בית משפט לענייני משפחה הורה לכפות טיפול רפואי על נער חולה בניגוד לרצונו ולרצון הוריו

בית המשפט לענייני משפחה בטבריה הורה לכפות טיפול כימותרפי על נער שחולה במחלת הסרטן, זאת בניגוד לרצון הנער ולרצון הוריו: "התועלת עולה על הסיכונים" (בריאות, בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בית המשפט לענייני משפחה בטבריה הורה לנער בן 14 לקבל טיפולים כימותרפיים וטיפולי קרינה בניגוד לרצונו ולרצון הוריו. בכך נענה בית המשפט לבקשת המדינה שהוגשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הרווחה.

בהחלטתה כתבה השופטת, ורד ריקנטי רוסהר, כי "הטיפול הכימותרפי דרוש לשם שלמות גופו של הקטין והתועלת מנקיטה מיידית בטיפול עולה לאין שיעור על הסיכונים הכרוכים בה".

סיפורו של הנער החולה החל לפני כחמש שנים כאשר חלה בלוקמיה לימפטית. לאחר מכן הבריא הנער, זאת לאחר שקיבל טיפול כימותרפי.

לפני כארבעה חודשים חזרה המחלה לקנן בגופו והוא עבר ניתוח לכריתת הגידול, אך יחד עם זאת, לדברי הרופאים במרכז הרפואי בני ציון שבחיפה, שם הוא מטופל, הוא נזקק לטיפולים כימותרפיים והקרנות.

לדברי הרופאים, אם המחלה לא תטופל היא עלולה להתפשט למח העצם, ובמקרה זה "הטיפול יהיה אגרסיבי ומורכב הרבה יותר וסיכויי הצלחתו יורדים, עד כדי מצב של סכנת חיים".

למרות חוות הדעת של הרופאים, הוריו של הנער סירבו לתוכנית הטיפול. לדבריהם, "משהוסר הגידול ותוצאות הבדיקות שנערכו לבנם תקינות, הרי שהנער אינו חולה, ואין דחיפות במתן הטיפול הכימותרפי". ההורים הביעו חשש כי הטיפול הכימותרפי יביא למותו של בנם.

בנוסף להורים, גם הנער סירב לטיפול הרפואי שהוצע על ידי הרופאים. עם זאת, על פי התרשמות עובדת סוציאלית ששוחחה עם הנער, הוא חזר על דברים שנאמרו בסביבתו מבלי להבין את משמעותם.

כאמור, בית המשפט חייב את הנער והוריו לקבל את הטיפול. השופטת ציינה כי החלטתה נכתבה לאחר שכל מאמציה להביא את הקטין ואת הוריו להסכמה כשלו, אך "בהיעדר הסכמה אין מנוס זולת הכרעה שיפוטית בבקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר