המחקרים מוכיחים: "החלב לא מועיל ואף מזיק לעצמות"

הסוף ל"בלוף הסידן": אחרי שהתבשמנו רבות מ"סגולותיו" הרבות והמועילות של החלב, הגיע הזמן לנפץ את המיתוס המרכזי – הסידן, כדאי שתדעו: הסידן שבחלב אינו נספג בגוף. נקודה. לא מועיל גם לא מזיק? לא בטוח – כדאי שתקראו:

חנה בורט, שפרה טנא | כיכר השבת |

אתם כבר לא כל כך תמימים – אתם יודעים שהחלב קשור לכאורה למחלות סרטן, סוכרת נעורים, בעיות עיכול שונות, אלרגיות והפרעות קשב וריכוז. מה שכן, מן הסתם אתם "יודעים" גם כן על הקשר "ההדוק" בין חלב לסידן. ככה זה בעולמנו התקשורתי, כך זה כשניזונים ממערכת אדירה, אימתנית ורבת עוצמה המשקיעה מדי שנה כ-400 מיליון ש"ח בפרסום, כדי שלכם יהיה ברור מה שלחלוטין לא כל כך ברור: הסידן והוויטמין D שבחלב תורמים לחיזוק העצמות ומונעים בריחת סידן.

אי אפשר לפספס את זה: ילד חינני, עם חיוך מאיר עיניים, בעל מבנה גוף מוצק ובריא, מהסוג אותו ניתן לראות רק בפרסומות... (שנרקחו עבורכן בידי הזהב של הגרפיקאית ממשרד הפרסום ובעזרתה האדיבה של תוכנת פוטושופ). הילד המתוק הזה יכול להיות גם של כולנו, אם רק נדע כיצד להזין את הילד בצורה "אחראית וחכמה" – לשים בידיו את גביע מעדן השוקולד המורכב כולו מצירוף של סידן ומינרלים וויטמינים נוספים, החיוניים לבריאותו של הילד ולבניית עצמות חזקות ו- בצירוף הרבה סוכר וקקאו. או לחילופין להציע לילדיכן יוגורט כלשהו המהווה במקביל - מוצר מזון ומבחנה עמוסת "חיידקים בריאים".

מישהו מאד דואג לבריאותכן

לרבות מאיתנו החלב ומוצריו נקשרים גם לפרסומות במדיה הכללית, בהן ניתן לראות על רקע הסלוגן "שלושה ביום", דיאטנית ממושקפת (תמיד עם חלוק לבן של קופת חולים) ובעלת מבט דאגני ואכפתי, הממליצה באופן חד משמעי: הקפידו לצרוך מדי יום לפחות שלושה סוגים של מוצרי חלב שונים למניעת מחלת האוסטיאופורוזיס (דלדול העצם) ולמען עתידכן. בקיצור: בחברות החלב והפרסום מאד דואגים לכן, מעניין מדוע?

"כל ייעודם הפרסומי של מוצרי החלב הוא למכור את המוצר לצרכן, על ידי פרסומות, מחקרים מוטים, והצגת החלב כמוצר חיוני ובריא", אומרת ל´כיכר השבת´ הגב´ נטלי שוינקלשטיין, נטורופתית N.D ועורכת האתר To heal העוסק בנושאי תזונה וריפוי טבעי.

שוינקלשטיין לא מהססת לנפץ את ´מיתוס הסידן´: "הטענה המרכזית שיצרני מוצרי החלב טוענים הינה נוכחות גבוהה של סידן אשר נחוץ לבריאות העצמות. טענה זו שגויה, לא רק שהסידן לא נספג וגורם לבריחת העודפים אלא שחלבון החלב גורם לסוגי סרטן רבים, סוכרת נעורים ומחלות אוטואימוניות".

השילוש הלא-קדוש: חלב – סידן – חלבון מן החי

"ההסבר לכך ברור", מסבירה שוינקלשטיין ל´כיכר השבת´, "חלב ומוצרי גבינות מכילים שיעור גבוה של חלבון (מן החי). חלבונים אלו מעכבים את ספיגת סידן החלב בגוף".

הבעיה לא מסתיימת בכך, "לרוע המזל", אומרת שוינקלשטיין, "לא רק שהסידן מהחלב לא נספג הוא גם גורם לאיבוד סידן מהגוף. זאת משום שהגוף שלנו מתפקד בצורה הטובה ביותר כשהוא בסביבה בסיסית וכתוצאה מחדירת חלבון החלב (המורכב מחומצות אמינו המכילות סולפטים) לדם עולה רמת החומציות בדם והגוף מפריש סידן מה"מאגרים" שלו כדי לשמר את המאזן החומצי-בסיסי בגוף".

שיהיה ברור "החלב ומוצריו אינו מקור אידיאלי לסידן ואינו מבטיח מניעת אוסטיאופורוזיס או חיזוק העצמות", מדגישה הנטורופתית .

למה "מעשירים" לכם את החלב ?

כשאנו מסתובבים בין מדפי הסופר, קשה לפספס את שלל העטיפות והאריזות הצבעוניות של מוצרי החלב שקורצות אלינו ממקרר החלב, כמעט תמיד עליהן מתנוססות חותמות וסמלים שונים המעידים על כך שהמוצר "מועשר" בשורה של ויטמינים ומינרלים, ביניהם: סידן, ברזל, אבץ, ויטמין D ועוד. סיבה טובה לקנות? "לגמרי לא" אומרת שוינקלשטיין ל´כיכר השבת´, "אם אומרים לנו שהמוצרים האלו כל כך עשירים בוויטמינים ובמינרלים, מדוע צריך "להעשיר" אותם שוב?", תוהה הגב´ שוינקלשטיין.

הסידן "בורח" ומזמין בעיות בריאות קשות

"האמת המרה היא" מגלה הנטורופתית המנוסה "כי הגוף שלנו לא סופג טוב ערכים תזונתיים שמגיעים בכמויות גדולות. הספיגה היעילה ביותר היא כשהכמויות של הויטמינים והמינרלים היא קטנה בדיוק כמו הכמויות המצויות במזון מן הצומח. אין פה חכמות כשנכנסים הרבה ויטמינים ומינרלים לגוף הם גם יוצאים משם והיציאה הזו לוקחת איתה על פי רוב גם מהמאגרים של הגוף (בגלל החומציות)".

כשהגוף מתחיל לאבד את המאגרים שלו מתחילות בעיות הבריאות, "זה יכול להוביל לאוסטיאופורוזיס, אבני כליה, אבני מרה (בגלל הכולסטרול מן החי), וכמובן חולשה ואנמיה עקב בריחת המינרלים הבסיסיים לצורך איזון החומציות שהחלב עושה", אומרת שוינקלשטיין.

המחקרים מוכיחים: "החלב לא מועיל ואף מזיק לעצמות "

לא הספיקו ההסברים? רוצים מחקרים? הנה: ד"ר דני קרת, רופא קונבנציונלי ולאחר שמאס ברפואה המערבית – גם בעל דוקטורט ברפואה נטורופתית - חקר את הנושא לעומקו. במאמר שכתב (http://www.heartcenter.co.il/siteArticle.asp?aid=105&cid=49) מציג קרת תמונה עגומה ומעוררת מחשבה על הקשר בין צריכת סידן ממוצרי חלב, לבעיות של שברים ובריחת סידן.

"העדות המערערת הראשונה באה מהעובדה האפידמיולוגית ששיעורי האוסטיאופורוזיס גבוהים ביותר במדינות שצורכות את הכמות הגבוהה ביותר של חלב ומוצריו, ונמוכים ביותר במדינות שצורכות את הכמויות הנמוכות ביותר של חלב ומוצריו או שאינן צורכות קבוצת מזון זו בכלל", נקודה המעוררת סימן שאלה גדול המרחף מעל הקמפיין האדיר והמושקע של יצרניות החלב המעודדות צריכת חלב כדרך התמודדות עם בעיות דילול עצם.

קרת מצטט שורה ארוכה של מחקרים יוקרתיים וביניהם את המחקר המקיף של W.Willet, L. Giovannucci. – מגדולי החוקרים בתחום ושפורסם ב Scientific Americanהיוקרתי ורב ההשפעה. החוקרים כותבים: "רמות גבוהות של שברים (אוסטיאופורוזיס, ח.ב וש.ט) נמצאו במדינות בהן ישנה צריכה גבוהה של מוצרי חלב. מחקרים פרוספקטיביים גדולים לא הראו סיכון נמוך יותר ללקות בשברים בקרב אנשים שצרכו שפע של מוצרי חלב".

החלב עצמו עלול לגרום לאוסטאופורוזיס

לדברי קרת העובדות הן חד משמעיות: "כל העוסקים במאזן המינרלים בגוף , ובראשם נפרולוגים, יודעים שככל שאדם צורך יותר חלבון, בעיקר חלבון מן החי, כך הוא מפריש יותר סידן בשתן, סידן הנלקח מהעצמות. אם מצב זה נמשך לאורך זמן, מקבלים מאזן סידן שלילי כרוני היכול להאיץ את התהליך האוסטיופורוטי (דילול העצם, ח.ב. וש.ט)". קרת מזהיר: "חלב ומוצריו מהווים מקור חשוב לחלבון מן החי בתזונה הישראלית ומכאן הסכנה שמהווה קבוצה זו לנשות ישראל".

דוגמה מאלפת הממחישה היטב את הטענות הקשות נגד "בלוף הסידן" עולה ממחקר שהשווה מקרי שברים כתוצאה מבריחת סידן בין אוכלוסיות ברחבי העולם. המחקר גילה תוצאה מדהימה: דווקא באוקינאווה (האי הדרומי של יפן), שבה שיעור צריכת החלב בתזונה הוא מהנמוכים בעולם ועומד על 2% בלבד – תוחלת החיים הממוצעת היא הגבוהה בעולם. בניגוד אליה, בארה"ב, בה צריכת החלב עומדת על 23% מהתזונה – שיעורי האוסטיאופורוזיס כפולים.

מבלי להלאות את הקוראים יתר על המידה, נספר לכם כי קיים חומר מדעי מקיף ומחקרים חד משמעיים, המציגים תמונה קשה ביותר של עיוות נתונים וסילוף מגמתי הנעשה, כך נראה, בניסיון להעשיר את קופות יצרניות החלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר