הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי:

"אנשים חושבים שהם עוזרים ליתומים אבל לא יודעים שעוזרים לעצמם"

"כל המסייעים ליתומים הם בעצם מצילים את עצמם מכל רע, אנשים חושבים שהם עוזרים ליתומים אבל לא יודעים שהם עוזרים לעצמם" את הדברים אמר חבר מועצג"ת הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א למשלחת של מתנדבי הארגון הקדוש זה לזה • בדבריו עורר וחיזק את המתנדבים הרבים וראשי מערך החונכים שפתחו שנה באחריות כבירה לחינוכם וקידומם של אלפי יתומים (חרדים)

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי עם ראשי ארגון 'זה לזה' (צילום: באדיבות המצלם)

משלחת מיוחדת של ראשי מערך החונכים הארצי של הארגון הקדוש 'זה לזה' עם נציגי הנהלת הארגון, עלו ובאו למעונו של חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת עטרת ישראל הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, לקבל עצה והדרכה עם פתיחתה של שנת מחודשת במערך החונכים הארצי והרחבת הפעילות מול הצרכים המתרחבים והולכים העולים מהשטח עם פתיחת שנת הלימודים.

ראשי מערך החונכים יחד עם חברי הנהלת הארגון הציגו בפני ראש הישיבה את נתוני מערך התמיכה ביתומים במהלך השנה, בדגש על מערך החונכים הארצי הנושא בנטל ובאחריות כבירה לרומם ולסייע למשפחות היתומים והאלמנות.

הגאון הגדול ראש הישיבה שליט"א הרחיב בהדרכה והוראות למעשה לעוסקים במלאכת הקודש, כשהוא מציין בפני ראשי הארגון ומערך החונכים כי כבר ציינו חז"ל בהפלגה את שכר העושים למען יתום ואלמנה, הרי שפעילי הארגון הקדוש 'זה לזה' שהם אביהם וליבם של יתומים, הם המה אהוביו של מקום. "הקב"ה אוהב אתכם, אתם עוזרים להקב"ה בהנהגה מיוחדת של סיוע ליתומים ואלמנות. כל מי שיעזור לארגון הזה מציל את עצמו מכל רע. צריך לזכור שעל יתומים ואלמנות זה המקום היחיד שעליו נאמר "והיה כי יצעק אלי ושמעתי".

ראש הישיבה שליט"א סקר את נתוני מערך החונכים המאמצים את היתומים בלימוד שבועי של כל הנלמד בכיתה ומהווים 'דמות אב' החיונית כל כך ליתומים, כאשר לצערנו הרב לאחרונה אירעו אסונות קשים ונוספו ל"ע יתומים רבים שזוכים לליווי פרטני בכל נושא, וכעת במסגרת מגבית הימים הנוראים, בלית ברירה פונה הארגון לציבור שיאמץ יתום למשך כל השנה. מרן שליט"א הרחיב בדברים כי הציבור איננו 'נותן' אלא 'מקבל', כאשר זכות יתום ואלמנה מעוררת זכות ורחמים לפני אבי יתומים למלט מרעה "אנשים חושבים שהם עוזרים ליתומים, להיפך, לעצמם את עוזרים, לזכות לחיים ולשמירה".

ראשי הארגון ציינו בפני מרן רה"י כי בתקופה זו של החגים זהו זמן שקשה יותר למשפחות שמרגישות בחסרונו של אבי המשפחה. ראש הישיבה הוסיף מדברי חז"ל כי "הורונו חז"ל מהנאמר בפרשה זו, שמצווה מיוחדת להשתתף ולדאוג להם לכל השמחות בבית ובעיקר בחגים. יש מצווה מיוחדת לשמח את הגר והאלמנה".

בימים אלו, עם פתיחת שנת הלימודים, נערכו בארגון 'זה לזה' לפעילות מקיפה בכל סניפי "בני מלכים" שהפך לביתם השני של מאות ואלפי יתומים במהלך השנים. באמצעות 12 הסניפים של 'בני מלכים', ברחבי הארץ הפועלים ע"י המתנדבים המסורים של ארגון 'זה לזה', כל יתום זוכה לחונך צמוד המלווה אותו באופן אישי ומסייע לו הן בלימודים והן בתחומים נוספים. החונכים המסורים שכל אחד עובר הכשרה על מנת לסייע ליתומים, מגיעים במסירות כדי ללמוד עם הילד ולסייע לו בחיזוק ותמיכה, באוזן קשבת ולב מבין, מתוך אחריות מקצועית לרומם ולהעניק תקווה וחוסן אישי ונפשי להיותו כשווה בין שווים.

החונכים שנמצאים בקשר הדוק גם עם המלמדים והמחנכים בתלמוד תורה, הם חלק בלתי נפרד מחייהם של היתומים. עבור האימהות, מדובר בהצלה של ממש, ובהמשך העלייה התורנית של אלפי ילדי תשב"ר הזוכים לצמוח מתוך השבר עדי היותם גדולים בישראל, כאשר התגובות המגיעות מהמחנכים במוסדות החינוך מצביעות על ההצלחה האדירה של הפרויקט ועל חשיבותם של החונכים בחייהם של הילדים.

במסגרת הלימוד המיוחדת של מערך החונכים, לומדים הילדים יחד עם חונכיהם גם סדר לימוד משותף וייחודי, כאשר בשנה זו, למדו יחדיו לימוד יומי בהלכות שמיטה, כאשר מאות ילדים לומדים, משננים ונבחנים על הלכות שביעית, ואף זוכים בפרסים יקרי ערך במסגרת ההגרלה השבועית המתקיימת בכדי לדרבן את הילדים ללמוד ולהיבחן על החומר הנלמד.

ארגון 'זה לזה' שבראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נוסד ע"י הרבנית רוטנברג תחי' לפעול כאביהם וליבם של יתומים, כאשר הארגון זוכה להיות חממה תומכת עבורם בפעילות וסיוע למענם הנצרך כבר 27 שנה.

בין מערכי הפעילויות של 'זה לזה' לאלמנות ויתומים: קבוצות תמיכה, מערך תמיכה פרטני, סיוע וליווי, מערך חונכים, מערך חונכות ארצי, מערך תמיכה רגשית, מערך קורסים והעשרה, סדנאות מקצועיות, מערך ההכנה ל'בר מצוה', אירועי פנאי, ימי גיבוש והעצמה, מערך מחנות קיץ ומערך התמיכה לימי שבת ומועד, כשמטרת הפעילות כולה קודש: לצמוח מתוך השבר ולנסוך כוחות מחודשים באלמנות ויתומים. במשך השנים תמך וסייע הארגון ביותר מ-6000 אלמנות ו-11 אלף יתומים המתאמצים בגבורה וזוכים להמשיך ולצעוד במסע החיים באמונה ובתקווה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר