מקרה נדיר

קרית מלאכי: רקמת המוח של פעוטה צנחה לחלל האף

תינוקת בת שנתיים נולדה עם סימן כחול באף, אולם אף אחד לא ייחס לכך כל חשיבות. בהגיעה לגיל שנתיים החליטה אימה לבדוק את התופעה ונדהמה ממה שהתגלה (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הדמיה, משמאל - לפני הוצאת רקמת המוח מהאף, מימין - לאחר הניתוח. (צילום: דוברות שערי צדק)

ניתוח נדיר בוצע לראשונה בשערי צדק - כשתינוקת בת שנתיים הגיעה עם סימנים כחולים על אפה. כשהפעוטה נולדה עם סימן כחול באפה הרגיעו הרופאים את ההורים המודאגים והסבירו להם שמדובר בתופעה שכיחה שקיימת אצל פעוטות בגיל הזה. ההורים אכן נרגעו והמשיכו לגדל את הילדה בשמחה.

אולם לאחר כשנתיים, כשההורים ראו שלמרות שהפעוטה מתפתחת ככל הפעוטות - הבליטה הכחולה לא חולפת, החליטה אימה של הפעוטה לפנות לבירור נרחב יותר של התופעה. היא הגיעה לבית החולים שערי צדק בירושלים, והרופאים שבדקו את הפעוטה ביסודיות נדהמו לגלות שבשל שינוי מבני בגולגולתה של הפעוטה - מוחה פלש לאזור האף, ובתוך הבליטה הכחולה באף הסתתרה רקמה מוחית שצנחה לחלל האף.

הרופאים במחלקה לנוירוכירורגיה ביצעו ניתוח נדיר, פתחו פתח בגולגולת והוסיפו תיקון עליון שישמור על הרקמה שלא תצנח שוב. הרופאים ציינו כי אם האם לא הייתה ערנית דיה - הדבר עלול היה לגרום לדלקת קרום המוח ולסכן את חיי הפעוטה.

הורי הפעוטה סיפרו על הרגע הראשון שבו הם שמעו מהו הממצא שהסתתר באפה של הפעוטה: "חשבנו שיש משהו, אבל לא דמיינו שזה מה שתקוע שם באפה זה המוח. כשסיפרו לנו על הממצא היינו המומים. אנחנו אסירי תודה על כך שקיבלנו את חיי ביתנו במתנה. א' תחזור למסגרת החינוכית ממש בקרוב ותוכל להתנהל בצורה טובה ככל שאר הילדים. רוצים להודות באופן אישי לד"ר מרגלית ולכל הצוות, הרופאים, האחים והאחיות המופלאים במחלקה לנוירוכירורגיה על האבחון המהיר והטיפול המקצועי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר