משמינים? זה בגלל המקרר

אנחנו דור של מקררים גדולים. הם תופסים יותר ויותר מקום במטבח, זוללים יותר ויותר חשמל ו... מנפחים את גופינו. כיצד זה קורה? ואיך נמנעים מאכילת יתר? (בריאות)

דינה פלר | כיכר השבת |
הפסיקו לפתוח את המקרר (צילום: shutterstock)

לפני שנים לא רבות כל כך המקרר היה מוצר יוקרה, ומשפחות רבות חיו ללא מקרר כלל. במשך תקופה ארוכה המקרר גם לא הזכיר את המכשיר של היום, אלא יותר קופסה לאחסון האוכל לצד ערימות ענקיות של קרח. ורק לאחרונה הופיעו מקררים מודרניים היודעים לקרר את המזון ולשמר אותו לאורך זמן. המקרר גם הפך מפריט יוקרה למוצר חובה בכל בית ובית. ובאותה תקופה המקררים גם התחילו לגדול במהירות.

היום המקרר הוא המכשיר הבולט ביותר במטבח, הנפח של המקרר המודרני מגיע בקלות ל-600 ליטר ויותר. ומבחינת צריכת החשמל מדובר במכשירים הזללנים ביותר בבית. ואף שנראה שקופסת ענק לאחסון האוכל זה לא בדיוק מקום לחידושים, היצרנים עדיין מצליחים להפתיע אותנו כל פעם מחדש.

הדלת הצנועה של המקרר הישן מתחלפת בשער יוקרתי של שתי דלתות הפותחות פתח לעולם האוכל הצבעוני, תא הקפאה נע מחלקו העליון של המקרר לחלקו התחתון וכו' וכו'. בין החידושים המועילים באמת ניתן לציין גם את מנגנון השבת משוכלל. דרך אגב, הוא לא רק מכבה את האור במקרר במהלך השבת, אלא גם מונע מהמקרר להפעיל קירור לאחר פתיחת הדלת. הקירור מופעל באופן אוטומטי בפרקי זמן קבועים, ופתיחת הדלת בשבת לא גורמת להפעלת המנגנון הזה, ולפיכך נמנע חילול השבת, שעלול להתרחש אם משתמשים במקרר רגיל ורק דואגים לכבות בו את האור.

אבל מקרר גדול משפיע לא רק על צריכת החשמל שלנו, אלא גם על הרגלי התזונה שלנו. ראשית, מקרר גדול לא מאלץ אותנו ללכת לסופרמרקט לעיתים קרובות. וכשאנחנו יוצאים לקנות אוכל פעם בשבוע ואפילו לעיתים רחוקות יותר, מטבע הדברים אנחנו נוטים לקנות יותר דברים המתאימים לאחסון ארוך, הרבה אוכל מעובד, מזון מהיר שמחכה במקפיא לתורו במיקרוגל. ובסופו של דבר אנחנו אוכלים אוכל פחות איכותי.

המקרר הגדול משפיע גם על כמויות האוכל שאנחנו צורכים. אנחנו יוצאים לקניות לעיתים רחוקות יותר ואנחנו יודעים שיש לנו הרבה מקום לאחסן את המזון, אז בלי לשים לב אנחנו קונים יותר אוכל ממה שנהגנו בעבר. אנחנו אומרים: "שיהיה", וזורקים לעגלה עוד חבילה של גלידה, למשל. בסופו של דבר אנחנו גם אוכלים יותר, כי האוכל הרב הזה שמביט עלינו מתוך המקרר מפתה אותנו לשים עוד ועוד.

דרך אגב, אנשים לא רק אוכלים יותר, אלא גם זורקים יותר. בגלל הממדים הגדולים של המקרר אנחנו הרבה פעמים לא רואים את הדברים שנמצאים בעומק המדף ושוכחים שכבר קנינו מצרך כלשהו לא מזמן וקונים אותו שוב. בסופו של דבר האוכל מתקלקל ונזרק. אחת הדרכים היעלות ביותר להתמודד עם התופעה הזאת היא לתלות על המקרר דף ולרשום עליו את כל המצרכים שהולכים להיגמר. כשיוצאים לקניות פשוט לוקחים את הדף הזה ומוחקים את כל המצרכים שחידשנו את המלאי שלהם. כך גם חוסכים זמן על כתיבת רשימת הקניות וגם לא נאלצים לעמוד מול המדף ולנסות להיזכר האם קנינו אתמול קוטג' או שכדאי לקנות עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר