סקר ארצי

אלו חדרי המיון הטובים והיעילים ביותר בארץ

על פי סקר משרד הבריאות שמתפרסם היום 75% מהמשתתפים שבעי רצון מהטיפול שקיבלו ב-29 מלר"דים - מחלקות לרפואה דחופה, השונות ברחבי הארץ (בריאות)

מלר"ד בשיבא (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

על-פי סקר של משרד הבריאות שמתפרסם היום (רביעי), 75% מהמשתתפים שבעי רצון מהטיפול שקיבלו במלר"דים (מחלקות לרפואה דחופה) השונים.

הסקר נערך בחודשים מאי–נובמבר 2021 כחלק מהסקרים שמשרד הבריאות עורך אחת לשנתיים מאז 2015, כחלק מתוכנית לאומית של סקרי חווית המטופל בבתי החולים. בסקר השתתפו כ-8,000 מטופלים שביקרו במחלקות לרפואה דחופה ב-29 בתי חולים ברחבי הארץ, ונדגמו בו כל סוגי המיונים, מלבד מיון קורונה, מיון פסיכיאטרי ומיוני נשים ויולדות.

בבתי החולים הגדולים, הדסה הר הצופים ושיבא מובילים במקום הראשון (77% מהנשאלים היו שבעי רצון מהם), אחריהם סורוקה (75%), איכילוב (73%), הדסה עין כרם (72%), בילינסון (71%) ורמב״ם (70%).

מבין בתי החולים הבינוניים, אסותא אשדוד מוביל (81%), אחריו פוריה (77%), מאיר (76%), ברזילי (74%), שניידר (74%), שערי צדק (73%) אסף הרופא (שמיר) (72%) ו-וולפסון (70%).

מבין בתי החולים הקטנים, חדר המיון של מעייני הישועה נמצא במקום הראשון מבחינת שביעות הרצון של המטופלים (85%), ואחריו בית החולים הסקוטי (82%) ובני ציון (82%).

באופן כללי, נראה שהמטופלים היו מרוצים מהטיפול שקיבלו בבתי החולים. שני שלישים מהנשאלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 8-10; 69% מוכנים להמליץ על חדר המיון שבו ביקרו; ו-77% הרגישו שהם בידיים טובות.

ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל (84%), מידע ובהירות של ההסברים (79%) ורצף טיפולי (77%).

עוד עלה מהסקר כי גברים מרוצים יותר מנשים. כמו כן, מטופלים שניתנה להם אפשרות לבחור באיזה בית חולים הם יכולים לקבל טיפול, מרוצים יותר מאלו שהבחירה נמנעה מהם. זאת לצד שביעות רצון גבוהה יותר בקרב אלו שהגיעו לבתי החולים הקטנים על פני בתי החולים הבינוניים והגדולים יותר.

אך למרות הנתונים הטובים, 28% מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני המתנה במיון. שהייה של עד שלוש שעות במיון נתפסת בעיני המטופלים כסבירה. 38% שהו יותר מארבע שעות - פרק זמן שנתפס כארוך מדי ושמוריד במידה ניכרת את שביעות הרצון הכללית ואת הנכונות להמליץ על המקום.

74% סבורים כי קיבלו מענה לבעיה שבגינה הגיעו למלר"ד (זהה למדידה הקודמת). בהשוואה בין סוגי המלר"דים, מלר"די הילדים מקבלים ציונים גבוהים יותר, אם כי נמוכים משמעותית מאשר בסקר הקודם. ההורים נשאלו, "באיזו מידה הצוות הצליח להפחית את הכאב והחרדה של הילד?", ורק 70% נתנו ציון חיובי (לעומת 80% בסקר הקודם).

67% מהנשאלים בסקר הביעו אמון גבוה במערכת הבריאות ונתנו ציון גבוה כשנשאלו: "באיזו מידה אתה בטוח שאם חלילה תחלה במחלה קשה, תקבל את הטיפול הטוב והמועיל ביותר ממערכת הבריאות, כולל תרופות ובדיקות אבחון?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר