשורת חרקה שיניים וחיכתה להזדמנות הראשונה להכות שוב בנתניהו ולנסות לגרום להפלת ממשלתו.

ארגוני המחאה החברתית ניסו לפני כמה שבועות לשחזר את ההצלחה של הפגנות הקיץ דאשתקד, אך התקשורת הכללית הורידה פרופיל ודיווחה על ההפגנות בצורה שולית. בכל זאת, הם ספגו מכה קשה בכיס ממנה לא התאוששו עד היום. המחאה החברתית אכן לא הצליחה להתרומם השנה.

ההזדמנות להתקיף את נתניהו ולזעזע את הקואליציה, באה אפוא לתקשורת בדמות המחאה הנוכחית על הגיוס ושוויון בנטל. כאן הם לא צפויים להפסיד כסף ממפרסמים, להיפך, ההפגנות נגד הגיוס רק יסיטו את האש מהמחאה החברתית - ומצד שני הם ירוויחו שיצליחו לזעזע את ממשלת נתניהו ויתכן שאף יגרמו להליכה מוקדמת לבחירות.

זו אפוא הסיבה היחידה שהתקשורת התגייסה בכל כוחה להצלחת הפגנה אמש, ואל תופתעו אם האווירה האנטי חרדית בתקשורת הכללית תמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה. הם לא ירגעו עד שנתניהו יודיע על הליכה לבחירות.

* הטור המלא פורסם בעיתון 'המודיע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר