רופא הלך 10 ק"מ בשלג והציל חולה

ד"ר זנקו הרינקיו, מנתח-מוח מאלבמה, הוזעק לטפל בחולה ששכב במרחק כ-10 קילומטרים מהמקום בו שהה. למרות השלג הכבד, לא היסס ויצא בהליכה רגלית לסייע לחולה (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הרופא מאלבמה, ארה"ב, שלקח את 'שבועת הרופאים' צעד אחד רחוק מדי, מילולית.

בסוף השבוע האחרון, ד"ר זנקו הרינקיו, מנתח-מוח מאלבמה, הוזעק לטפל בחולה ששכב בבית חולים שהיה רחוק כ-10 קילומטרים מהמקום בו היה באותה שעה. למרות שהכבישים היו חסומים בשל השלג הכבד, הרופא לא היסס ויצא בהליכה רגלית לעבר הפציינט.

ברשת "פוקס" מדווחים כי המנתח שעבד במרכז רפואי, קיבל קריאה דחופה לטפל בחולה המאושפז במרכז רפואי אחר, המרוחק ב-9.65 קילומטרים ממנו. החולה נזקק לניתוח חירום במוחו והמנתח המסור, בן ה-62, יצא מיד לדרך. לאחר שהכבישים נחסמו בשל סופת השלגים הכבדה, עזב הדוקטור את רכבו והחליט לעשות את שאר הדרך ברגל למרות הטמפרטורות הנמוכות.

מאוחר יותר, הסביר המנתח המסור את החלטתו: "לחולה היו 90% סיכויים למות, והוא כבר איבד את הכרתו. ללא ניתוח הוא היה מת, וזה לא היה קורה במשמרת שלי".

ד"ר הרינקיו הוא מנתח המוח היחיד העובד במרכז בו היה החולה מאושפז. למסע הרגלי בשלג, הוא התייחס בביטול: "זה באמת לא היה כזה סיפור גדול. היה יום די מתאים להליכה".

האח האחראי במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי אליו התכוון הרופא להגיע, הודיע למשטרה על המנתח שהחל ללכת ברגל. "המשטרה החלה לחפש אחריו אך לא מצאו אותו" סיפר האח, "לבסוף הוא התקשר אליי ושאל 'איפה המטופל? מה מצבו?'. כשהגיע, הוא שוחח עם המשפחה וניגש למלאכת הניתוח".

ויש גם הפי אנד: מצבו של המנותח טוב והוא בשלבי התאוששות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר