מחקר חדש גילה: פחות מלח - יותר סיכון למחלות ומוות

לאחר שנים בהן שמענו על סכנת המלח, מחקר חדש טוען כי צריכה נמוכה מדי של נתרן עלולה להעלות את הסיכון למוות ממחלות - יותר מאשר צריכה גבוהה מדי של נתרן (בריאות, מחקרים)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאחר שנים בהן קרדיולוגים בכל העולם המליצו לחולים לצרוך כמה שפחות מלח בכדי לשמור על בריאותם, מתפרסם מחקר חדש ומטלטל הטוען כי גם צריכת מלח נמוכה מדי עשויה לגרום להעלאת הסיכון למוות מבעיות בלב - יותר מאשר צריכה מופרזת של מלח. המחקר הדרמטי פורסם לפני כחודש בכתב העת New England Journal of Medicine.

כאמור, עד עתה סברו בעולם הרפואה כי קיים קשר בין צריכה עודפת של נתרן (מלח) למחלות, וכי צריכה גבוהה של נתרן גורמת ליתר לחץ דם. המלצות משרד הבריאות לצריכת נתרן למבוגר היא כ-1,500 מ"ג נתרן ליממה, כאשר גבול הצריכה המירבי הוא כ-2,000- 2,400 מ"ג ליממה.

101,945 בני אדם מקרוב ל-20 מדינות השתתפו במחקר החדש שבדק לאורך כמעט ארבע שנים התאמה בין צריכת הנתרן לבין שיעור התמותה בשל בעיות בלב. הממצאים שעלו הראו כי מי שנהג כפי המלצות איגוד הלב האמריקני סבל מסיכון גבוה פי שניים מאשר אלו שצרכו כמות נתרן מעל למומלץ.

(צילום: shutterstock)

סיכון גבוה לתמותה נרשם גם כאשר דובר בחריגה משמעותית (6-12 גרם נתרן ביום), אולם גם אז דובר בסיכון גבוה פי 1.3 בלבד מאלו שחרגו "חריגה שקטה". הווי אומר: צריכה נמוכה מדי של נתרן עלולה להיות לעתים מסוכנת יותר מצריכה גבוהה שלו.

נתוני המחקר לא התקבלו במהירות אצל קרדיולוגים, ונשיא איגוד הלב האמריקאי ד"ר אליוט אנטמן אמר כי מדובר במחקר תצפיתי המבוסס על מתאם סטטיסטי ועל כן הוא לא יכול לשלול סיבות אחרות שהשפיעו אולי על נתוני המחקר.

יצוין, כי בשנים האחרונות, החלו רשויות בריאות מובילות בעולם ובהן משרד הבריאות הישראלי להוביל תכניות לאומיות ובינלאומיות להפחתת כמות הנתרן הנצרכת על ידי האזרחים. התכנית הלאומית של משרד הבריאות בישראל כוללת מגוון פעילויות השלובות זו בזו במטרה להגיע לצריכה ממוצעת של כ-6 גרם נתרן ליממה באוכלוסייה בשנת 2020.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר