תיעוד: השר ישי מנחם משפחת אצל וולפסון בארה"ב

בשליחות מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי טס לארה"ב לנחם אצל משפחת וולפסון על פטירת אביהם, הנגיד הגדול. במכתב מיוחד, שתוכנו נחשף אתמול לראשונה ב'כיכר השבת', כינה אותו הרב עובדיה "צדיק". צפו בתמונות (ברנז'ה, מעניין)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום: סלולרי)

בשליחות מרן הרב עובדיה יוסף, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי טס לארה"ב לנחם אצל משפחת וולפסון על פטירת אביהם, הנגיד הגדול, הרב זאב וולפסון ע"ה.

השר ישי הביא מכתב מיוחד בשם הרב עובדיה יוסף, שתוכנו נחשף אתמול לראשונה ב'כיכר השבת'.

"צר לנו על סילוקו של צדיק אשר הקים עולה של תורה בכל קצוי תבל, ממזרח שמש עד מבואו", כתב הרב עובדיה, "והרבה פעלים לחיזוק כל מוסדות התורה, המנוח דגול מרבבה, רבי זאב וולפסון זצ"ל, אשר בכל ימיו זכה וזיכה את הרבים, והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם, חבל על דאבדין ולא משתכחין, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים, אמן.

"בביקורו אצלי בירושלים, אמרתי לו, מדוע כתוב "עם 'זו' יצרתי לי תהלתי יספרו", הרי לשון עם הוא לשון זכר, והיה צריך לומר 'עם זה יצרתי לי', אלא הנביא ידע מה שנאמר "כי לה' מצוקי ארץ וישת עליהם תבל", ראה הקב"ה שהצדיקים מועטים, עמד ושתלם בכל דור ודור (יומא לח:), וידע הנביא שיבא ר' זאב וולספון בדורינו לחזק כל מוסדות התורה, ולכן אמר "עם 'זו' יצרתי לי", ראשי תיבות 'זאב וולפסון' זכותו תגן על כל המשפחה הרוממה, שיזכו לאורך ימים ושנות חיים, בכל מילא דמיטב.

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד, והיה המחנה הנשאר לפליטה ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה. ובירושלים תנוחמו.

"ותהי זאת נחמתנו, באשר הניח בנים כמותו, תלמדי חכמים, יקרים, פרי קדש הלולים, לכך נאמר בו שכיבה (ב"ב קטז)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר